Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työhaastattelija tekee oharit

Vierailija
21.04.2016 |

Onko kenellekään täällä käynyt niin että sopii haastattelun, ja on sovittuun aikaan paikalla mutta ketään ei ole ottamassa vastaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itselleni, mutta omalle teini-ikäiselle nuorelleni on. Sopi puhelimessa paikalliseen uimahalliin haastatteluajan toiminnasta vastaavan hepun kanssa, meni ajoissa paikalle, odotti 50 min, mutta tämä potentiaalinen työnantaja ei tullut koskaan paikalle. Uimahallin henkilökuntakin soitteli hänen peräänsä, mutta ei saanut kiinni. Loppupeleissä sitten jossain kohtaa selvisi, että oli ollut sairaana, kun nuori soitti myöhemmin uudestaan kyseiselle henkilölle. Tämä heppu sanoi nuorelle, että hän soittelee parin päivän päästä takaisin, jotta saadaan uusi aika sovittua, mutta käytännössä ei ole tähän päivään mennessä soittanut. Nuorella oli TET-jakso kyseessä, joten ei onneksi sen isommasta asiasta kyse. Mutta kyllä tein nuorelle selväksi, että 99 % työnantajista EI käyttäydy noin. Ja onneksi nuori sai oikein mieluisan TET-jaksopaikan muualta, hän kun päätti muutaman päivän puhelun odottelun jälkeen soitella toiseen paikkaan, jossa homma sitten toimikin ihan eri tavalla.

Jälkeenpäin sitten kuulin, että tyyppi tekee näitä ohareita mitään ilmoittamatta myös ihan aikuisille, joiden kanssa sovittu työn merkeissä palavereja, eikä esimerkiksi aina ilmaannu pitämään vaikka liikuntatuntia yläasteelle, vaikka sellaisesta on sovittu. Kuulemma vaan unohtelee.

Eli kyllä tällaisia on.

Vierailija
2/7 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä olin menossa työhaastatteluun. Olin kävellyt 6km firman pihaan ja seisoin kolme varttia vesisateessa ja kun soitin tälle haastattelijalle, niin väitti, että matkalla oli joku kolari ja tie poikki ja on puolen tunnin päästä paikalla.

Ei muuten ollut tiet poikki siellä missä sanoi, enkä saanut paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tavallaan. Menin haastatteluun ja siellä vasta selvisi, että tyyppi jonka piti haastatella oli poissa, kuulemma sairaana ollut pari päivää. En ymmärrä mikseivät voineet soittaa ja siirtää haastattelua, kun nyt raahauduin paikalle turhaan ja kun sairaus oli jo ollut tiedossa eikä ollut sen laatuinen että sinä aamuna olisi tullut jokin äkkiparantuminen. Minua "haastatteli" joku toinen, varsin avuttoman oloinen poika, joka ei osannut edes kysyä minulta juuri mitään. Lopputulos oli, että hän ei kuulemma osannut sanoa ottavatko minut vai eivät ( ei kaiketi saanut päättää asiaa yksin) ja kysyi että voinko tulla uudestaan joskus viikon päästä. No, varmaan olisin voinut - mutta satuin saamaan toisen paikan sillä välin. Olisin ehkä voinut tuonkin paikan katsoa, mutta ärsytti se että minut juoksutettiin paikalle tyhjän takia. Epäilytti myös se että paikassa ei ehkä muutenkaan asiat sujuisi kun jo yhden haastattelun toteuttaminen oli noin epämääräistä.

Vierailija
4/7 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sitkeitä olette. Itse odottaisin enintään sen 10 minuuttia.

Vierailija
5/7 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä pikkufirmassa jäi aikanaan mieleen työn aloitus. Eli olin saanut duunin ja sovin että aloitan maanantaina kahdeksalta. No menin hiukan ennen kahdeksaa paikalle ja tämä kaveri (pomon sukulaisia tietty) jonka piti minut ottaa vastaan ei ollut paikalla. Yksi paikalla olleista totesi vaan että se on vähän huono tulemaan aamuisin ja ohjasi taukohuoneeseen odottamaan. Tunnin päästä tämä kaveri sitten saapui ja pääsin aloittamaan. Muutenkin touhu tämän työnjohtajana toimineen pomon sukulaisen kanssa oli vähän just tuollaista joten sillä kertaa olin ihan tyytyväinen että työjakso kesti vain 3kk.

Myöhemmin firma lopetettiinkin.

Vierailija
6/7 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vuonna 2012. Ilmoitinkin sitten siinä samantien ko. firman edustajalle, joka tuli selittelemään sitä sun tätä, että en jätän näin huolimattomasti hoidetun rekryn kesken ja vedän hakemukseni pois, kiitos vain. Moinen osoittaa suurta välinpitämättömyyttä sekä rekryttävää että firman omaa toimintaa kohtaan. Mulle tämä tapaamisen unohtanut rekrytoija soitteli vielä kotiin perään, mutta sanoin saman kuin jo paikan päällä: Rekry surkeasti hoidettu enkä missään tapauksessa tulisi töihin firmaan, joka kohtelee potentiaalisia työntekijöitään noin.

Vierailija
7/7 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suoritettiin joskus työhaastattelu puhelimen kautta. Sovittiin että maanantaina aloitan klo 10 työt. Maanantai saapui ja odottelin ja odottelin aulassa sopivannäköistä henkilöä keltä kysyä. Lopultahan sellanen saapui, mutta hänellä oli selkeästi työpaikan esitteleminen meneillään. Kysyin tältä tyypiltä, että onko hän se maija mehiläinen. Olihan se, mutta kyseinen nainen ei edes muistanut, että oli palkannut minut töihin. No hän esitteli sitten työpaikan minullekin. Oli todella epämääräinen työpaikka ja pomo. Olin itse pari päivää töissä ja firma menikin yllättäen konkurssiin hyvin pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme