Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa "tappavaan" yskään?

Vierailija
21.04.2016 |

Flunssan yhteydessä tuli, joten ei mistään keuhkoahtautumasta kyse. Öisin ei saa nukuttua, kun yskä vaivaa. Päivät menee yskiessä mekein oksennusrefleksiin saakka. Tää on aivan kamalaa, mikä tähän auttaa? Olen kokeillut astmasuihkeet (mulla astmaa siitepölyaikaan ja infektioihin liittyen), kuumat juomat, kurkkupastillit, suklaat, hunajat -mikään ei auta. Yskä on jotain kuivan ja limaisen välistä.. Eikä tästä tule loppua. Mitä mä teen, että pääsen tästä eroon? Olen epätoivoinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuusenkerkkäsiirappia.  Luonnontuote ja hyvän makuinen.

Se auttoi isääni pitkään kestäneeseen yskään, johon eivät tavalliset yskänlääkkeet tehonneet.

Sekoita vaikka teehen tai kuumaan veteen.

Vierailija
2/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Mistä tuota löytää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekista Professorin yskänlääkettä, sisältää kodeiinia. Ainoa joka mulla tepsii yskään.

Vierailija
4/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini on ainoa lääkeaine mikä auttaa yskään. Hae lääkäriltä reseptillä Panacodia (särkylääke) tai Codesan Compia (yskänlääke). Lisäksi pyydä resepti Flavamediin, se irrottaa limaa. Juoda pitää paljon jotta keuhkot ei kuivu. Usein suositeltu on myös putkipuhallus: hommaa ohutta putkea (saatat saada työterveydestä tai terveyskeskuksesta ilmaiseksi), täytä kokispullo tms. noin 1/3 vedellä, työnnä putken pää veteen ja toinen pää suuhun. Hengitä nenän kautta sisään ja putken kautta ulos. Kun puhallat ilmaa ulos putken kautta veteen keuhkoihin syntyy alipaine joka irrottaa limaa.

Vierailija
5/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenkerkkäsiirappia olen tehnyt itse.  Ostaa sitä voi ehkä luontaistuotekaupasta.  Google kertoo lisää  :)

Vierailija
6/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nuo kuusenkerkät ja mars lääkäriin! Kodeiinia, etyylimorfiinihydrokloridi tai vastaavaa sisältävät yskänlääkkeet auttavat nopeasti ja tehokkaasti. Eivät sinällään paranna tautia mutta poistavat yskänrefleksin. Kun ei ole tarvetta yskiä, kurkku/keuhkoputki saa rauhassa parantua ja yskänlääkkeen tarve häviää parissa päivässä.

Vierailija
7/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiinia sisältävät tabletit (codetabs) hillitsevät yskänärsytystä, mutta ei nekään pahimmassa vaiheessa auta, on tullut valvottua läpi yönkin. Mutta helpottaa oloa, jos et pääse lääkäriin hakemaan reseptilääkettä heti. 

Vierailija
8/8 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olikaan se suihkeena henkeen vedettävä aine, joka laajentaa vähän keuhkoja? Sekin voisi helpottaa kodeiinin lisänä. Sama idea siis kuin nenäsumutteissa, mutta resepti tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä