Alku raskauden oireita vai jotain muuta?
Aloitin tämän keskustelun jo kertaalleen, mutta se meni jotenkin pieleen, niin laitan uudestaan!
Hei! Auttakaa epätietoista lapsesta haaveilevaa! Täällä oli aiheesta vain vanhoja keskusteluja, niin olisi kiva kuulla hiukan päivitettyä tietoja. Elikkäs yritämme lasta mieheni kanssa, vuoden alusta ollaan nyt yritetty. Painon pudotuksen myötä kuukautiset jäivät pois yli vuodeksi, tai syytä sille ei olla ainakaan löydetty ei ultralla eikä verikokeilla jne.. Joten siitä sen täytyy johtua. Kuukautiset alkoivat 10pv:n primalutin jälkeen ja jätin raskaan liikunnan vähäiselle sekä lisäsin ruuan määrää. Takana siis kahdet kuukautiset sen jälkeen: primalutilla käynnistyneet ja yhdet normaalit. Viime kierrossa minulla oli voimakasta tärähdyksestä voimistuvaa alavatsakipua sekä turvotusta, mutta syytä ei löydetty. Kipu oli siis enemmän särkyä kuin vihlontaa. Ja nyt kipu on vihlovaa. Tämä alkoi tasan viikkoa ennen kuukautisia. Nyt olen kärsinyt viime viikon lauantaista asti alavatsakivusta ja turvotuksesta. Se alkoi kierron 13pv alavatsan turvotuksella ja oletin sen johtuvan ovulaatiosta, koska edellinen kierto oli 26päivää (en tikuta vaikka niitä löytyy, koska tulee aina niin paha mieli jos tulee nega.. Mitä on takana liiian monta..). Sunnuntaina turvotus vaan jatkui ja lisäksi alkoi pientä kipuilua, lisäksi janotti koko ajan ja sen vuoksi tietysti pissatti. Maanantaina olin ihan turvoksissa joka paikasta ja vatsa oli kuin ilmapallo. Olo oli todella tukala!! Tiistaina sama homma. Keskiviikkona vasemmalta puolelta alavatsa vihloi koko päivän, haittasi jopa töissä olemista. Torstaina alavatsassa oli tunne kuin kuukautiset olisivat alkamassa ja oli siis vasta kierron 18 päivä ja illalla alavatsakipu alkoi taas, mutta nyt kipu oli keskellä ja sama homma tänään.. Voimistuu liikkeestä ja etenkin kävellessä. Kipu on siis vihlontaa.
Lisäksi muina oireina: oletetun ovulaation jälkeen valkovuoto on jatkunut ja ei ole tullut ns. "Kuivaa kautta". Janottaa, toisinaan menee kerralla 0,5-1L ja silti jää jano. Muutamana päivänä väsyttänyt hiukan normaalia enemmän, mutta ei mitenkään selkeästi. Tänä aamuna kahvi ei maistunut, mutta lieneekö johtuvan vatsakivuista? Koska ne olivat aamulla todella voimakkaat.. Toisinaan on kova nälkä ja toisinaan ei oikein maita. Ilmavaivoja ja muutamana päivänä vatsa sekaisin.
Aamulämpöä olen nyt ensikertaa mittaillut kolmena aamuna (kuumemittarimme kyllä hiukan reistaili, niin en osaa olla 100% varma näiden paikkansa pitävyydestä): ke 35.2, to 35.8 ja tänään perjantaina taas 35.2.
Onko raskaus oireita (joita todella toivoisin!!)? Tämä itsensä tutkiskelu ja pettymykset ovat aikas raskasta.. 😔
Kommentit (5)
Ei ole raskausoireita.
Syömishäitiö kannattaa hoitaa ensin pois niin ovulaatio voi joskus tulla
Itselläni raskausoireet eivät koskaan ole alkaneet heti ovulaatiosta. Ennemminkin noin rv 6. Eka raskausoire kuitenkin aina on ollut rintojen arkuus ja olenkin lukenut että rintojen arkuus/kipu on se yleisin alkuraskauden merkki. Toki ei kaikilla mutta suurimmalla osalla.
Mikä kp sulla on nyt ap? Jos menkat jo myöhässä niin sitten ree r-testi!
Sulla on sukupuolitauti.mies käynyt vieraissa kun tuskin seksi on enää nautinto vaan vauvan tekemistä kello kädessä. Relaa. Kun oikeen toivoo raskautta niin alkaa nähdä ja kuulla niitä oireita joka pierussa ja sormenpäässä.
Suolistooireista veikkaisin ärtyvänsuolen oireyhtymää. Itse olen kärsinyt samoista oirista jo melkein 20v. Kivut ja turvotus johtuvat siitä jotta suolistossa on ilmaa. myöskin ripulit ja mahankovuus (näiden nopeatkin vaihtelut) kuuluvat siihen. Myöskin raskas liikunta voi olla syynä siihen jotteivat kuukautiset tule.
En jaksanut lukea, kun aiheessa ei ihan pysytä ja kerroitko päivän säätäkin siellä välissä. Turhat hömpötykset pois, ei tässä tarvii tietää milloin viimeksi siihen kuumemittariin on vaihdettu patterit. Tekstistä päätellen stressaat liikaa.