Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan istuttaa parvekelaatikkoon kevätkukkasia, siinä on kanervia. Voinko tökkästä kanervat pihalle multaan? Kasvaako ne siinä?

Vierailija
22.04.2016 |

Vai pitääkö ne heittää biojätteisiin? Vai voiko kanervat jatkaa kasvua maassa? Harmittaa heittää ne pois kun maksoihan ne paljon viime syksynä.
Mitä te teette kanervillenne keväällä?

Kommentit (6)

1/6 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanervat tuppasivat aina kuolemaan talven aikana, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin komposti.

Sinuna kyllä kokeilisin istuttaa ne maahan. Mikään hortonomi tai edes viherpeukalo en ole, mutta kokeilisin ehkä rhodomultaa tai muuten tavallista puutarhamultaa happamampaan multaa.

Vierailija
2/6 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viherpeukalo, mutta tökkäisin ne kanervat pihalle kosteeseen ja pimeeseen. Jostain syytä oletan, että kanervat viihtyy kesällä noin, kun suoltahan niitä aina löytää. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kyllä suolla kasva, viihtyy enemmän kallioilla ja kangasmetsissä, valoisassa. Mulla on lähtenyt kasvuun maassa, suosittelen tuota rhodomultaa myös.

Vierailija
4/6 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kanervat ei ole kuivuneet talven aikana, niiden pitäisi lähteä kasvuun. Mulla on ollut useamman vuoden jo kukkapenkissä kaupan kanervia.

Vierailija
6/6 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettä. Osta kesäkukat tilalle.