Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan vuotta 1980 ja Moskovan kisoja. Löysin isäni tuoman muiston.

Vierailija
19.04.2016 |

Miska maskotti. Synnyin itse samana vuonna ja isäkin on jo lähtenyt pois. Muuttoa teen ja se maskotti miska oli tuolla kaapissa. Tuli itku.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
2/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska-maskotti on ihana <3 Olisin itselleni sellaisen halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Synnyin 14 vuotta myöhemmin.

Vierailija
4/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toin niitä kolikoita kun kävin Moskovassa

Vierailija
5/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuin kuvia siitä maskotusta. Se oli erityisen söötti. Muiden kisijen maskotteja en edes muista

Vierailija
6/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen posliinista tehty Miska. Sain sen silloin joskus yhdeltä sukulaiselta joka on hänkin ollut kuolleena jo parikymmentä vuotta..

Vierailija
7/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Oltiin Saariselällä ja katsottiin hotellilla kisoja. Neuvostoliittolaiset pelasivat yrittivät saada etua keihäänheitossa availemalla stadionin ovia eri asentoon omien heittäjien vuorolla tms. Ja oliko siellä jotain muutakin poliittista selkkausta, en muista, olin aika pieni. 

Vierailija
8/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen viiri. Talinnassa oli ollut purjehdusta,kuulemma. Porukat oli ollut siellä. Minä en päässyt.

Vierailija
9/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, en ollut syntynyt ;)

Vierailija
10/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa asunnossa pistän Miskan kirjahyllyyn. ap. Ja olihan se Sotsin kisojen maskotti kanssa nätti. Varsinkin niissä päättäjäisissä. Kun se itki. Söpöä.

Vierailija
11/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmonen viiri. Talinnassa oli ollut purjehdusta,kuulemma. Porukat oli ollut siellä. Minä en päässyt.

Siis mitä vittua? Tallinna on Tallinnassa ja Moskova ryssissä. Et miten vitussa siellä on vedetty purjeilua?Hä?

Vierailija
12/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vittua? Tallinna on Tallinnassa ja Moskova ryssissä. Et miten vitussa siellä on vedetty purjeilua?Hä?

Pinnasitko kaikki historian tunnit vai oletko debiili

Vierailija
13/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku muisto noista Tallinan purjehduksista, en kyllä muista mikä se oli, ei varmaankaan Miska, olisikohan niillä ollut joku muu maskotti? Muistan myös tuon keihäänheiton ovien avaamisen. Siihen aikaan oli myös tapana boikotoida kisoja, nykyisin saa olla millainen diktaattori tahansa kisoihin mennään.

Vierailija
14/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin silmät päästäni kisojen päättäjäisissä kun Miskan silmistä valui kyyneleitä ja se surullinen "Näkemiin, Moskova" soi. Olin viisivuotias. Katselin sen jokunen vuosi sitten YouTubesta ja vollotin vieläkin :)

Vierailija
15/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, purjehdus oli tallinnassa, piritan infra (hotellit jne.) rakennettiin noita kisoja varten. Pirita spa hotellin paskasta kunnosta oli joskus lehdissäkin juttua

Vierailija
16/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnasitko kaikki historian tunnit vai oletko debiili

En pinnannut. Mutta jos ne kisat oli Moskovassa niin miksi vitussa jotkut purjeet oli Tallinassa, En usko. 

Vierailija
17/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olympialaisten purjehduslajit järjestettiin Piritan satamassa Tallinnassa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kes%C3%A4olympialaiset_1980

Ja Virohan oli tuolloin osa Neuvostoliittoa.

Vierailija
18/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkin silmät päästäni kisojen päättäjäisissä kun Miskan silmistä valui kyyneleitä ja se surullinen "Näkemiin, Moskova" soi. Olin viisivuotias. Katselin sen jokunen vuosi sitten YouTubesta ja vollotin vieläkin :)

Muistan kanssa ton kohdan ja sen "ihmisvideotaulun" yleensäkin. Olin 9v.

Vierailija
19/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, oli 12v. En kyllä vollottanut silloin minkään takia. Nykyään vollotan koko ajan:D .

Vierailija
20/56 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellanen pehmo-miska. Ja muistan itkeneeni päättäjäisiä kattellessa. Olin 7-vuotias. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi