Käsitykset ylipainosta "arvaa painoni" -keskusteluista...
Alkanut kummastuttaa, kun joka kerta kun hieman ylipainoinen 160-170cm nainen laittaa tänne kuvansa, jotta arvuuteltaisiin painoa, niin hämmästyttävän moni veikkaa 60-65kg painavaksi. Pitääkö monikin siis ylipainoisena mittoja esim 163/62kg? Vai onko suhteellisuudentaju vaan totaalisen hukassa?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän noita mittoja ylipainoisena koska kun olin itse 60kg (159cm) olin todella lihava. Siis en vain hieman pyöreä vaan todella tuhti löllerö huomattavalla kaksarilla.
Ehkä pidemmillä se isompi paino on armollisempaa?
En nykyään enää edes osaa arvioida omaa peilikuvaa. Välillä tuntuu se ona kroppa olevan ok, toisinaan taas tuntuu joltain ihan muulta.
Omat mittani ovat 165/63, vy 72cm, lantio 91cm ja reisi paksuimmasta kohtaa 57cm. Että en sitten tiedä, onko nuo armeliaita mittoja vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän noita mittoja ylipainoisena koska kun olin itse 60kg (159cm) olin todella lihava. Siis en vain hieman pyöreä vaan todella tuhti löllerö huomattavalla kaksarilla.
Ehkä pidemmillä se isompi paino on armollisempaa?En nykyään enää edes osaa arvioida omaa peilikuvaa. Välillä tuntuu se ona kroppa olevan ok, toisinaan taas tuntuu joltain ihan muulta.
Omat mittani ovat 165/63, vy 72cm, lantio 91cm ja reisi paksuimmasta kohtaa 57cm. Että en sitten tiedä, onko nuo armeliaita mittoja vai ei.
Mun korvaan nuo mitat ei kuulosta lainkaan pahalta, päinvastoin. Todennäköisesti näytät oikein hyvältä.
Tietysti on myös mahdollista että oon katsonu ite ittenäni todella kriittisesti. Samaan aikaan veljeni haukkui minua lihavaksi minkä kerkesi eli se ehkä vaikutti.
Ehkä pidemmillä se isompi paino on armollisempaa?