Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt julkisilla kulkevien huonoihin tapoihin ja koska en ole periksi antava tyyppi

Vierailija
21.04.2016 |

annan huonotapaisten maistaa omaa lääkettään. Ainoa, mikä tehoaa edes vähän tai ainakin laittaa ajattelemaan. Jos laukulle on varattu paikka vierestä, istun päälle. Yleensä se laukku siitä äkkiä viime hetkellä napataan syliin. Jos joku ylileveä istuu ylileveästi, huokaili tai ei, istun yhtä leveästi viereen ja pakotan näin hänetkin tiivistämään tilaansa. Jos ikkunapaikalla ei istu ketään, rynnin sinne kuin sonni kysymättä mitään, koska kenelläkään ei ole oikeutta varata montaa paikkaa jos maksaa vain yhdestä. Nämä ihmiset, joille muut ovat kuin ilmaa, ovat ilmaa myös minulle. Kerran kysyin yhdeltä oletko ostanut paikan tälle laukulle. Vastasi, ettei ole, joten pyysin hilaamaan sen laukkunsa sitten pois paikaltani. Tähän vuodatuksen loppuun vielä, että olen hiljainen, arka, ujo, toiset huomioon ottava kiltti ihminen. Julkinen liikennekäyttäytyminen vain kääntää suolet nurin ja minusta tulee PETO! Haukkukaa vapaasti.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä istun ..kele niiden syliin jotka junassa iatuvat käytäväpaikalla eivätkä saa koipiaan sivulle että sinne vapaalle paikalla keskellä penkkiä pääsisi istumaan, omituista käytöstä heiltä, en aio jatkossakaan seisoa jos vapaita paikkoja on.

Vierailija
2/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä laukussa on jotain särkyvää, niin siinähän korvaat sitten. Ei sinulla ole mitään oikeutta tuhota toisen omaisuutta, vaikka olisikin väärässä paikassa. 

Mikä siinä on niin vaikea sanoa, että voisitko siirtää laukkusi? Joskus näin olen tehnyt ja matka on jatkunut aivan normaalisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä laukussa on jotain särkyvää, niin siinähän korvaat sitten. Ei sinulla ole mitään oikeutta tuhota toisen omaisuutta, vaikka olisikin väärässä paikassa. 

Mikä siinä on niin vaikea sanoa, että voisitko siirtää laukkusi? Joskus näin olen tehnyt ja matka on jatkunut aivan normaalisti. 

Mikä siinä on niin vaikeaa pitää se laukku omalla penkillään, josta on maksanut? Mä en korvaa mitään :D Jos ihminen on niin tyhmä että jättää tavaransa lojumaan toisten penkeille niin minkäs teet? Mä maksan paikasta eikä mun tarvii kysellä muilta matkustajilta yhtään mitään.

Vierailija
4/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä istun ..kele niiden syliin jotka junassa iatuvat käytäväpaikalla eivätkä saa koipiaan sivulle että sinne vapaalle paikalla keskellä penkkiä pääsisi istumaan, omituista käytöstä heiltä, en aio jatkossakaan seisoa jos vapaita paikkoja on.

En mäkään maksa seisomapaikasta vaan istumapaikasta jos sellaisia on. Aika usein ei ole!

Vierailija
5/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous ja sisäänpäinkääntyneisyys tekee just tuota. Sitä vaan patoaa ja patoaa vihaa sisäänsä, kunnes räjähtää, ja kysyy lopulta kanssamatkustajalta tuon kohtalokkaan kysymyksen koskien  laukulle ostettua lippua. 

Sitten rauhallisempina hetkinä voi tietysti pohtia, että miksi poltan toistuvasti päreeni pikkuseikoista.

Vierailija
6/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa alapeukut :D

Vierailija
7/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin kyllästyttää sarvikuonot, jotka ei huomioi toisia ollenkaan. Mutta jos haluan ikkunapaikalle istumaan, sanon; anteeksi mä menisin tohon (aina ne hyppää ite sinne ikkunapaikalle, toiset tuhisten) ja laukustakin huomautan. Jos toinen on mölli, ei mun tarvi silti olla.  :)

Vierailija
8/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka istuu käytäväpaikalla vaikka ikkunapaikka olis vapaa. Mua ällöttää likaset penkit ja valitsen sitten sen puhtaimman aina. Joskus se sattuu olemaan käytäväpaikalla. Jos on ryysis yritän seistä ylös ja näyttää kädellä eytä rouva on hyvä ja tunkee ikkunan viereen, minä aijon istuutua takaisin tähän käytäväpaikalle. Joskus en jaksa mutta sitten meneekin loppumatka vähän vaivaantuneena :D

Vierailija
9/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujous ja sisäänpäinkääntyneisyys tekee just tuota. Sitä vaan patoaa ja patoaa vihaa sisäänsä, kunnes räjähtää, ja kysyy lopulta kanssamatkustajalta tuon kohtalokkaan kysymyksen koskien  laukulle ostettua lippua. 

Sitten rauhallisempina hetkinä voi tietysti pohtia, että miksi poltan toistuvasti päreeni pikkuseikoista.

Voi olla. Aikansa odottaa tapoja ja käyttäytymistä näiltä rohkeilta ja ulospäinsuuntautuneilta :D Kun huomaa ettei niitä ole eikä tule, luovuttaa ja alkaa käyttäytyä yhtä huonosti? Rauhallisina hetkinä voi ihmetellä miksi julkisissa on niin paljon näitä mätämunia. Yksi syy voi tietysti olla se ettei oikein pärjää eikä ole varaa vaikka autoon, ja joutuu sitten julkisia käyttämään. Kannattaa vain opetella ensin tavat.

Vierailija
10/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa pitää se laukku omalla penkillään, josta on maksanut? Mä en korvaa mitään :D Jos ihminen on niin tyhmä että jättää tavaransa lojumaan toisten penkeille niin minkäs teet? Mä maksan paikasta eikä mun tarvii kysellä muilta matkustajilta yhtään mitään.

Vaikutat miellyttävältä ihmiseltä.

Vierailija
11/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat olla semmoinen ihmisjätesika

Vierailija
12/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka istuu käytäväpaikalla vaikka ikkunapaikka olis vapaa. Mua ällöttää likaset penkit ja valitsen sitten sen puhtaimman aina. Joskus se sattuu olemaan käytäväpaikalla. Jos on ryysis yritän seistä ylös ja näyttää kädellä eytä rouva on hyvä ja tunkee ikkunan viereen, minä aijon istuutua takaisin tähän käytäväpaikalle. Joskus en jaksa mutta sitten meneekin loppumatka vähän vaivaantuneena :D

Eihän tuossa mitään hyvä kun tarjoat paikkaa. Juuri näin!

Vierailija
13/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon busseissa on matkustajilla hyvät tavat: heitä ei syyttä kutsuva Espoon bussikiittelijöiksi!

Vierailija
14/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidat olla semmoinen ihmisjätesika

Ja sinä taidat olla sellainen haiseva loispaskakasa? Ylileveä kenties?

Vierailija
15/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon busseissa on matkustajilla hyvät tavat: heitä ei syyttä kutsuva Espoon bussikiittelijöiksi!

Kiva kuulla että jossain osataan :)

Vierailija
16/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Aikansa odottaa tapoja ja käyttäytymistä näiltä rohkeilta ja ulospäinsuuntautuneilta :D Kun huomaa ettei niitä ole eikä tule, luovuttaa ja alkaa käyttäytyä yhtä huonosti? Rauhallisina hetkinä voi ihmetellä miksi julkisissa on niin paljon näitä mätämunia. Yksi syy voi tietysti olla se ettei oikein pärjää eikä ole varaa vaikka autoon, ja joutuu sitten julkisia käyttämään. Kannattaa vain opetella ensin tavat.

Siinä ainakin yksi mätämuna sitten. 

Kyllä sata kertaa epäkohteliaampaa on rynniä toisten yli ja istua laukkujen päälle kuin aloituksessa mainitut seikat. 

Sitä paitsi vaikutat reppanalta, joka ei mitään kuitenkaan uskalla tehdä. Kunhan täällä uhoat lääkehuuruissa. 

Vierailija
17/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat miellyttävältä ihmiseltä.

Kiitos niin säkin.

Vierailija
18/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ainakin yksi mätämuna sitten. 

Kyllä sata kertaa epäkohteliaampaa on rynniä toisten yli ja istua laukkujen päälle kuin aloituksessa mainitut seikat. 

Sitä paitsi vaikutat reppanalta, joka ei mitään kuitenkaan uskalla tehdä. Kunhan täällä uhoat lääkehuuruissa. 

:D Yllättyisit jos tuntisit

Vierailija
19/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin kyllästyttää sarvikuonot, jotka ei huomioi toisia ollenkaan. Mutta jos haluan ikkunapaikalle istumaan, sanon; anteeksi mä menisin tohon (aina ne hyppää ite sinne ikkunapaikalle, toiset tuhisten) ja laukustakin huomautan. Jos toinen on mölli, ei mun tarvi silti olla.  :)

Jos sä olet sellainen anteeksiettäolenolemassatyyppi niin miksei. Mä en pyytele anteeksi sitä, että haluan istua maksamalleni paikalle. Huhhuh. Kenen tuossa tilanteessa muuten oikeasti pitäisi pyytää anteeksi? Mieti.

Vierailija
20/162 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään hyvä kun tarjoat paikkaa. Juuri näin!

Tarjoat sitten lähimmäiselle likaisempaa paikkaa?

What would Jesus do?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi