Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset 4 ja 7v., vanhemmat harrastavat seksiä samassa huoneessa

Kysyvä
19.04.2016 |

Onko teidän mielestänne ok, että vanhemmat harrastavat mm. lomilla seksiä, kun tuon ikäiset lapset nukkuvat samassa hotellihuoneessa? Ystäväni perheessä tehdään näin. Mielestäni se on vähän outoa. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, kuva ystävästäni muuttui. Unohdanko koko asian ja yritän olla "niin kuin ei mitään"? Voiko tuon ikäisistä olla varma, että lapset nukkuu, ei ne kuule? Voiko lapsille tulla traumoja, jos heräävät?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä, jos lapset nukkuvat. Ei tule traumoja vaikka heräävätkin. Jos tuosta traumoja tulisi, koko Suomen vanha kansa olisi ollut syvästi traumatisoitunutta koska entisaikaan koko suuri perhe tyypillisesti nukkui samassa tuvassa. Ja silti aina väliin putkahteli uusia lapsia perheeseen. Kyllä siihen seksiä vaadittiin jo silloin.

Ja taas tämä sama vanha perustelu. Siihen aikaan, kun samassa tuvassa nukuttiin, seksiä harrastettiin vähän eri tavalla kuin nykyään. Silloin se oli nimittäin enemmän sitä lajia, että maattiin pimeässä peiton alla, muutaman kerran vähän peitot kahisi ja mies saattoi lauetessaan ähkäistä. Nykyään taas paneskellaan vähän pidempään ja pidetään tärkeänä molempien nautintoa, eli ei varmaan onnistu niin hiljaisesti ja nopeasti.

Huomasitko miten ap kuvaa myöhemmin ketjussa harjoitettu seksiä? Se on juuri sellaista lajia kuin mitä sinä kerrot entisaikaan harjoitetun. Nyt kun tiedät asian oikean laidan, on juttu kai sinullekin OK?

Vierailija
22/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kans noin about 10-vuotias ja vanhemmat harrasti usein seksiä samassa huoneessa, missä nukuin (tilanpuutteen vuoksi oltiin samassa huoneessa). Traumathan siitä jäi, kun siihen ähkinään heräsin enkä kehdannut nousta ylös.. En tiedä voiko johtua tuosta, mutta suhtautumiseni seksiin on edelleen kielteinen ja ikää on siis 25 vuotta. Koen sen edelleen jotenkin likaisena ja ahdistavana, ja luulen, että noilla kokemuksilla on voinut olla jotain vaikutusta asiaan.

Olisi pitänyt poistua ja mielenosoituksellisesti ilmoittaa, että ilmoittakaa sitten kun lopetatte tuon, niin voin jatkaa nukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kans noin about 10-vuotias ja vanhemmat harrasti usein seksiä samassa huoneessa, missä nukuin (tilanpuutteen vuoksi oltiin samassa huoneessa). Traumathan siitä jäi, kun siihen ähkinään heräsin enkä kehdannut nousta ylös.. En tiedä voiko johtua tuosta, mutta suhtautumiseni seksiin on edelleen kielteinen ja ikää on siis 25 vuotta. Koen sen edelleen jotenkin likaisena ja ahdistavana, ja luulen, että noilla kokemuksilla on voinut olla jotain vaikutusta asiaan.

Sama asia tuli itselle mieleen ja kysyin sitä, että onko varma, että lapset nukkuu, eikä teeskentele. Kuulemma nukkuvat.

AP

Vierailija
24/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä, jos lapset nukkuvat. Ei tule traumoja vaikka heräävätkin. Jos tuosta traumoja tulisi, koko Suomen vanha kansa olisi ollut syvästi traumatisoitunutta koska entisaikaan koko suuri perhe tyypillisesti nukkui samassa tuvassa. Ja silti aina väliin putkahteli uusia lapsia perheeseen. Kyllä siihen seksiä vaadittiin jo silloin.

Ja taas tämä sama vanha perustelu. Siihen aikaan, kun samassa tuvassa nukuttiin, seksiä harrastettiin vähän eri tavalla kuin nykyään. Silloin se oli nimittäin enemmän sitä lajia, että maattiin pimeässä peiton alla, muutaman kerran vähän peitot kahisi ja mies saattoi lauetessaan ähkäistä. Nykyään taas paneskellaan vähän pidempään ja pidetään tärkeänä molempien nautintoa, eli ei varmaan onnistu niin hiljaisesti ja nopeasti.

Haha :D kyllä se on pikkulapsiperheissä edelleen tätä pikku peiton kauhistelua! :D sad but true. Vaikka meilläkin on toinen huone, niin kyllä lapsi herkästi vois herätä jos oikeen lähtis harrastamaan.

Vierailija
25/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko miten ap kuvaa myöhemmin ketjussa harjoitettu seksiä? Se on juuri sellaista lajia kuin mitä sinä kerrot entisaikaan harjoitetun. Nyt kun tiedät asian oikean laidan, on juttu kai sinullekin OK?

En huomannut. Se joka puolusteli hiljaa peiton alla -seksiä oli aivan toinen kirjoittaja kuin ap.

Vierailija
26/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä tietosi kumpuaa? Mulla on tai oli 1907 ja 1913 syntyneet äidin vanhemmat. Heillä ensimmäinen lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella, joten silloin jo harrasteltiin. Mummon kanssa juteltu, ei sitä nyt siihenkään maailman aikaan yhdessä tuvassa vanhemmat ja kuusi lasta niin ei pikkusen vaan ähkäisty peiton alla pimeässä. Kyllä ne nai kunnolla.

Vierailija
27/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että kuulostaa pahalta, mutta käytännössä hyvin tavallista. Ulkomailla tietenkin ollaan kaikki samassa huoneessa, ja illalla lasten mentyä nukkumaan saattaa vanhempia viinilasillisen jälkeen huvittaa ;D ja yleensä vanhemmat tietää, nukkuuko lapset sikeästi vai ei. Itse ainakin tietäisin nukkuuko lapseni vai makaako hereillä.

Ei sillä, kokemusta vasta 2v:n kanssa, mutta ei tullut kyllä mieleenkään että ei olisi saanut.

Ap, minusta tuomitset aika vähästä. Asuuhan sitä perheitä yksiöissäkin.

Mistä tiedät, etteivät lapset herää kesken kaiken? Oikeasti aivan sairasta harrastaa seksiä varsinkin noin isojen lasten nähden/kuullen, vauvan kanssa samassa huoneessa on vielä ok. Jos tietää että matkalla haluaa harrastaa seksiä, hankkii sellaisen majoituksen missä lapset nukkuvat eri huoneessa, tai sitten menee vaikka suihkuun puuhastelemaan.

No jos heräis kesken kaiken, niin tuskin huomais mitään? Siis jos vanhemmat peiton alla hiljaa hommailee. Vois korkeintaan miettiä, että kuuluiko jotain. Ja jos nousis pystyyn tms sängyssä, niin vanhemmat voi esittää nukkuvaa?

Mun mielestä seksistä tehdään liian iso juttu lasten kanssa, mutta sitten sitä saa syöttää ympäristöstä kuitenkin kokoajan. Jos lapset sais siitä trauman, että vanhempien peitto vähän heiluu, niin missähän oltais.

Sitä ei voi tietää, herääkö lapsi vai ei. Ja jos herää, ei voi tietää huomaako vai ei. Jos huomaa, ei voi tietää kokeeko pahana vai ei.

PS. Omasta mielestään hiljaa ja huomaamattomasti seksiä harrastava ei yleensä ole hiljaa ja huomaamaton.

Vierailija
28/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka puolustelevat eivät ole taineet koskaan kuulla/nähdä vanhempiensa harrastavan seksiä. Lapset osaavat teeskennellä nukkuvaa, se ei paljoa vaadi eikä myöskään ikää juurikaan. Nimim. Nukkuvaa teeskennellyt lapsi&teini

Vierailija
29/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että olin 3v. Kun isä ja äiti harrastivat seksiä samassa huoneessa..olettivat kai, että olin nukkumassa..Tämä on tosiaan ensimmäisiä muistikuvia lapsuudesta..

Vierailija
30/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. Omasta mielestään hiljaa ja huomaamattomasti seksiä harrastava ei yleensä ole hiljaa ja huomaamaton.

Ja jokainen, joka ei usko tätä, niin tehkää axlit, laittakaa kamera makuuhuoneen nurkkaan ja kuunnelkaa jälkeenpäin, kuinka hiljaa onnistuitte puuhastelemaan.

Vierailija
31/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen! T. Yksi "puolustava"

tosiaan elimiä ei näkynyt ja vahingossa näin. En voi sanoa, että olisi mitään traumoja jäänyt. En oikeastaan silloin lapsena ajatellut siitä mitään, ehkä sen verran että mieleen on jäänyt. Mutta kun ajattelen asiaa nyt, niin tunteet on edelleen neutraalit. Me asuttiin ahtaasti ja oli monta lasta, joten meidän nukkuessa on vanhempien kuitenkin pitänyt useamminkin puuhastella.

Vierailija
32/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen myös sitä mieltä, että on ihan harhaluuloista vanhemmilta luulla, että tunnistavat milloin lapsi nukkuu ja milloin ei. Lapsi osaa esittää nukkuvaa jo pienenä, esimerkiksi 5-6-vuotias osaa jo tämän taidon ihan varmasti. Minä nukuin todella pitkään vanhempien kanssa samassa huoneessa (ensin ainakin 8-vuotiaaksi joka yö ja sitten vielä kolme vuotta niin että olin silloin tällöin samassa huoneessa), ja on kyllä vieläkin traumat niistä yöheräilyistä seksiääniin. Ja vanhemmat kaiken lisäksi yrittivät aina olla hiljaa, mutta kyllä sen hiljaisenkin seksin kuulee (litinät, sängyn natinat, raskaan hengityksen...) kun samassa huoneessa on! Ja heillä ei ole ollut mitään hajua siitä, että olen ollut hereillä. Kerran kuulin äitini puhuvan isäni kanssa tästä asiasta, että "onneksi sitä oman lapsensa tuntee, että milloin nukkuu ja milloin ei". Niin, ei tunne!!! Minä en ikinä tee omalle lapselleni samaa. Seksiä eri huoneessa, vaikka sitten vessassa jos himot niin kovat olisivat.

Vierailija
33/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat teki just noin. Esim. kesämökillä nukuimme kaikki samalla parvella ja joka yö naivat todella kovaäänisesti ihan siinä muutaman metrin päässä. Samanlaista oli lomamatkoilla hotellihuoneessa, laivan hytissä jne. Kotona panivat kesällä parvekkeella keskellä päivää vaikka me lapset oltiin kotona. 

Oli todella epämiellyttävää ja on uskoakseni jättänyt minuun jälkensä sillä tavalla, että olen todella estynyt, enkä nauti seksistä. Nyt kun olen ollut sinkkuna viimeiset 10 vuotta, mulla on ollut muutama yhden yön juttu, viimeisimmästä seksikerrasta on aikaa varmaan jotain 7-8 vuotta eli niin kauan etten edes muista milloin. En koe kaipaavani seksiä ja ainakin tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatuskinkin seksistä jonkun toisen kanssa. Jos näen eroottisia unia, ne on sellaisia, joissa masturboin eli en enää edes unissani himoitse ketään. Vähän surullista oikeastaan.

Vierailija
34/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tuon asian kokeneiden kanta on näköjään aika selvästi kielteinen.

Yritänkö ottaa asian uudelleen puheeksi ja sanoa jotain, että "kun oli puhetta... miettikää vielä onko hyvä tehdä niin..." vai annanko olla? Tiedä sitten auttaisiko mitään, jos eivät näe siinä ongelmaa. :/

Meni itseltä kyllä vähän pasmat sekaisin tuon keskustelun jälkeen. Ehkä tuli liikaa tietoa... Näen kyseisen ihmisen tällä viikolla uudelleen.

AP

Vierailija
35/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvä kirjoitti:

Yritänkö ottaa asian uudelleen puheeksi ja sanoa jotain, että "kun oli puhetta... miettikää vielä onko hyvä tehdä niin..." vai annanko olla? Tiedä sitten auttaisiko mitään, jos eivät näe siinä ongelmaa. :/

Meni itseltä kyllä vähän pasmat sekaisin tuon keskustelun jälkeen. Ehkä tuli liikaa tietoa... Näen kyseisen ihmisen tällä viikolla uudelleen.

AP

Niin ikävää kuin tuo lasten kannalta onkin, niin vaikea siihen on mennä puuttumaan.

Vierailija
36/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vastanneille. Alapeukuttajia on paljon, ehkä tämä oli jotenkin kummallinen kysymys, mutta lukion psykologialla ja lapsettomana on vaikea tietää missä näissä asioissa mennään. Ja, kuten mainitsin, itsellä meni vähän pasmat sekaisin ja tuli sellainen olo, ettei ehkä ole ihan ok.

Vierailija
37/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aika hätäseen oman huoneen kun aloin huutaan huoneen toiselta puolelta että hyi ällöttää 😀. Faija ei oikein tykännyt, mustikan ois halunnu et nukun vielä 7v:nä samassa huoneessa

Vierailija
38/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvä kirjoitti:

AP

Pystyisitkö näyttämään tämän keskustelun hänelle? Tai sitten jos oma osuus tässä keskustelussa haittaa, niin kopioit joitain kokemuksia täältä ja lähetät viestillä niitä? Tai tulostat :D Ja sanot että näit netissä tämmöisiä kokemuksia, että sinua vaivaa tämä asia nyt. Kun kerta kuitenkin olette hyviä ystäviä ja hän meni tuosta avautumaan, niin kehtaisit varmaan jollakin näistä keinoista asiasta puhua.

Vierailija
39/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyvä kirjoitti:

AP

Niin ikävää kuin tuo lasten kannalta onkin, niin vaikea siihen on mennä puuttumaan.

Niinhän se ehkä on. Naamastani ja varmasti parista varovaisesta kysymyksestäni saattoi huomata, että suhtaudun asiaan varauksellisesti.

AP

Vierailija
40/104 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä olen myös sitä mieltä, että on ihan harhaluuloista vanhemmilta luulla, että tunnistavat milloin lapsi nukkuu ja milloin ei. Lapsi osaa esittää nukkuvaa jo pienenä, esimerkiksi 5-6-vuotias osaa jo tämän taidon ihan varmasti. Minä nukuin todella pitkään vanhempien kanssa samassa huoneessa (ensin ainakin 8-vuotiaaksi joka yö ja sitten vielä kolme vuotta niin että olin silloin tällöin samassa huoneessa), ja on kyllä vieläkin traumat niistä yöheräilyistä seksiääniin. Ja vanhemmat kaiken lisäksi yrittivät aina olla hiljaa, mutta kyllä sen hiljaisenkin seksin kuulee (litinät, sängyn natinat, raskaan hengityksen...) kun samassa huoneessa on! Ja heillä ei ole ollut mitään hajua siitä, että olen ollut hereillä. Kerran kuulin äitini puhuvan isäni kanssa tästä asiasta, että "onneksi sitä oman lapsensa tuntee, että milloin nukkuu ja milloin ei". Niin, ei tunne!!! Minä en ikinä tee omalle lapselleni samaa. Seksiä eri huoneessa, vaikka sitten vessassa jos himot niin kovat olisivat.

Minäkin nukuin vielä kahdeksanvuotiaana samassa makuuhuoneessa, mutta huone olikin pitkänmallinen ja keskikohdassa oli aika paksu verho, joka yöksi suljettiin, meninhän nukkumaankin ennen vanhempiani. Luulin, että verho oli siksi, etten heräisi valoon ja ääniin kun äiti ja isä tulisivat nukkumaan. En silloin, enkä koskaan muulloinkaan ole kuullut vanhempieni ...

Kaksi vanhempaa sisarustani nukkuivat jo olohuoneessa, ei minun sänkyni olisi sinne sopinut heidän koulupöytiensä ja sohvan lisäksi. Näin 1970-luvulla asuntojonossa, ei tainnut olla silloin asumistukeakaan, sillähän myöhemmin saatiin Suomeenkin vähän asumisväljyyttä jne.

Muuten, on sitä ennenkin ollut miehiä, joita kiinnosti myös puolison nautinto, lisäähän miehen omaankin tyytyväisyyttä.