Vituttaa itsepalvelukassat
Työntekijät vieläpä huutelevat, että tule tänne itsepalveluun sieltä jonosta, täällä on vapaata! No ihan sama, en halua itse säätää niiden ostoksien kanssa, kun työskentelytilaakin on siinä ihan liian vähän. Itsepalvelukassat ovat perseestä niin kauan, kun maksaminen ei onnistu sillä tavalla, että pyyhkäisee vaan korin ostoksineen siitä lukijan edestä ja summa tulee näytölle.
Kommentit (19)
Mä en ole ikinä kokeillutkaan sellaista, enkä periaatteesta kokeilekkaan.
Se on maailman helpoin käyttää. Pitää tosin olla maksukortti eli ei sovellu säästöpankin tyhjentämiseen.
ite tykkään niistä. tavallisissa kassoissa on aina enemmän jonoa. mitä nyt aina itsepalvelukassalla on joka kerta joku ihmettelemässä sen toimintaa ja kaikkien pitää neuvoa
Minä menen aina itsepalvelukassoille jos niitä on tarjolla, vaikka normaali kassakin olisi vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Se on maailman helpoin käyttää. Pitää tosin olla maksukortti eli ei sovellu säästöpankin tyhjentämiseen.
Ulkomailla on itsepalvelukassoja joihin käy myös käteinen, kolikotkin.
Jos ei ole paljoa ostoksia niin käteviä ovat, käytän kyllä.
Jonossa seisoskelun jätän teille jääräpäille mielihyvin.
Minusta itsepalvelukassat ovat loistava keksintö. Niihin ei yleensä ole pitkä jono ja omat pienet ostokset saa äkkiä piipattua ja maksettua.
Se taas ärsyttää että ihmiset tulevat itsepalvelukassoille täysien ostoskärryjen kanssa vaikka kassalla olisi ohjeistus että vain 15 tuotetta tai pienille ostoksille. Mutta kun ei. Ja sitten itsepalvelukassaa ei osata käyttää vaan seistään siinä edessä tumput suorana niin kauan kunnes myyjä tulee kädestä pitäen neuvomaan.
Kyllä se on ihan kätevä jos on vain pari ostosta..
Tosi kätevä, oppii äkkiä kuinka selviää isommankin tavaramäärän kanssa, pakkaa nopsasti saman tien. Ainut mihin kerran pysähtyi oli nikotiinipurukumi. En tajunnut tuota, tuli myyjä ja varmisti minun olevan täysi-ikäinen :)
Postitalon K-kaupassa (Hki) on nykyään sellaset. Ihan hyvä keksintö, sais idea levitä muuallekin kuin Ikeaan! =)
Minä käytän niitä nykyään aina, jos vain mahdollista. Muistan kyllä, että ekalla kerralla hirvitti :D Ajattelin, että on noloa, jos en osaa. Mutta katselin jonossa, mitä edelliset tekivät ja helppoahan se oli! Yleensä itsepalvelukassoilla ei ole jonoa, vaan voi suoraan kävellä piippailemaan ostoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, oon paljon nopeempi kuin ne kassat vaikka en oo koskaan tehny kassatyötä :)
Itsellä suurin turnoff on se kun luet tuotteen viivakoodin ja lasket sen "liian nopeasti" siihen pakkaustasolle. Sitten pitääkin hälyttää se kaupan muija höyläämään korttia. Miten voikin olla sellainen ohjemisto...
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä, oppii äkkiä kuinka selviää isommankin tavaramäärän kanssa, pakkaa nopsasti saman tien. Ainut mihin kerran pysähtyi oli nikotiinipurukumi. En tajunnut tuota, tuli myyjä ja varmisti minun olevan täysi-ikäinen :)
Meidän S-marketissa on ainakin se vika, ettei voi pakata ennen kuin on maksanut. Muuten masiina alkaa valittaa ja vaatii laittamaan tuotteen takaisin siihen tasolle.
Eiköhän nekin vielä mene pilalle kun läskit, hitaat ja tyhmät alkaa niitä käyttää.
...... piip........ piip ....... piip.....
Jos on vähän ostoksia niin valkkaan itsepalvelukassan, mutta jos enemmän niin tykkään mennä kyllä ihan vanhanaikaiselle :3
Kyllä minäkin vähillä ostoksilla mieluummin palvelen ihan itse itseäni. :)
Hyvä vaan, että itsepalvelukassat ovat lisääntymään päin, niin saa kukin valita mieluisensa kassan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko pankkiryöstöä?
Itse tykkään, oon paljon nopeempi kuin ne kassat vaikka en oo koskaan tehny kassatyötä :)