Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen Virossa hotellin respassa. Kysyttävää?

Vierailija
19.04.2016 |

Tallinnan keskusta, tarkemmin en hotellia kerro mutta tunnettu hotelli on.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko viroa, asun myös Tallinnassa.

En

Vierailija
22/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla tylsää, teit samanlaisen aloituksen ainakin kerran aiemmin?

Niin teinkin, jokunen kuukausi sitten, silloin rikottiin ennakkoluuloja Virosta. Vähän erilainen :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämaalaisia turisteja teillä käy eniten? Mistä maasta tulee pahimmat ja mistä parhaat vieraat?

Vierailija
24/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait työsi? Oliko sulla ennestään virolaisia kavereita vai muutitko sinne ihan kylmiltään? 

Opiskelin vuoden täällä ennen työelämään siirtymistä. Hain ihan nettilomakkeella.

Ja en tee extraa piparin myynnillä, kyllä niitä hoitaa ihan muut naiset.

Ap

Vierailija
25/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko viroa, asun myös Tallinnassa.

Puhun, respaan ei pääse ellei osaa viroa :)

Ap

Vierailija
26/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tallinnassa jotain asuinaluetta jonne et itse muuttaisi? Jos olisit ostamassa asuntoa, niin mitä ja miksi välttäisit?

Vierailija
27/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun asumismenot on, kun tulet noin pienellä palkalla toimeen?  Vai teetkö useampaa työtä?

Vierailija
28/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaset hotellisiivoojat teillä on? Sujuuko yhteistyö?

Vierailija
29/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset työsuhteen ehdot ovat verrattuna Suomeen? Esim. työaika, tauot, sairasajan palkka, lomat, luontaisedut, henkilökuntaedut?

Asutko jossain lähellä? Oliko helppo saada asunto? Vuokrallako? Miten kuljet työmatkat? 

Työpäivät ovat pitkiä ja ne eivät ole niin minuutintarkkoja kuin Suomessa. Jos mun pitäisi päästä aamuvuorosta seiskalta, pääsen ehkä puoli 8. Sairasajalta ei heru palkkaa, eikä ole työterveyshuoltoa. Lomat on kuten Suomessa. Henkilökuntaedut on ihan hyvät, pari ilmaista hotelliyötä vuodessa missä tahansa ketjun hotellissa. Ravintoloista -50%.

Asunto on suomalaisena helppo saada. Menee pari päivää. Asun vuokralla n. 5km keskustasta ja kuljen työmatkat bussilla. Täällähän on paikallisille ilmainen joukkoliikenne.

Ap

Vierailija
30/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalaisia turisteja teillä käy eniten? Mistä maasta tulee pahimmat ja mistä parhaat vieraat?

Suomalaisia yli puolet. Sitten on kiinalaisia, espanjalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia, venäläisiä..

En osaa sanoa pahimpia ja parhaimpia, koska joka joukosta löytyy urpoja ja hyvinkäyttäytyviä.

Ap

Vierailija
31/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kiva työ?

Kyllä mä tykkään! Välillä tosin kaipaisi enemmän vapaata.

Suomalaiset kännikalat ei erityisemmin ota päähän. Vartija saattaa känniset huoneeseen. Monet juopuneet tulevat vain heittämään läppää ja osa valittamaan kun passi vietiin.

Tienaan n. 500e kuussa nettona. Viro on ihan kiva, Tallinna on kansainvälinen ja monipuolinen. Maaseutu on nättiä.

Meille pääsee töihin hakemalla. Pakolliset kielet viro, suomi ja englanti. Plussaa alan koulutuksesta.

Ap

Monta tuntia teet tuolla palkalla? Miten ihmeessä pärjäät vai teetkö useampaa työtä? Ei Virossa ainakaan ruoka kuitenkaan noin merkittävästi halvempaa ole.

Vierailija
32/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tallinnassa jotain asuinaluetta jonne et itse muuttaisi? Jos olisit ostamassa asuntoa, niin mitä ja miksi välttäisit?

En ehkä muuttaisi Lasnamäelle tai Kopliin. Tuskin enää Mustamäellekään. Noissa paikoissa asuu paljon "huonovointisia" ihmisiä ja lähinnä venäläisiä. Tunnen oloni ulkopuoliseksi. Mitään ongelmia tosin en ole noilla alueilla kokenut. Vuokralla voisin väliaikaisesti asua, mutta asunnon ostaisin "paremmilta" alueilta, kuten keskusta tai Pirita.

Ap

Vierailija
33/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kiva työ?

Kyllä mä tykkään! Välillä tosin kaipaisi enemmän vapaata.

Suomalaiset kännikalat ei erityisemmin ota päähän. Vartija saattaa känniset huoneeseen. Monet juopuneet tulevat vain heittämään läppää ja osa valittamaan kun passi vietiin.

Tienaan n. 500e kuussa nettona. Viro on ihan kiva, Tallinna on kansainvälinen ja monipuolinen. Maaseutu on nättiä.

Meille pääsee töihin hakemalla. Pakolliset kielet viro, suomi ja englanti. Plussaa alan koulutuksesta.

Ap

Monta tuntia teet tuolla palkalla? Miten ihmeessä pärjäät vai teetkö useampaa työtä? Ei Virossa ainakaan ruoka kuitenkaan noin merkittävästi halvempaa ole.

40-50h/viikko. Maksan vuokraa 200e/kk (asun kimppakämpässä) plus kommunaalimaksut 30-50e/kk. Pärjään, mutta ei tuosta palkasta kyllä mitään säästöjä jää. Ennen tilipäivää muutama lantti tilillä. Mutta minkäs teet, Suomessa ei ole töitä.

Vierailija
34/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaset hotellisiivoojat teillä on? Sujuuko yhteistyö?

Vanhoja venäläisiä naisia. Kielimuuri on välillä korkealla, koska viro ei ole minun eikä siivoojien äidinkieli. Hommat saadaan kuitenkin aina sujumaan!

Ap

Vierailija
35/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt varsinaisesti koske sinun työtäsi, mutta olen itse menossa viroon lomalle ja opetellut nyt koulussa viron kieltä tämän lukukauden. Kauhea into olisi päästä kokeilemaan esimerkiksi ruoan tilaamista viroksi, mutta suhtautuvatko virolaiset nihkeästi, jos yrittää huonolla virolla sönkäten hoitaa asioita? Olisiko turvallisempi vain käyttää englantia?

Vierailija
36/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Viron liikennettä on saatu kohennettua vai vieläkö ruuhkat raivostuttavat ? 

PS: Miksi Virolaiset jalankulkijat luottavat että autoilija pysähtyy ?

Vierailija
37/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan käynyt kommunalkassa? Ketä niissä nykyisin asuu?

Vierailija
38/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitosi?

-Mies 29v + 2v-

Vierailija
39/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt varsinaisesti koske sinun työtäsi, mutta olen itse menossa viroon lomalle ja opetellut nyt koulussa viron kieltä tämän lukukauden. Kauhea into olisi päästä kokeilemaan esimerkiksi ruoan tilaamista viroksi, mutta suhtautuvatko virolaiset nihkeästi, jos yrittää huonolla virolla sönkäten hoitaa asioita? Olisiko turvallisempi vain käyttää englantia?

Ehdottomasti kannattaa käyttää! Etenkin jos tarjoilija huomaa, että olet suomalainen (etkä koko ikäsi täällä asunut venäläinen, joka puhuu huonosti), niin saat pisteet. Tsemppiä ja kiva että viro kiinnostaa :)

Ap

Vierailija
40/64 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruvalge kirjoitti:

Joko Viron liikennettä on saatu kohennettua vai vieläkö ruuhkat raivostuttavat ? 

PS: Miksi Virolaiset jalankulkijat luottavat että autoilija pysähtyy ?

On täällä liikenne edelleen aikamoista. En ihan hirveän mielelläni täällä aja.

Ja en ole ihan varma, mistä tuo tulee, että autoilijan pysähtymiseen luotetaan. Sellaista se on täällä, että jalankulkija menee ensin :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä