Ihmispelko ja ihmisinho
Pitäisikö niistä päästä eroon vai onko ihan ok että ei ole eikä halua olla tekemisissä ihmisten kanssa?
Kommentit (6)
No kyllä minä ainakin pystyn asumaan kerros-tai rivitaloissa. Omistan korvatulpat. Ja olen saanut häirikkömölyäjän hiljenemään asiallisella tai semiasiallisella heippalapulla postiluukkuun.
Tuo on oksettavaa kun sanot että "periaattessa" mahtuvat.
Tulee sellainen kuva viestissäsi että asetat itsesi erakkoluonteisten yläpuolelle.
Voin kertoa että et ole kenenkään yläpuolella.
Voin niin paljon paremmin ja olen terveempi fyysisestikin, kun en ole ihmisten kanssa paljoa tekemisissä.
Minulle riittää hyvin vähäinen sosiaalinen elämä.
En halua olla missään yhteydessä lasten, eläinten enkä ihmisten kanssa. En halua niitä ympärilleni puörimään ja elämääni pilaamaan. Rakastan omaa rauhaa, vapautta ja järjestystä. Erakkous on totaalisesti minun juttuni ja yksinäisyys voimavarani. Haluan olla vain kaiken kauniin keskellä omassa kodissani. Se antaa minulle kaiken onnen, ilon, rauhan ja turvan. Olen onnellinen yksinäni. Olen onneton ihmisten kanssa.
Siinä sinulle rangaistusta kerrakseen, olla vain itsesi kanssa. No, sitähän voi kadehtia itseään ja katkeroitua vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä erakkoluonteetkin maailmaan periaatteessa mahtuvat. Harmi vain kaikille jos sellainen yksilö ei älyä, että kerros- tai rivitalossa asuminen ei hänen luonnolleen sovi.
Minusta kerrostaloasuminen nimenomaan sopii erakkoluonteisille. Eihän naapurien kanssa tarvitse tekemisissä olla, riittää että tervehtii kohteliaasti, jos törmää rappukäytävässä. Paljon enemmän sosiaalisuutta vaatisi, jos eläisi pienessä kylässä, jossa kaikki tuntevat toisensa.
Tässä ratkaisee tietysti, millainen erakko on. Mutta siis kaupunkierakoitakin löytyy!
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä erakkoluonteetkin maailmaan periaatteessa mahtuvat. Harmi vain kaikille jos sellainen yksilö ei älyä, että kerros- tai rivitalossa asuminen ei hänen luonnolleen sovi.