Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikun huonossa suhteessa, koska en halua olla ilman miestä

Vierailija
22.04.2016 |

Olen siis suhteessa henkisesti epätasapainoisen ja moniongelmaisen miehen kanssa, joka kuitenkin tulee lasteni kanssa hyvin toimeen (olen yh). Pitkään oon jo ollut tyytymätön meidän väliseen suhteeseen mutta en saa sitä katkaistua, koska en halua enää jäädä lasten kanssa yksin. Lasten biologinen isä siis poistui kuvioista pian kuopuksen synnyttyä. Mulla on kaksi lasta. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tai neuvoja? Tää suhde on ahdistava mutta arkea en halua elää ilman toista aikuista.

Yh N 30

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti uus mies tilalle ja eroa vasta sitten.

Vierailija
2/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan käsittämätön ajatus, että joku elää mieluummin häiriintyneen, moniongelmaisen miehen kanssa kuin ilman miestä.

Enpä siis valitettavasti pysty sua neuvomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus on vissiin aika yleistä.

Vierailija
4/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet säälittävä. Jos et itse tee asialle mitään, älä ruikuta vaan tyydy.

T: yh, joka pärjännyt jo 10 vuotta lasten kanssa keskenään

Vierailija
5/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä nyt olla säälittävä. Jos pääkoppa ei kestä yksinoloa, niin minkäs teet? Haet pillereitä ja sitten ranteet auki kun niistä ei ollutkaan apua? Ei se ole mikään oma valinta, jos aivokemia ei ole optimaalinen. Geeneistä johtunee sekin pääasiallisesti, eikä siihen voi vaikuttaa kuin kovin rajallisesti.

Esimerkiksi mä olen juuri tuollainen ihminen, joka ei (enää) selviä ilman parisuhdetta. Pari kuukautta jouduin elämään yksin ja kyllä siinä meinasi henki lähteä. Ei tätä teininä vielä ollut, silloin pystyi oleskelemaan yksin vaikka kuinka ja paljon. Mutta nyt on parisuhde elämää ilmeisesti liikaa takana (vuosikymmen) eikä aivot enää sopeudu yksinäisyyteen. Pillereistä ei ole apua. Luulen, että mun ongelma on se, että aivoissani on liikaa hermoyhteyksiä ympäriinsä ja ärsykkeiden filtteröinti on liian matalalle säädetty. Tästä syystä olen erittäin luova ihminen, joka on positiivista, mutta ikävänä puolena myös ärsyynnyn nopeasti ja isosti esim. rasittavista äänistä (koska en saa suljettua niitä keskittymiseni ulkopuolelle), ja todennäköisesti myös jatkuvasti alitajuntani puskee tajuntaani ajatusta siitä, että "sä olet yksin nyt, pitäis löytää joku, muttei ole helppoa" ja pelkkä olemassaolo ahdistaa niin maan perkeleesti.

Vierailija
6/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä nyt olla säälittävä. Jos pääkoppa ei kestä yksinoloa, niin minkäs teet? Haet pillereitä ja sitten ranteet auki kun niistä ei ollutkaan apua? Ei se ole mikään oma valinta, jos aivokemia ei ole optimaalinen. Geeneistä johtunee sekin pääasiallisesti, eikä siihen voi vaikuttaa kuin kovin rajallisesti.

Esimerkiksi mä olen juuri tuollainen ihminen, joka ei (enää) selviä ilman parisuhdetta. Pari kuukautta jouduin elämään yksin ja kyllä siinä meinasi henki lähteä. Ei tätä teininä vielä ollut, silloin pystyi oleskelemaan yksin vaikka kuinka ja paljon. Mutta nyt on parisuhde elämää ilmeisesti liikaa takana (vuosikymmen) eikä aivot enää sopeudu yksinäisyyteen. Pillereistä ei ole apua. Luulen, että mun ongelma on se, että aivoissani on liikaa hermoyhteyksiä ympäriinsä ja ärsykkeiden filtteröinti on liian matalalle säädetty. Tästä syystä olen erittäin luova ihminen, joka on positiivista, mutta ikävänä puolena myös ärsyynnyn nopeasti ja isosti esim. rasittavista äänistä (koska en saa suljettua niitä keskittymiseni ulkopuolelle), ja todennäköisesti myös jatkuvasti alitajuntani puskee tajuntaani ajatusta siitä, että "sä olet yksin nyt, pitäis löytää joku, muttei ole helppoa" ja pelkkä olemassaolo ahdistaa niin maan perkeleesti.

Olet ihana! Ajattelen just noin! Toi vois olla mun kirjoittamaa, jos vaan osaisin noin hyvin kirjoittaa ajatuksiani :) Käyn itse psykiatrisella sairaanhoitajalla juttelemassa, mitään mielialalääkitystä mulla ei oo ollut koskaan. Kiitos viestistäsi!

T. Ap

Vierailija
7/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suhteessa on huonoa? Itse mietin täällä ihan samoja asioita, sillä erotuksella, että lapsia ei (minulla) ole pelissä mukana. Eli jos jonkun mielestä ap säälittävä, minä se vasta olenkin.

Olen ajatellut sitä, mihin se raja pitäisi vetää. Kai kyse on jonkinlaisesta tasapainosta  (huono sana tässä yhteydessä). Kuinka paljon paskaa on valmis ottamaan niskaansa, verrattuna siihen kuinka yksinolosta kärsisi? Tässä on varmaan hurjasti eroa ihmisten välillä. Nuorempana olisin lähtenyt lätkimään jo ajat sitten.

Vierailija
8/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on lapsia ja olette huonossa suhteessa, koska ette kestä olla yksin: lapset kärsii eniten. Antakaa lapset huostaan, jos haluatte jäädä. Jos haluatte parasta lapsillenne, lähdette huonosta suhteesta. Lapset OIKEASTI kärsii tilanteessa. Sori, teille itsekkäille läheisriippuvaisille narskuille ei myötätuntoa heru, sitäkin enemmän kärsiville lapsillenne *grrr*

Vierailija
9/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10v.? Tottakai pärjää lasten kanssa. Etkö enää halua miestä? Onko kivempaa olla yksin ja ilman seksiä?

En ole ap.

Vierailija
10/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies. Etsi sellainen mies jonka kanssa suhde ei ole huono.

Vierailija
11/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se moniongelmainen tyyppi tarjoaa jotain, mitä saa aikuiselta suhteelta sen sijaan, että se olisi sulle kolmas lapsi ja voimavarojen kuluttaja? Et uskalla irrottaa, koska pelkäät elämän olevan raskaampaa yksin. Se on kevyempää. 

Vierailija
12/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😮 en haluaisi ollasun kumppani😮 tosin en usko että edes vedät puoleesi ketään normaalilla itsetunnolla varustettua. Mä en ainakaan halua olla kenenkään pelastaja😮

Vierailija
13/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eka uusi mies kuvioihin ja sitten ero nyxän kanssa. Itse seurustelisin kahden kanssa samaan aikaan jonkun puolisen vuotta, niin varmistuu siitä, että uusi mies on tosissaan. Eihän sitä nyt herran jumala voi YKSIN olla, se olisi säälittävää! Ja jos uusi mies ei toimikaan, niin sitten vähin äänin palaat entiseen ja alat taas katsella uutta. Suhde kuin suhde, aina tyhjää parempi.

(sic)

Vierailija
14/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs logiikka tuossa on? Jos samassa kämpässä asuu joku rasittava mies niin silloinhan niitä rasittavia ääniä on paljon enemmän kuin yksin asuessa. Äkkiä omillesi siitä, niin olo helpottuu.

Vierailija
15/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se moniongelmainen tyyppi tarjoaa jotain, mitä saa aikuiselta suhteelta sen sijaan, että se olisi sulle kolmas lapsi ja voimavarojen kuluttaja? Et uskalla irrottaa, koska pelkäät elämän olevan raskaampaa yksin. Se on kevyempää. 

Pelkään, että jos eroan, en löydä enää ketään. Ajattelen, että tää moniongelmainen mies, jolta aina välillä saan hyvää kohtelua, hellyyttä ja hyväksyntää, on parempi kuin ei mitään. Lisäksi hän on arjessa apuna. Tekee remonttihommia ja leikittää lapsia.

Ap

Vierailija
16/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suhteessa on huonoa? Itse mietin täällä ihan samoja asioita, sillä erotuksella, että lapsia ei (minulla) ole pelissä mukana. Eli jos jonkun mielestä ap säälittävä, minä se vasta olenkin.

Olen ajatellut sitä, mihin se raja pitäisi vetää. Kai kyse on jonkinlaisesta tasapainosta  (huono sana tässä yhteydessä). Kuinka paljon paskaa on valmis ottamaan niskaansa, verrattuna siihen kuinka yksinolosta kärsisi? Tässä on varmaan hurjasti eroa ihmisten välillä. Nuorempana olisin lähtenyt lätkimään jo ajat sitten.

Tässä suhteessa huonoa on se, etten voi luottaa mieheen (on valehdellut minulle), mies ei kuuntele mua tarpeeksi, ei ole kiinnostunut mun ajatuksista, usein on kylmä ja etäinen, lisäksi miehellä on mielenterveysongelmia, jotka kuormittavat suhdetta. Säälin häntä. Välillä meillä on hauskaa, ja saattaa jopa tulla sellainen olo, että hän rakastaa minua. Olen jäänyt koukkuun niihin hetkiin. Seksi hänen kanssaan on parasta, mitä olen koskaan saanut.

Kai se on se, ettei tiedä paremmasta :D Olisko sullakin niin?

Sitten tyytyy tähän.

Ap

Vierailija
17/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä suhteessa huonoa on se, etten voi luottaa mieheen (on valehdellut minulle), mies ei kuuntele mua tarpeeksi, ei ole kiinnostunut mun ajatuksista, usein on kylmä ja etäinen, lisäksi miehellä on mielenterveysongelmia, jotka kuormittavat suhdetta. Säälin häntä. Välillä meillä on hauskaa, ja saattaa jopa tulla sellainen olo, että hän rakastaa minua. Olen jäänyt koukkuun niihin hetkiin. Seksi hänen kanssaan on parasta, mitä olen koskaan saanut.

Kai se on se, ettei tiedä paremmasta :D Olisko sullakin niin?

Sitten tyytyy tähän.

Ap

Lisäksi miehelläni on taloudelliset asiat huonosti, on työtön jne., minkä vuoksi hänellä on hermot kireällä.

Ap

Vierailija
18/19 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä akkoja oikein vaivaa? Olette valmiita ottamaan miehen kuin miehen, ainoastaan sen tähden, että ette uskalla elää yksin ja seistä omilla jaloillanne? Olen ollut ilman miestä 12-vuotta, tehnyt töitä, maksanut asuntolainaani ja ollut täysin tyytyväinen elämääni. Itselleni ei tulisi edes mieleeni ottaa jotain luuseriukkoa vaivoikseni. Ei se munanpuute voi olla noin paha, että sen tähden alistutaan mihin tahansa. T. Vahva ja itsenäinen nainen.

Vierailija
19/19 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä akkoja oikein vaivaa? Olette valmiita ottamaan miehen kuin miehen, ainoastaan sen tähden, että ette uskalla elää yksin ja seistä omilla jaloillanne? Olen ollut ilman miestä 12-vuotta, tehnyt töitä, maksanut asuntolainaani ja ollut täysin tyytyväinen elämääni. Itselleni ei tulisi edes mieleeni ottaa jotain luuseriukkoa vaivoikseni. Ei se munanpuute voi olla noin paha, että sen tähden alistutaan mihin tahansa. T. Vahva ja itsenäinen nainen.

Ei se oo pelkkää munanpuutetta. Kaipaan miestä rinnalle jakamaan arkea ja keskusteluseuraksi. Tuntuu, että jotain oleellista puuttuu, jos miestä ei ole. Olin yksin lasten kanssa yli kaksi vuotta, joten sekin on koettu. On siis, mihin verrata.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi