Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintotuen takaisinperinnästä?

Vierailija
21.04.2016 |

Hei onko teillä kokemuksia opintotuen takaisinperinnästä liian vähäisen pistemäärän vuoksi? Nostan tältä lukuvuodelta 12kk opintukea, mutta saan kasaan 58 op - eli 2 op jää uupumaan. Tämä syystä, että minulla on kurssit käytynä ja vaan oppari tekemättä... Aletaanko tuon 2 op vuoksi minulta todella perimään 1 kk takaisin, vai katsotaankohan vaan sormien välistä? Minkälaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä takaisin peritä, keskeytetään korkeintaan, mutta taidat olla muutenkin valmistumassa? Se, että on jokin suuritöinen opintoihin liittyvä kokonaisuus tekeillä (sinun tapauksessasi oppari), josta tulee myöhemmin saamaan pisteitä, käy muutenkin selitykseksi opintopisteiden puuttumiselle.

Vierailija
2/4 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peritä takaisin, mutta saat syksyllä sen kauhukirjeen kelalta, jossa selität tilanteen. Joudut opintotuen seurantaan, jossa syksyn aikana sun pitää suorittaa ne puuttuvat pisteet. Jos et suorita, opintuen maksu keskeytetään ensi keväällä.

Tuet peritään takasin sillon, jos tarkoituksena ei ole edes ollut opiskella, eli pisteitä on huomattavasti vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Osaatko sanoa mitään siihen, että luin joskus ettei kela suorita valmistusmisvuotena opintopisteiden valvontaa? Minulla tosiaan jää syksylle 10 op opinnäytetyöstä (5 op tulee keväälle) ja olen itse siinä käsityksessä, että voin nostaa koko syksyn opintotukea, mutta kunhan valmistun syksyn aikana = en joudu pisteiden seurantaan.

Vierailija
4/4 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin kirjoittamaan jonkun selityskirjeen, jossa osoitin, että olin tehnyt opintopisteitä vastaavan työn tukikuukausien nostamisen aikaan, mutta pisteet kirjautuivat vasta seuraavan vuoden puolella. Riitti selitykseksi, ei ätkä perineet mitään takaisin.