Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perkele! Hammaslääkäri korjasi hampaani rumaksi

Vierailija
22.04.2016 |

Etuhampaan paikasta lohkesi reuna eli "esteettinen haitta". Hammaslääkäripä tekaisi korjauksen niin, että hammas on nyt leveä, pyöreäkulmainen ja lyhyt, kun viereinen on kulmikas ja varmaan millimetrin pidempi. Kiitos tästä, on paljon esteettisempi olo nyt. Hampaani olivat kyllä symmetriset aiemmin. Uusi aika onkin sitten kahden viikon päähän "arviointiin" joten siihen asti pitäisi jaksaa ulkonäön kanssa. Miten se saikin siitä niin leveän! Hosui homman n. viidessä minuutissa, ei toisaalta ihme. Tehokasta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, etuleego katkesi keskeltä kun löin naamani asfalttiin.

Ennen olivat symmetriset, hammaslääkäri(Vasili niminen) korjasi hampaani niin että se törröttää eteenpäin. Hirveetä hutilointia.

Vierailija
2/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hätä sinulla on, kun kerran seuraava aika samasta asiasta on varattu?

Joskus hammaslääkäreillä on outoja käsityksiä esteettisyydestä. Minun lohjennut etuhampaani voitiin kuulemma korjata kahdella tavalla: hiomalla se joko koko leveydeltään vinoksi tai tasaisesti kaksi milliä naapuriaan lyhyemmäksi. Oltiin yksityisellä, joten kiihkeän neuvottelun jälkeen löytyi onneksi kolmaskin vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kaatuilko tai törmäilkö oviin. Jotkut laittattavat supersuorat laminaatit hampaisiinsa ja ne näyttävät juuri siltä mitä ovat - tekareilta. 

Vierailija
4/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. huomenna olen menossa hautajaisiin ja muutenkin meinaan olla ihmisten ilmoilla, olisi kiva olla ok näköinen.

Viimeksi kun kävin korjauttaan saman hampaan (muutama kk sitten), niin siihen laitettiin joku ihan hatara paikka ja hammaslääkäri sanoi suoraan, että mene yksityiselle jos haluut kestävämmän. Tämänpäiväinen myös oli julkisen lääkäri, joka puolestaan välitti laittaa kestävämmän, mutta ei nättiä. Yritetään ajaa kaikki kynnelle kykenevät yksityiselle sillä, että palvelu on paskaa liukuhihnahommaa?! Helpommalla oltais päästy, jos hammaslääkäri olis työn päätteeksi vilauttanut peiliä eikä ajanut ovesta ulos, niin olisin heti tietänyt sanoa että tämä ei käy. Ap

Vierailija
5/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama. Mulla korjattiin pientä rakoa, tuli rumempi kuin alkuperäinen. Hioi hampaan lyhyemmäksi, vaikka mulla aina ollut aika isot hampaat. Ihan kauhea lopputulos, en saanut sanaa suustani kun lähdin, menen korjauttamaan joskus uudelleen  muualle.

Vierailija
6/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi samoin. kaaduin ja etuhammas katkes ja hammaslääkäri teki uuden. se näytti varastetulta jonku toisen suusta.

vaihdoin hammaslääkäriä ja se vaihto siihen fiksumman näkösen hampaan joka ei näytä 'ulkopuoliselta'

Vierailija
7/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lohkes etuhampaan reunasta pieni pala. Hammaslääkäri hioi etuhampaan toispuoleiseksi eikä tasaiseksi. Kamalan näköinen

Vierailija
8/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli etuhampaiden kiilteessä kulumaa ja siksi pinta keskeltä painautunut, ilmeisesti hammasrautojen perua. Ei kuitenkaan reikiä ja laitettiin kunnallisella muovipaikkaa. Muuten oikein nätit mutta väri tuntui heti tummemmalta kuin muut ja nopeasti alkoivat siitä vielä kellastumaan. Menen jossain vaiheessa laminoimaan leegot yksityiselle, sittenpähän saa valkoiset hampaat!

Vierailija
9/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuhampaan paikasta lohkesi reuna eli "esteettinen haitta". Hammaslääkäripä tekaisi korjauksen niin, että hammas on nyt leveä, pyöreäkulmainen ja lyhyt, kun viereinen on kulmikas ja varmaan millimetrin pidempi. Kiitos tästä, on paljon esteettisempi olo nyt. Hampaani olivat kyllä symmetriset aiemmin. Uusi aika onkin sitten kahden viikon päähän "arviointiin" joten siihen asti pitäisi jaksaa ulkonäön kanssa. Miten se saikin siitä niin leveän! Hosui homman n. viidessä minuutissa, ei toisaalta ihme. Tehokasta.

Myös kokemuksia huolimattomasta hampaiden oikojasta.

Vierailija
10/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi edulliselta kunnan hammashoidolta odottaa esteettistä lopputulosta. Tekevät sen mikä on välttämätöntä. Eivät paikkaa pieniä reikiäkään, jos niistä ei ole vaivoja. Yksityiset tekee mitä asiakas haluaa ja maksaa.

Vierailija
11/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm? Mulle on paikattu ihan pyytämättä hyvin julkisella. Mulla on ollut sius etuhampaiden välissä valtava rako. Kerran kunnallisen hammashoidon päätteeks hammaslääkäri kysyi ihan spontaanisti, haluanko, että sitä tiivistetään vähän, kun oli vielä vartti aikas ennen seuraavaa.

Sit se laittoi paikka-aineen, kuivatti sen, ja lopulta hioi hampaat malliin milli kerrallaan niin, että sain itse katsoa joka välissä peilistä ja kertoa, mistä hiotaan ja minkä verran, että olisin varmasti tyytyväinen lopputulokseen. Tästä on nyt 16 vuotta, hampaat edelleen mallissaan.

Paskoja hammaslääkäreitä on sekä kunnallisella että yksityisellä.

Vierailija
12/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen etuhammas katkennut lapsena ja paikattiin silloin ja nykyäänkin jos sattuu irtoamaan siten että katkennut hammas on hitusen lyhyempi kuin viereinen ehjä hammas. Hammaslääkärit aikoinaan ja nykyisinkin kun olen asiaa erikseen kysynyt niin tekevät noin varsinkin yläetuhampaiden kanssa koska ikinä enää et saa siitä hampaasta yhtä kestävää kuin alkuperäisestä ellet implanttia siihen istuta (johon valitettavasti ei ole vielä ollut varaa) ja tarkoitus on että ehjä hammas pidempänä ottaa suurimman paineen puriessa vastaan, ilmeisesti se että hammas korjattaisiin yhtä pitkäksi kuin viereinen nostaa riskiä että korjattua hammasta jouduttaisiin paikkaamaan useammin kun paikka ei kestäisi. Näin ovat lääkärit sekä kunnallisella että yksityisellä puolella asiaa selventäneet.

Vierailija
13/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tasaisesta etuhampaistostani lohkesi toinen ylähammas .  Kunnallisella lääkäri paikkasi, onneksi katsoin peiliin ennen huoneesta poistumista . Hammmas huomattavasti lyhempi pyöristetty vinoon ja paikka kellertävä. Ilmaisin tyytymättömyyteni heti. Lääkäri sanoi, ettei tulisi muunlainen kestämäään. En tyytynyt tähän, hiukan tympiintyneenä hän uusi sen saman tien. Mutta väri on paikoin kellertävä edelleen, kertoi sen olevan kilpikonna väri. Nyt paikka yläreunasta hieman tuntuu rosoiselle,en tiedä onko irtoamassa.   Eikö säästöistä huolimatta voisi tehdä kestävää.Tällainen monta kertaa saman asian hoitaminen ei säästä .

Vierailija
14/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samanlaisia kokemuksia, miksi niin monet hammaslääkärit eivät välitä yhtään lopputuloksesta!? Huolisivatko omiin hampaisiin yhtä tökerösti tehtyjä korjauksia? Tuskin! Hartain toiveeni on että jonain päivänä on rahaa käydä laitattamassa hampaat kuntoon yksityisellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän