Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntymäpäiväjuhlat ennen ja nyt

Vierailija
23.04.2016 |

Minun lapsuudessani 80-luvulla ja 90-luvun alussa synttärit olivat aika vaatimattomia. Kakut olivat tavallisia, kinuskikakkuja, mansikkakakkuja jne. Kakun lisäksi oli jaffaa ja kokista, popcornia ja sipsejä. Synttäreitä vietettiin kotona. Kutsuvieraita oli noin viisi (Olimme köyhä perhe).
Nykylapsilla tuntuu olevan ihan erilaista. On fantasiakakkuja, synttäreitä vietetään muuallakin kuin kotona jne..
Hyvä asiahan se on että nykyään synttärit ovat mieleenpainuvampia.
Kuinka sinun lapsuutesi synttärit eroavat omien lapsiesi synttäreistä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samalla kaavalla mennään kuin omassakin lapsuudessani. Juhlat pidetään kotona, on simppelit tarjoilut ja ohjelmassa on lähinnä ongintaa ja vapaamuotoista leikkimistä. Ihan tyytyväisiltä lapset, niin omat kuin vieraatkin, ovat vaikuttaneet. Ainoa ero on siinä, että omassa lapsuudessani "kakku" oli yleensä jäätelöä, itse taas tykkään leipoa ja toteutan mielelläni erilaisia fantasiatoiveitakin.

Vierailija
2/3 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on ollut sekä kotiseuturetki, jotka hyvin samantapaisia kuin omat lapsuuden synttärini että muualla järkättyjä ostettuja palveluita. Kun lapsi itse sanoo, että haluaisi kutsua koko luokan, jotta kukaan ei jää ulkopuolelle ja kun koti ei kuitenkaan ole niin kauhean iso, on ihan ok viedä lapset jonnekin muualle. Arvostan ajatusta siitä, että kaikki otetaan mukaan. Pidän myös siitä vaivattomuudesta, että ei tarvitse tehdä itse mitään ennakkovalmisteluita eikä siivota jälkeen päin.

Isompi ero on se, että mun lapsuudessa ei pidetty sukulaissynttäreitä. Isovanhemmat asuivat niin kaukana, että heitä ei siksi voinut kutsua ja vaikka muun suvun kanssa oltiin paljon tekemisissä, mun synttärit oli aina pelkät kaverisynttärit. Mulle oli vähän uusi juttu se, että miehen puolella on 18 vuotiaaksi asti kutsuttu aina koko suku juhlimaan synttäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiseuturetki=kotisynttäreitä, vihaan tätä laitetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme