Pelaamiseen tietokone
Osaako kukaan suositella hyvää kannettavaa tietokonetta, joka soveltuisi esim. Sims 3 - pelin pelaamiseen? Lisäosineen, ilman takkuilua. Kuinka paljon hintaa tällaisella koneella mahdollisesti on?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Sims kolmoseen mitään pöytäkoneita tarvitse.
Vähintään 10 ytiminen prosessori inteliltä. GTX 970.
Seuraavan sukupolven Kaby lakeen tulee tehoja lisää Skylakeen nähden.
DDR4 muistit tietenkin.
Koneen uutuus on tietenkin suhteellista, kun vuodet saattavat vaihdella miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Monen vuoden kokemuksella sanoisin, että kunnon pöytäkone on myös Simsin pelaamiseen paras. Jos ei pöytäkonetta halua niin kannattaa tsekata Acer Predator-tietokoneet (on läppäreitä ja pöytäkoneita) . Ovat tarkoitettu nimenomaan pelaamiseen. Itse ostin Predator-pöytäkoneen eikä hintakaan ollut paha (tonni plus näyttö). Sims kolmonen on toiminut tämän kanssa kuin unelma. Ei pätki eikö jumita yhtään.
Älä ainakaan Gigantista tms. paikoista osta, etenkään, jos ostaa pöytäkoneen. Pyytävät ylihintaa. Itse sain 850€:lla pöytäkoneen, jolla pelaa hyvin. Gigantissa vastaavilla ominaisuuksilla 1100€.
Pelaamisesta innostunut lapseni kokosi koneen itse. Tilasi osat Jimmsiltä ja CDONilta. Seurasi tarjoukset tarkkaan ja myös kaverinsa auttoivat löytämään parhaat osat.
Jimsillä saa myös pöytäkoneen kasauspalvelun, jos ei itse osaa.
Valitsemalla laadukkaat osat, saat hyvän koneen +valmiiksi kasattuna.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamisesta innostunut lapseni kokosi koneen itse. Tilasi osat Jimmsiltä ja CDONilta. Seurasi tarjoukset tarkkaan ja myös kaverinsa auttoivat löytämään parhaat osat.
Joo, itse kokoaa tai pyytää liikettä kasaamaan. Liike ottaa siitä noin 50€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Jos ykkösprioriteettina on pelaaminen, niin kyllä silloin suosittelen pöytäkonetta ja erittäin mieluiten vielä itse kasattua sellaista. Moni peli on paljon raskaampi kuin Sims 3, joten Sims kolmosta ei paljon kannata mittarina käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi että koneessa on oikea näytönohjain , ei "integroitu". Enemmän muistia on parempi kuin vähemmän ja SSD-levy ehdottomasti. 700:lla saa kannettavann keskiraskaaseen pelailuun.
Hyvä hakukone:
http://www.kannettavatietokone.fi/?gclid=CK7q1MzQncwCFao1cgodDa0OQg
Ei missään nimessä ssd:tä levyllä, vaan M.2 "ssd", jossa nyt ei levyä ole.
On 5 kertaa nopeampi, kuin ssd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Jos ykkösprioriteettina on pelaaminen, niin kyllä silloin suosittelen pöytäkonetta ja erittäin mieluiten vielä itse kasattua sellaista. Moni peli on paljon raskaampi kuin Sims 3, joten Sims kolmosta ei paljon kannata mittarina käyttää.
Ja joku päivä voi innostua Sims6:sta. Inhottavaa, jos se läppäri ei sitten jaksa pyörittää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Monen vuoden kokemuksella sanoisin, että kunnon pöytäkone on myös Simsin pelaamiseen paras. Jos ei pöytäkonetta halua niin kannattaa tsekata Acer Predator-tietokoneet (on läppäreitä ja pöytäkoneita) . Ovat tarkoitettu nimenomaan pelaamiseen. Itse ostin Predator-pöytäkoneen eikä hintakaan ollut paha (tonni plus näyttö). Sims kolmonen on toiminut tämän kanssa kuin unelma. Ei pätki eikö jumita yhtään.
Predatorit ovat pelkkiä leluja.
Jos ostaa pöytäkoneen niin pitää aina ostaa itse koottu tai ostaa kokoaminen. Noilla valmisroskilla ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Ja joku päivä voi innostua Sims6:sta. Inhottavaa, jos se läppäri ei sitten jaksa pyörittää sitä.
Sims peli on niin yksinkertainen että mikä tahansa edes jotenkin kohtuullinen kone pyörittää vielä 10 vuotta kaikkia Sims pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Jos ihminen pelaa Sims 3 niin kyllä se on mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse kokoaa tai pyytää liikettä kasaamaan. Liike ottaa siitä noin 50€.
Siihen pitää aina ostaa lisätakuu jos käyttää kasauspalveluja. Koska niissä on alkuperäisesti niin surkea takuu kuin voi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi että koneessa on oikea näytönohjain , ei "integroitu". Enemmän muistia on parempi kuin vähemmän ja SSD-levy ehdottomasti. 700:lla saa kannettavann keskiraskaaseen pelailuun.
Hyvä hakukone:
http://www.kannettavatietokone.fi/?gclid=CK7q1MzQncwCFao1cgodDa0OQgEi missään nimessä ssd:tä levyllä, vaan M.2 "ssd", jossa nyt ei levyä ole.
On 5 kertaa nopeampi, kuin ssd.
Juu sellaisethan on halvoissa kannettavissa vakiona. Mee pois brassailemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Sims peli on niin yksinkertainen että mikä tahansa edes jotenkin kohtuullinen kone pyörittää vielä 10 vuotta kaikkia Sims pelejä.
Paitsi jos Sims-pelisarjan grafiikoita aletaan viedä reilusti raskaampaan suuntaan tulevien pelien osalta, mitä en ihmettelisi, kun koneiden tehot kasvavat koko ajan. Se asia kun tuppaa vain olemaan pelien osalta vähän siten, että paremmat grafiikat -> näyttävämpi peli -> enemmän ostajia -> enemmän rahaa. Ja jos pelaajakunnasta suurimmalla osalla on nykypäiväinen kohtalainen pelikone, ei mitään vuosien vanhaa konetta, niin pelintekijöitä silloin jo alkaa houkuttamaan tehdä se peli vastaamaan nykypäiväisen raudan suoritustehoa (kun voidaan nykypäivän rautaa hyödyntää esim. parempien grafiikoiden osalta), eikä enää siinä vaiheessa suunittele peliä toimimaan ensisijaisesti myös niillä vanhoilla koneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pöytäkone.
Jos ihminen pelaa Sims 3 niin kyllä se on mittari.
Mutta jos ykkösprioriteettina on pelaaminen, niin silloin varmaan pelaa ehkä monia muitakin pelejä kuin vain ja ainoastaan Sims 3:sta. Ja monella muulla pelillä laitteistovaatimukset ovat kovempia kuin Sims 3:lla, varsinkin mitä uudempiin peleihin mennään, joten silloin kannattaa olla sellainen kone, joka pystyy niihin vaatimuksiin vastaamaan. Toki jos pelaa Sims 3:n lisäksi vain retropelejä, niin silloin ei tarvitse koneen mitenkään supertehokas olla.
Vierailija kirjoitti:
Juu sellaisethan on halvoissa kannettavissa vakiona. Mee pois brassailemaan!
Ei halvoilla kannettavilla muutenkaan pelailla Pasianssia tai Miinaharavaa enempää. Pelikannettavat alkavat 1000 eurosta eteenpäin. Mutta ennemmin ostaisin pöytäkoneen, kun vastaavantehoisen saa halvemmalla ja sitä voi sitten vielä 3-5 vuoden kuluttua päivittää, kun kannettavasta alkaa tehot loppua sen päivän peleihin. Kannettava on muutenkin siinä mielessä aika ikävä, kun jokin osa rikkoutuu (kovalevyä tai mustia lukuunottamatta) niin korjaaminen tulee kalliimmaksi kuin uuden kannettavan ostaminen. Pöytäkoneen voi korjata ostamalla siihen uuden osan rikkoutuneen tilalle.
Osta pöytäkone.