Suutuinko turhasta, mielipeitä? (Ex-ongelma)
Ongelma on siis miehen exä. Lapset käyvät meillä sillointällöin ja joka kerta heillä on mukanaan aikataulu, yleensä joka päivälle on jotain menoa esim. harrastuksia, kavereiden synttäreitä. Lisäksi lapsille on luvattu että he pääsevät näihin ja meidän tietysti pitäisi kuskata.
Nyt olen ilmoittanut että tämä riitti, ei enää. Lapset ei ehdi kunnolla edes nähdä isäänsä kun juostaan koko ajan jossain. Mieheni suuttui tästä, olen kuulemma ihan kohtuuton. Ja siis menot silloin tällöin olisi ok mutta että aina... Jotenkin kurjaa viettää viikonloppunsa miehen exän laatiman aikataulun mukaisesti. Huoh.
Kommentit (37)
No mitä, mies kuskaa lapsia ja sinä vietät aikaa kuten itse parhaaksi näet. Harrastukset ovat tärkeitä ja niihin yleensä pitää sitoutua vähän enemmmän "mennään jos huvittaa" -asenteella, ja totta kai kavereiden synttäritkin ovat tärkeitä.
Minusta olet kohtuuton. Ei lapsen tarvi lopettaa harrastusta siksi, että joutuu/saa tavata isäänsä. Eikä kavereiden synttäreitä tarvi isätapaamisen takia jättää väliin. Lapsen elämän pitää jatkua ihan normaalina isätapaamisista huolimatta.
Jos sua kyllästyttää kuskaamiset niin jätä ne isälle. Minusta tuo asia ei edes kuulu sinulle jos ne menot on kerran isälle ok. Isä ja exä päättää mitä lapsi tekee tapaamisviikonloppuna ja mihin lapsi menee. Kuskikis sinun ei tarvi ryhtyä, mutta et voi päättää lapsen harrastusmenoista etkä kaverisynttäreistä. Ei vaikka ne sua vituttais kuinka, sä kun et ole lapsen huoltaja.
Et ole kohtuuton. Ei exä voi tehdä päätöstä siitä miten te cietätte viikonloput lasten kanssa.
Enemmän kuin kohtuullista miehesi exältä helpottaa teidän viikonloppuja kirjaamalla kaikki lapsille tärkeät menot ylös. Suutuit turhasta, olisit kiitollinen palvelusta.
Eli mies ottaa auton, kuskaa lapsiaan ja minä istun omien lasteni kanssa kotona viikonloput eikä minulta edes kysytä mitään.... Eiihh.... Jotenkin tää nyt ei tunnu reilulle. Ap
Harrastukset ja kaverisynttärit ovat tärkeitä menoja. Ei kenenkään kiusaksi laadittuja aikatauluja.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kohtuuton. Ei exä voi tehdä päätöstä siitä miten te cietätte viikonloput lasten kanssa.
Juu, mut isä voi. Ja isähän on tässä exän kanssa samoilla linjoilla. Siihen ap:lla ei ole mitään sanomista. Isä ja ex päättävät lasten asioista, ei äitipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Entä mies? Onko häneltä kysytty, pitääkö lasten harrastamista ja kaverisuhteita rajoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ottaa auton, kuskaa lapsiaan ja minä istun omien lasteni kanssa kotona viikonloput eikä minulta edes kysytä mitään.... Eiihh.... Jotenkin tää nyt ei tunnu reilulle. Ap
Sen kun menet ja teet niiden lastesi kanssa, mikä estää? Vai pitääkö miehen ja tämän lasten viihdyttää sua ja sun lapsiasi tapaamisviikonloput?
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset saavat tuossa samalla aikaa isänsä kanssa, eivätkä ilmeisesti kuitenkaan joka viikonloppu ole teillä.
Ja minä nimenomaan haluaisin olla näiden mieheni lasten kanssa, viedä heitä puistoon ja vaikka leipoa. Se ei onnistu jos on aina menoa. Itselläni on samanikäset lapset (4v ja 6v) joten olisi kiva jos lapset saisi leikkiä yhdessä. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vain yksi auto? Kumman se on? Tai no oli kumman tahansa, niin viikonloppuna voi tehdä vaikka mitä ilman autoa, jos siis kiinnostaa keksiä tekemistä eikä vain valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä nimenomaan haluaisin olla näiden mieheni lasten kanssa, viedä heitä puistoon ja vaikka leipoa. Se ei onnistu jos on aina menoa. Itselläni on samanikäset lapset (4v ja 6v) joten olisi kiva jos lapset saisi leikkiä yhdessä. :(
Ap
Heitäpä esimerkki tyypillisestä aikataulutetusta viikonlopusta, niin katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vain yksi auto? Kumman se on? Tai no oli kumman tahansa, niin viikonloppuna voi tehdä vaikka mitä ilman autoa, jos siis kiinnostaa keksiä tekemistä eikä vain valittaa.
Meillä on vain yksi auto, se on minun. Jotenkin tuntuu pahalle ettei edes kysytä vaan oletetaan etten tarvitse omaa autoani mihinkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä lapset ja isä haluavat viettää aikaa keskenään? Eiköhän isäviikonloppu lähde etälasten ja isän tarpeista eikä äiti- ja lapsipuolten.
Ideaali tilanne olisi, että lähivanhempi ja etävanhempi yhdessä sopisivat lasten harrastuksista ja muista tärkeistä menoista. Muutenkin olisi hyvä, että molemmissa kodeissa elettäisiin suunnilleen samoilla säännöillä - lasten ei tarvitsisi aina sopeutua kovin erilaiseen elämään, kun käy etävanhemman luona.
Monesti on niin, että etävanhemman luona ei harrastaminen aina onnistu. Sekin on aika ok, kunhan lapselle selitetään, miksi näin on. Ja tietysti on tärkeää, että etävanhempikin ehtii viettää aikaa lapsen kanssa, joten kuulostaa se vähän erikoiselta, että lapsella olisi koko ajan menoa kun on etävanhemman luona.
Ap:n olisi pitänyt ensin jutella miehensä kanssa asiasta, koska ap ei kuitenkaan ole lasten vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun leipomisen takia niiden lasten pitäis jättää harrastus välistä? Tai olla menemättä kaverin synttäreille? Sitäpaitsi, etteköhän te ehdi leipomaankin viikonlopun aikana, harvemmin nuo synttärit tai harrastukset koko päivää vie. Kyse taitaa olla ihan muusta, sä haluaisit ettei mies tönöttäis kotona sun ja sun lastes kanssa. Mustasukkaisuutta ilmassa? Voin sanoa, että tuskin ne miehen lapset oloaan kovin kotoisaksi tuntee, jos heidän pitää lopettaa kaikki menonsa leipoakseen äitipuolen kanssa. Harvemmin se äitipuoli ne omat kaverit voittaa.
Kuule... Tuo on pientä. Minulla mieheni kanssa neljä yhteistä lasta ja sitten miehen kaksi kouluikäisiä lasta muuttivat ihan kokonaan yllättäen meille, kun äidillään mielenterveysongelmia. Todella vaativia ja oppimisvaikeuksista kärsiviä persoonallisuuksia molemmat lapset. Tässä yritetään heidänkin asiansa nyt hoitaa ja huolehtia enkä ole moneen vuoteen saanut äitipuolena olla kodissani, että nämä lapset olisivat esim. äidillään tai jossain muualla edes viikonlopun. Jos olisin asemassasi, huutamaan hoosiannaa ja hyppäsin vapauden riemusta. t.äitipuoli 24/7
Suutuit.
Anna miehesi hoitaa omien lastensa asiat kuten parhaaksi näkee.