Olin yhden yön poissa ja mies
- ei tiedä, onko lapselle vaihdettu puhtaat alusvaatteet
- poltti valmiiksi tehdyn keiton pohjaan lämmittäessään sitä
- täytti tiskikoneen huonosti ja yksi lasi meni rikki
- jätti voin sulamaan huoneenlämpöön ja laittoi sen takaisin jääkaappiin, joten lähes avaamaton voi meni pilalle
Kommentit (38)
Tahalleen voi käyttäytyä kuin tumpelo jottei tarttis tehrä mitään. Jatkossa kotityöt jakoon:
Normiarkea! Noi vois käydä vaimolle itselleenkin, tai miehelle vaikka vaimo ois kotona. Ei oo isoja juttuja. Jos mies ois kadottanu muksun, polttanut keittiön tai vaikka tunkenut käsitiskiainetta tiskikoneeseen - niistä voisi jo hermostua. Ja tota voita voi vielä käyttää.
Itse poltan säännöllisesti jotain ruokaa pohjaan tai poltan uunissa, kun sattuu olemaan pari asiaa yhtäaikaa. Voi jää aamulla pöydälle ja laitan sen iltapäivästä takaisin, eikä kukaan maista eikä ole vielä siihen kuollut :)
Laseja meillä hajoaa epäsäännöllisen säännöllisesti ja alusvaatteetkin voivat olla pari pävää, kun en ole muistanut lapsia muistuttaa.
Silti meillä on terveitä, ihania lapsia. Sekä omatoiminen, ei kontrollin vaan vapaan oman tahdon ja yhteisen hyvän eteen kaikenlaisia hommia tekevä mies!
Vierailija kirjoitti:
No, hän on ainakin yrittänyt 😉
Jos ei saa opetella ja tehdä, kun joku muu tekee paremmin, nopeammin...Vaihdatko itse renkaat autoon?
Entäs teetkö hyllyjä varastoon?
Kuka teillä vaihtaa kiuaskivet?
... miten onnistuu 😔
Ei helvetti että menee hermo nähin kommentteihin. Mistä ootte saanu päähänne että ap hoitaa aina kaiken aggressiivisesti itse? Ja vaikka hoitaisikin niin ei kai se saatana mitään koulutusta vaadi että mies vaihtaa lapsen alusvaatteet tai lämmittää valmiin keiton!
Uskomatonta nähdä miten (ilmeisesti) naiset on edelleen vuonna 2016 sitä mieltä että miehen toivoton avuttomuus on naisen syytä. Tässä keskustelussa näkee että nainen on naiselle susi.
Ja sitten itse tähän lainaukseen: tuntuu oudolta että joku voi vielä ajatella noin. Ruoan lämmitys ja lapsen vaatteiden vaihtaminen ei vaadi kovin kummoista harjottelua aikuselta ihmiseltä, renkaan vaihto taas vaatii. Sitä en sano että se olis miesten hommaa yhtään enemmän ku naistenkaan mutta näitä töitä ei voi verrata keskenään. Sitäpaitsi vaatteet on vaihdettava ja ruoka lämmitettävä useasti päivässä, renkaat vaihdetaan 2 krt vuodessa ja kiuaskivet vielä harvemmin. Mutta mies hoitakoon ne ja nainen kaiken muun!
En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
- jätti voin sulamaan huoneenlämpöön ja laittoi sen takaisin jääkaappiin, joten lähes avaamaton voi meni pilalle
Miksi se voi meni pilalle? Meillä on aina pöydällä rasiassa pieni erä pehmeämpää voita. Jos paketti pääsee pehmenemään se vain laitetaan jääkaappiin.
Jos kesällä jää aurinkoon, tilanne voi olla vähän toinen.
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi ymmärtää tätä ihmistyyppiä, joka marttyyrinä tekee itse kaikki kotityöt ja sitten kun mies joskus tekee jotain, niin pää punaisena raivoaa, että tehty päin helvettiä. Eikö niitä kotitöitä ja lasten hoitamisia voida tehdä yhdessä, tiiminä ja perheenä, niin ei sitten tule ihan puskista jos joskus jääkin vain miehen kontolle? Varsinkin jos molemmat työssäkäyviä vanhempia, niin en ymmärrä sitä, että nainen tekee yksin kaiken. Kyllä siihen perheen perustamiseen tarvitaan 50 % isää ja 50 % äitiä, joten ihan reilua, että molemmat sitten hoitavat osuutensa myös jatkossa.
Kerron sulle kuinka näitä "marttyyreitä" syntyy ja kehittyy. Asia on käytä läpi jo monesti av:llä mutta kerrataan.
1. Äiti ja isä on molemmat paikalla ja käytettävissä.
2. Lapsi/lapset on nälissään ja odottaa ruokaa. Mahdollisesti alkaa pitää ääntä jos ei toiminta ole riittävän nopeaa.
3. Toinen vanhemmista hoitaa homman eli tekee ruoan ja laittaa sen lapselle lautaselle (aluksi myös syöttää), toinen istuu perseellään, säännöllisesti, joka kerta.
4. Voilà.
Huomaathan siis, että kyse ei ole "omalla tavalla tekemisestä" ja toisen tekemisen tavan hyväksymisestä vaan siitä että toinen ei eväänsä liikauta yhteisen asian (lapsen) hoitamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies osallistuu tasa-arvoisesti lastenhoitoon enkä koskaan sano hänelle, että siniset sukat ei ehkä ole se paras valinta pinkkien housujen kanssa tms. eli annan tehdä omalla tavallaan. Mutta jostain syystä mies ei voi ottaa lapsille niitä vaatteita, jotka ovat komerossa tai laatikossa selkeästi esillä. Ei, hänellä on joku pakonomainen tarve kaivella vaatehuoneen perältä kirppikselle lähdössä olevat liian pienet vaatteet. Siellä se nytkin ihmettelee, että miksi minä laitan pesun jälkeen kuopuksen vaatteet aina muovikassiin ja sen kassin tiukasti kiinni ja vaatehuonen perälle, hänellä menee ihan turhaa aikaa siihen, että joutuu etsimään, mihin olen vaatteet piilottanut. Kun näytän, että vaatteet on tässä, lapsen huoneessa, siisteissä pinoissa ja riveissä, niin alkaa ihmettely, että miksi en heti sanonut. No varmaan siksi, että oletin jokaisen ensin katsovan lapsen omasta huoneesta vaatteita ja vasta sitten availevan vaatehuoneessa pahvilaatikoita, joiden sisällä on jätesäkkejä joiden sisällä on vaatteita muovikasseissa...
Ja tämä siis toistuu joka viikko! Vuorotellen kummankin lapsen vaatteiden kanssa. Lisäksi mies etsii edelleen talvihaalareita, jotka on pesty ja viety varastoon. Hän ei ymmärrä, että nyt voi jo laittaa päälle vähän keveämpää. Olen asian hänelle moneen kertaan sanonut, näyttänyt nyt käytettävät haalarit jne. ja silti mies eilenkin onnistui aamulla löytämään kuopukselle jalkaan kuomat, päähän villapipon ja kypärämyssyn ja varmuudeksi haalarin alle siskontytön viikonloppuna unohtaman neuletakin kokoa 130 cm (kuopus on 92 cm)
Vie mies lääkäriin. Tuo nyt ei ole enää normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Eli
- lapsi osaa jo itse pukea vaatteet päälle
- ei polttanut sormeaan kuumalla liedellä
- tietää, että likaiset astiat laitetaan astianpesukomneeseen
- tiesi, että voi täytyy säilyttää jääkaapissa
Hyvinhän se meni.
Rauhoitu 26.
Ma en koe lapsen alusvaatteiden vaihdoa 24h tarkkuudella tarkeaksi ja poltan myos itse joskus ruuan pohjaan tai hajotan lasin.
Ma en ymmarra miksi se olisi uusavuttomuutta? Tai jotain mika hyvaksytaan tai ei hyvaksyta.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu 26.
Ma en koe lapsen alusvaatteiden vaihdoa 24h tarkkuudella tarkeaksi ja poltan myos itse joskus ruuan pohjaan tai hajotan lasin.
Ma en ymmarra miksi se olisi uusavuttomuutta? Tai jotain mika hyvaksytaan tai ei hyvaksyta.
Rauhotuin vähän.
Ei noi mitään varsinaisia uusavuttomuuden merkkejä olekaan, myönnän sen. Vaikka tuntuu oudolta että mies _ei tiedä_ onko lapsen alusvaatteet vaihdettu vai ei. Mutta silti.
Pääasiallisesti ottaa pannuun se, että nämäkin (ei-ylitsepääsemättömät) mokat ovat naisen syytä, vaikkei hän ollut edes paikalla.
/26
Kummallinen lista. Itse en olisi keksinyt hermostua noista mistään. Miksi kyselit vaatteista, jos lapsella kuitenkin sellaiset näytti olevan päällä. Voithan seuraavana päivänä vaihtaa uudet.
Meillä kumpikin on aina tehnyt kaikkea mutta ei meillä noin vahdita. Tai, olen kyllä kysynyt onko lapset saaneet ruokaa, jos olen ollut poissa.
Minä rikon astioita usean kappaleen vuodessa, unohdan jatkuvasti voin pöydälle ja poltan ainakin kerran kuussa jotain ruokaa pohjaan. Ap:n kannattaa tiedustella, että olisiko missään tarjolla jotain tukiryhmää epätäydellisten ihmisten läheisille, eihän meitä kestä kukaan. ;)
Kaikki vakavia, lähes maailmanlopun mokia
eikö isä hommat ole oikein hallussa miehellä.Sinun pitää kouluttaa miehestä isä lapsille.Puhukaa isä asioista keskenänne ja sopikaa isä tehtävistä yhdessä kyllä se siitä alkaa pikkuhiljaa lutviutumaan kun hetken kouluttaa.
En vaan voi ymmärtää tätä ihmistyyppiä, joka marttyyrinä tekee itse kaikki kotityöt ja sitten kun mies joskus tekee jotain, niin pää punaisena raivoaa, että tehty päin helvettiä. Eikö niitä kotitöitä ja lasten hoitamisia voida tehdä yhdessä, tiiminä ja perheenä, niin ei sitten tule ihan puskista jos joskus jääkin vain miehen kontolle? Varsinkin jos molemmat työssäkäyviä vanhempia, niin en ymmärrä sitä, että nainen tekee yksin kaiken. Kyllä siihen perheen perustamiseen tarvitaan 50 % isää ja 50 % äitiä, joten ihan reilua, että molemmat sitten hoitavat osuutensa myös jatkossa.