Muistaako kukaan vuotta 1980 ja Moskovan kisoja. Löysin isäni tuoman muiston.
Miska maskotti. Synnyin itse samana vuonna ja isäkin on jo lähtenyt pois. Muuttoa teen ja se maskotti miska oli tuolla kaapissa. Tuli itku.
Kommentit (56)
Miska-maskotti on ihana <3 Olisin itselleni sellaisen halunnut.
En muista. Synnyin 14 vuotta myöhemmin.
Mä toin niitä kolikoita kun kävin Moskovassa
En muista kuin kuvia siitä maskotusta. Se oli erityisen söötti. Muiden kisijen maskotteja en edes muista
Mulla on sellainen posliinista tehty Miska. Sain sen silloin joskus yhdeltä sukulaiselta joka on hänkin ollut kuolleena jo parikymmentä vuotta..
Muistan. Oltiin Saariselällä ja katsottiin hotellilla kisoja. Neuvostoliittolaiset pelasivat yrittivät saada etua keihäänheitossa availemalla stadionin ovia eri asentoon omien heittäjien vuorolla tms. Ja oliko siellä jotain muutakin poliittista selkkausta, en muista, olin aika pieni.
Mulla on semmonen viiri. Talinnassa oli ollut purjehdusta,kuulemma. Porukat oli ollut siellä. Minä en päässyt.
Uudessa asunnossa pistän Miskan kirjahyllyyn. ap. Ja olihan se Sotsin kisojen maskotti kanssa nätti. Varsinkin niissä päättäjäisissä. Kun se itki. Söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmonen viiri. Talinnassa oli ollut purjehdusta,kuulemma. Porukat oli ollut siellä. Minä en päässyt.
Siis mitä vittua? Tallinna on Tallinnassa ja Moskova ryssissä. Et miten vitussa siellä on vedetty purjeilua?Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua? Tallinna on Tallinnassa ja Moskova ryssissä. Et miten vitussa siellä on vedetty purjeilua?Hä?
Pinnasitko kaikki historian tunnit vai oletko debiili
Meillä oli joku muisto noista Tallinan purjehduksista, en kyllä muista mikä se oli, ei varmaankaan Miska, olisikohan niillä ollut joku muu maskotti? Muistan myös tuon keihäänheiton ovien avaamisen. Siihen aikaan oli myös tapana boikotoida kisoja, nykyisin saa olla millainen diktaattori tahansa kisoihin mennään.
Itkin silmät päästäni kisojen päättäjäisissä kun Miskan silmistä valui kyyneleitä ja se surullinen "Näkemiin, Moskova" soi. Olin viisivuotias. Katselin sen jokunen vuosi sitten YouTubesta ja vollotin vieläkin :)
jep, purjehdus oli tallinnassa, piritan infra (hotellit jne.) rakennettiin noita kisoja varten. Pirita spa hotellin paskasta kunnosta oli joskus lehdissäkin juttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnasitko kaikki historian tunnit vai oletko debiili
En pinnannut. Mutta jos ne kisat oli Moskovassa niin miksi vitussa jotkut purjeet oli Tallinassa, En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olympialaisten purjehduslajit järjestettiin Piritan satamassa Tallinnassa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kes%C3%A4olympialaiset_1980
Ja Virohan oli tuolloin osa Neuvostoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Itkin silmät päästäni kisojen päättäjäisissä kun Miskan silmistä valui kyyneleitä ja se surullinen "Näkemiin, Moskova" soi. Olin viisivuotias. Katselin sen jokunen vuosi sitten YouTubesta ja vollotin vieläkin :)
Muistan kanssa ton kohdan ja sen "ihmisvideotaulun" yleensäkin. Olin 9v.
Muistan, oli 12v. En kyllä vollottanut silloin minkään takia. Nykyään vollotan koko ajan:D .
Mulla oli sellanen pehmo-miska. Ja muistan itkeneeni päättäjäisiä kattellessa. Olin 7-vuotias. :)
<3