Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova patti korvan takana (mastoid bone). Help???

Vierailija
22.04.2016 |

Jotain kokemuksia tai mielipiteitä kaipaisin. 3 viikkoa sitten kävi kuume ja lämpöilin, kurkku oli myös vähän kipeä. Sillon korvan taakse takataivoon tohon alueelle joka enkuksi on mastoid bone, turposi +/- puolikkaan herneen kokoinen patti. Juu, imusolmuke varmaan reagoi johonkin pöpöön mikä oli. Mutta patti on siitä itseäni huolestuttava, että on täysin kova (kuitenkin jotenkin 'kimmoisa' ettei aivan luun tuntoinen) ja tiukasti kiinni alustassaan. Eikä se ole pienentynyt milliäkään 3 viikon jälkeen.
Myös nivusessa on ihonalainen pieni, epätasaisen muotoinen kova möykky. Se voi olla ollut aina, mutta samoihin aikoihin huomasin sen.

En viitsi käydä lääkärillä turhan takia, mutta mitä olen itse lukenut, ei tuo mun patti ihan normaalin turvonneen imusolmukkeen kriteereitä täytä. Vai täyttääkö? Lääkäri tunnusteli sitä silloin kun ilmestyi ja laittoi pöpön piikkiin. En muista sanoiko että pitäisi näyttää uudelleen jos ei katoa (jos oisin varma että sanoi, varaisin ajan)..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mikään, kun sairauden aikana ilmestynyt. Ja nivusissa on kaikenlaista pallukkaa kun on täynnä imusolmukkeita ja rauhasia. Mutta jos ei nyt vaikka muutamassa viikossa katoa niin oman mielenrauhan vuoksi kävisin näyttämässä. Voi muuten olla myös rasvapatti, joka sattumalta ilmestynyt samaan aikaan sairauden kanssa. Mutta mikään syöpäpatti se tuskin on kun on kallon päälle yhtäkkiä pompannut (ovat yleensä pehmytkudoksessa ja pikkuhiljaa suurentuvat).

Vierailija
2/2 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut varmaan 20 vuotta samankuuloinen patti korvan takan. Vähän pitkulaisen muotoinen, n. 0,5-1cm läpimitaltaan ja alustassaan tiukasti kiinni. Koko on vähän vaihdellut vuosien varrella, eli välillä ollut vähän enemmän turvonnut. Mulla on myös runsaasti sormin tunnusteltavissa olevia imusolmukeita kaulalla ja niskassa. Nämä ovat sellaisia "irtonaisia", eli eivät ole kiinni alustassaan toisin kuin tuo korvan takana oleva. Olen myös kuullut tuosta, että alustassaan kiinni olevat olisivat niitä, joista huolestua, mutta ehkä nuo korvan taakse ilmestyvät imusolmukkeet ovat helpommin tuollaisia? Käy kuitenkin lääkärissä jos huolestuttaa, niin saat mielenrauhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan