Vauva tulossa, mies juo
Tilanne on seuraavanlainen.. Odotamme esikoistamme ja hänen olisi tarkoitus saapua maailmaan kesäkuussa. Molemmat olemme onnellisia ja odotamme vauvaa kovasti. Ongelma on siinä että mies ei ymmärrä miksi hänen viikonlopun viettotapansa pitäisi (olisi pitänyt jo) muuttua ENNEN vauvan syntymää. Mies siis viettää melkein joka viikonloppu ainakin yhden illan juoden, tosin hän ei muutu koskaan agressiiviseksi tai muutenkaan ole koskaan missään änkyräkännissä mutta SILTI en minä jaksa!! Hän ei ihan oikeasti käsitä miksi asia häiritsee minua, vaikka kyllä, olen useasti sanonut asiasta. Hänen mielestään asia on ok, nyt kun vauva ei vielä ole maailmassa koska tottakai hän rauhoittuu kun vauva syntyy (mistä voin olla varma?) ja hän haluaa minut aina mukaansa. Ei siis lähde yksin kavereidensa kanssa mihinkään vaan haluaisi aina minut mukaansa, eli hänen mielestään >mukavaa yhteistä aikaa. Tuntuu muutenkin hassulta että mies jaksaa jatkuvasti olla viihteellä kun HÄN on minua yli 5 vuotta vanhempi ja minulla on tuo vaihe mennyt aikoja sitten ohi... Ja kyllä vauva oli yhteinen päätös, sitä olisi kuitenkin joku kysynyt. Ja elämä ennen raskautta: Elämä oli täysin samanlaista kun nytkin, erona toki se että minä olin baarissa töissä ja melkein aina viikonloppuisin siis töissä. Tuolloin minulle oli aivan sama mitä hän sen ajan teki ja kun pääsin töistä hain hänet kotiin samalla. Ja tosiaankin hänestä ei normaalisti edes humalaa huomannut sen kummemmin.
Mutta kyllä nyt jo viimeisillään raskaana alkaa lievästi kyrpimään..
Kommentit (10)
Jos juo yhtenä iltana viikossa ja haluaa sinut mukaan, tilanne ei ainakaan minun korvaani kuulosta kauhean pahalta.
Tämä ei siis tullut millään tapaa yllätyksenä?
Uhrirulinaa, pahat miehet!
Nyt vain siis eroamaan ja elarit, mieshän jo toteutti itsekkäät halusi.
Siitoskone ja lompakko , siinä suomiämmien arvostus miehiä kohtaan.
Aika pahalta kuulostaa. Jos baareilu on miehen ainoa rentoutumiskeino ja viikon kohokohta, on vaikea kuvitella, että tilanne muuttuisi miksikään lapsen synnyttyä. Rankka vauva-arki todennäköisesti ajaa miehen nykyistäkin herkemmin ulos kavereiden kanssa. Jos hänellä olisi tapana purkaa stressiä baareissa käymisen lisäksi muilla, paremmin perhearkeen yhdistettävillä tavoilla, kuten urheilemalla, olisi ennuste parempi. Mies totta kai sanoo nyt, että muuttaa tapojaan, mutta mitä suunnitelmia hänellä tosiasiassa on tähän? Jos hän vain yrittää jättää baari-illat väliin hankkimatta mitään mielekästä korvaavaa tekemistä, hän vain turhautuu ja ahdistuu ja saa tästä tekosyyn jatkaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo yhtenä iltana viikossa ja haluaa sinut mukaan, tilanne ei ainakaan minun korvaani kuulosta kauhean pahalta.
No mites sitten, kun vauva syntyy "sotkemaan näitä kuvioita"? Tähän asti mennyt kivasti, joo. Kerran viikossa ilta baarissa. Kyllä se jo liikaa on, jopa perheettömälle. Kun ei kuitenkaan vaan pelaa bilistä limpparia juoden.
Päihdelinkin Kotikanavalla on parempaa vertaistukea alkoholistien läheisille!
Ei juominen lopu vauvan syntymään. Se on vain alkoholistin lupaus.
Mies laittakoon korkin kiinni kun vauva syntyy tai otat sitten eron. Anna läträtä siihen asti. Betamiehet on heikkoa biomateriaalia.
Uskomatonta! Kapakkaukko ei muuttunutkaan vaikka menitte naimisiin. Uskomatonta ja ennenkuukumatonta. Voit vaatia valtiolta korvauksen!
Odotappas kun vauva syntyy ja itkee. Miehellähän on siinä hyvä syy poistua kotoaa baariin ryyppäämään. Ei varmaan ole helppoa potkia tuollaista miestä pois tässä vaiheessa raskautta, mutta eihän tuo hyvältä kuulosta.