Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kysyn kuulumisia, ja vastaus on aina "mitäs tässä", "ei kummempia" tai "tässähän tää", voinko olettaa, että henkilöllä ei mene niin hyvin?

Vierailija
23.04.2016 |

Kyseessä siis kaverini, joka ulkoisesti vaikuttaa pärjäävän, mutta tiedän että hänellä on ollut paljon stressiä ja huolia jne viime aikoina. Mutta voinko noiden vastausten perusteella olettaa, että asiat on vielä huonommin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan tunnet kaverisi paremmin kuin me.

Vierailija
2/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on just oikea vastaus kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi.

Vierailija
4/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin menee paskasti ja vastaan aina jotain tuon tyyppistä

Vierailija
5/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan halua kertoa asioistaan.

Vierailija
6/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten menee" on muuttunut sellaiseksi suomalaiseksi vastineeksi "how are you?"-kysymykselle, johon ei kuulukaan vastata mitään oikeasti henkilökohtaista. Tuosta ei voi siis päätellä yhtään mitään.

Vierailija
7/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olettaa ettei sitä kiinnosta avautuminen sulle, ittekin vastaan noin semmosille joiden seura ei kiinnosta ja toivon ymmärtävän yskän lyhyillä vastauksilla.

Vierailija
8/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasesta vastauksesta ei voi päätellä yhtään mitään. Tietenkin, jos hän yleensä vastaa innosta soikeana, että hyvin menee niin ehkä sitten voisi päätellä. Itse ehkä kyselin siltä kaverilta, että miten menee. 

Vierailija
9/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vastaan monesti "mitäs tässä" tai "ei kummempia", koska en jaksa aina sanoa samalla tavalla "ihan hyvää", vaikka yleensä mulle kuuluu hyvää. Ei se siis välttämättä mitään kerro, vaikka toki tunnet frendisi paremmin kuin me. Mun mielestä nuo on aika neutraaleja vastauksia. Ei kuulu mitään erityistä, ei hyvää eikä huonoa.

Vierailija
10/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein voi päätellä paitsi ehkä se henkilö joka hänet todella tuntee. Ts. onko muuttunut huomattavasti aiempaan verrattuna. Mä voisin vastata noin myös silloin, jos esim. ei vaan jaksa rupatella sen enempää tai jos elämä vaan rullaa tasaisesti ilman mitään sen kummempia kohokohtia tai kuoppia.

Vierailija
11/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan noin, koska en halua valehdella että joo hyvin menee, mutta tilanne ei usein myöskään ole sellainen, että oikeasti voisi alkaa avautua siitä, miten paskasti menee.

Vierailija
12/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vakiovastaus ainakin työpaikalla ohimennessä eikä tarkoita mitään. Mitään liian henkilökohtaista siihen ei voi vastata, koska en tiedä A.onko työkaverilla joku työ käsillä just silloin B. onko vääriä ihmisiä kuuloetäisyydellä C. kiinnostaako työkaveria ihan kaikki.

Jos jotain kommentoi "miten menee"-kysymykseen, yleensä se liittyy saman päivän menoihin tai johonkin randomiin tilannekomiikkaan. Pinnalliseen. Kysyjän ei tarvitse kommentoida kuulumisiin kuin sanomalla jotain pientä, vaikka "voi kun kiva!"

Jos olen kaverin kanssa kaksistaan vaikka toisen kotona tai kahvilla, aloitan vastaamalla yleensä "mikäs tässä" jotenkin refleksinomaisesti, mutta kerron kyllä syvällisemmätkin jutut kun on aikaa. Se on ihan kiinni paikasta ja siitä että on aikaa.

Eli ehkä et ole kaverisi kanssa sellaisessa paikassa jossa olisi aikaa ja rauhaa kertoa niitä oikeita kuulumisia?

Vierailija
13/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä siis kaverini, joka ulkoisesti vaikuttaa pärjäävän, mutta tiedän että hänellä on ollut paljon stressiä ja huolia jne viime aikoina. Mutta voinko noiden vastausten perusteella olettaa, että asiat on vielä huonommin?

Ei tästä voi oikein päätellä muuta kuin sen, että sinulla on varmaan enemmänkin autistisia piirteitä.

Vierailija
14/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on tasaista, aamulla töihin, iltapäivällä kotiin, ruuanlaitto, ruokailu, tiskit, koneellinen pyykkiä, vähän telkkaria, soitto kaverille, nukkumaan, aamulla töihin jne, nukutaan pitkään, vapaa-päivänä siivotaan enemmän, pidempi iltapäiväkävely, kauppareissu keski-kaupungille, vierailu lapsuuden kotiin jne.

Onko sitten asiat hienosti vai ihan sitä samaa, ei mitään kummempaa vai haluatko kuulla kun puolen vuoden jälkeen tavataan, ajattelin että ensi viikolla vien polkupyörän huoltoon ja sitten aloitan työmatkapyöräilyn, huisin jänskää on elämä!

Vierailija
15/15 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita. En minäkään jaksa kaikille avata että miten menee vaikka hyvin meneekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän