MITÄ TEEN TÄSSÄ TILANTEESSA? Se 14v "kiusaaja" taas täällä
http://www.vauva.fi/keskustelu/2529409/kumpi_on_kiusaaja_tassa_tapaukse…
Tuossa siis se ketju jonka aloitin ja jossa minut tuomittiin "kiusaajaksi".
Tällä kertaa en tullut kysymään taas apua siihen, miten voin selvittää tämän. Vaan yhteen toiseen juttuun joka liittyy tähän asiaan.
Eli tuollahan jo lukee, että 2 on uhannut tappaa minut. Kukaan ei kuitenkaan uskonut minua, sillä 2 ei ollut sanonut minulle mitään päin naamaa. Nyt tilanne on muuttunut, tavallaan.
Koulussa siis henkilö 2:n kaveri (myös mainittu tuossa keskustelussa) sanoi minulle, että 2 AIKOO tappaa minut HUOMENNA. No, tämä yksin ei muuta tilannetta, MUTTA 2 oli sen kaverinsa vieressä kokoajan ja kuuli koko jutun. Eikä kieltänyt sitä.
En halua uskoa, että 2 olisi oikeasti niin sekaisin, että tappaisi minut. Mutta mitä jos onkin? En voi tietää sitä, sillä en tunne kyseistä henkilöä kovinkaan hyvin (ja toisin kuin jotkut luulivat, EMME olleet kavereita edes ennen tapahtumaa).
En haluaisi mennä selittämään kenellekään aikuiselle tästä, koska meidän koulussa tuo ei ole tapana ja entä jos asia oli vain läppä? Tämä kuitenkin vaivaa minua.
Niin, ja omat kaverini ovat vähän kahdella kannalla, toisten mielestä 2 ei uskaltaisi/haluaisi tappaa minua ja toisten mielestä taas hän todellakin voisi tehdä niin. Ainakin fyysisesti hän kuitenkin pystyisi tappamaan minut koska on luokkamme pisin ja vahvin.
Eli mitä teen?
Kommentit (28)
No eiköhän tuo ollut jotain paskaa läppää. Tai sitten sun päivät on luetut huomena, kuka tietää.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuo ollut jotain paskaa läppää. Tai sitten sun päivät on luetut huomena, kuka tietää.
Seinäjoen teinisurman jälkeen en enää laskisi tuon varaan. Äärettömän epätodennäköistähän tuo on, mutta koskaan ei voi olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Kerrot aikuiselle. Ihan oikeasti. Muuta vaihtoehtoa ei ole. En tiedä, onko kukaan sinua oikeasti tappamassa, mutta onhan näitä teinisurmiakin ollut ja joka tapauksessa tuo juttu on nyt mennyt niin pitkälle, että aikuisten on aika puuttua siihen. Kerro siis vaikka vanhemmillesi ja anna heidän hoitaa asia.
Kerroin siitä että 2 haluaa tappaa minut joskus viime viikolla/kaksi viikkoa sitten (eli ennen kuin sain tietää "tarkan päivän", tästä en ole vielä maininnut) äidilleni ja hän vain sanoi että "ei 2 oikeasti minua tappaa."
ap
Olisikin koulussanne koulupoliisi (ettei tarvitse kauempaa hakea), niin voisi jututtaa "2":ta ja hänen kaveriaan noista sanomisista. Se voisi puhkaista mahdollisen suuruuskuvitelmakuplan.
No jos et EDELLEENKÄÄN ole valmis kenellekään puhumaan tai asialle mitään tekemään niin mitä täällä kyselet? tilanne ei muutu miksikään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot aikuiselle. Ihan oikeasti. Muuta vaihtoehtoa ei ole. En tiedä, onko kukaan sinua oikeasti tappamassa, mutta onhan näitä teinisurmiakin ollut ja joka tapauksessa tuo juttu on nyt mennyt niin pitkälle, että aikuisten on aika puuttua siihen. Kerro siis vaikka vanhemmillesi ja anna heidän hoitaa asia.
Kerroin siitä että 2 haluaa tappaa minut joskus viime viikolla/kaksi viikkoa sitten (eli ennen kuin sain tietää "tarkan päivän", tästä en ole vielä maininnut) äidilleni ja hän vain sanoi että "ei 2 oikeasti minua tappaa."
ap
No sitten otat asian uudestaan puheeksi ja kerrot että asia vaivaa ja pelottaa sinua. Kerrot myös tuon ajankohdan. Kuulostaa kummalliselta, että vanhempasi eivät olleet tuon enempää kiinnostuneita asiasta. Vaikkeivat tytöt oikeasti aikoisi sinua tappaa, kertoo tuo joka tapauksessa aika huolestuttavaa viestiä ja itse ainakin haluaisin olla yhteydessä nuoren vanhempiin, jos kuulisin heidän uhkailevan lapsiani. Pakkohan tuo asia on jotenkin saada selvitettyä. Voit myös puhua esim. koulukuraattorille tai luokanvalvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin koulussanne koulupoliisi (ettei tarvitse kauempaa hakea), niin voisi jututtaa "2":ta ja hänen kaveriaan noista sanomisista. Se voisi puhkaista mahdollisen suuruuskuvitelmakuplan.
No meillä ei ole mitään koulupoliisia :/ Koulumme on kaupungin ainoa yläaste niin tuskinpa on muuallakaan täällä.
ap
Ja joo, tämähän on myös ihan poliisiasia. Ovatko uhkailijat täyttäneet 15? Tästä voi joka tapauksessa olla yhteydessä myös poliisiin, joka tosiaan voisi saada tytöt ymmärtämään, että tuolla tavalla ei toimita. Laiton uhkaus on rikos ja jos he ovat 15-vuotiaita he ovat rikosoikeudellisessa vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No sitten otat asian uudestaan puheeksi ja kerrot että asia vaivaa ja pelottaa sinua. Kerrot myös tuon ajankohdan. Kuulostaa kummalliselta, että vanhempasi eivät olleet tuon enempää kiinnostuneita asiasta. Vaikkeivat tytöt oikeasti aikoisi sinua tappaa, kertoo tuo joka tapauksessa aika huolestuttavaa viestiä ja itse ainakin haluaisin olla yhteydessä nuoren vanhempiin, jos kuulisin heidän uhkailevan lapsiani. Pakkohan tuo asia on jotenkin saada selvitettyä. Voit myös puhua esim. koulukuraattorille tai luokanvalvojalle.
Äitini uskoo että 2 (joka on muuten poika, jännä kuvitelma että hän olisi tyttö sillä jotkut tuollakin keskustelussa olettivat niin) ei oikeasti ole ketään tappamassa. Ei kuulemma vaikuta siltä. Eilenkin äitini näki 2:n naamasta kuvan ja sanoi että onpa ystävällisen näköinen poika.
Ja kun olen uudelleen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi tuon jälkeen, niin äitini sanoo ettei hän jaksa enää puhua samoista asioista uudelleen ja uudelleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, tämähän on myös ihan poliisiasia. Ovatko uhkailijat täyttäneet 15? Tästä voi joka tapauksessa olla yhteydessä myös poliisiin, joka tosiaan voisi saada tytöt ymmärtämään, että tuolla tavalla ei toimita. Laiton uhkaus on rikos ja jos he ovat 15-vuotiaita he ovat rikosoikeudellisessa vastuussa.
Korjasinkin jo sukupuolen edellisessä viestissäni😃
Mutta he eivät ole täyttäneet 15, ovat kummatkin vasta 14-vuotiaita.
ap
No sais kyllä poliisi jo jututtaa poikaa ja kaveriaan tommosista puheista.
Vierailija kirjoitti:
No sais kyllä poliisi jo jututtaa poikaa ja kaveriaan tommosista puheista.
En viitsi ilmoittaa poliiseille, koska jos se on läppä ja minä ylireagoin? Ja kaiken lisäksi tuon jälkeen 2 alkaisi varmasti vihaamaan minua enemmän (jota en todellakaan halua).
Sitäpaitsi, en keksi hyvää syytä miksi 2 riskeeraisi maineensa/vapautensa/elämänsä vain sen takia, että voisi tappaa MINUT. Esim. Kaikkien aikuisten mielestä 2 on "hyvä ja avulias poika" ja hän myös harrastaa yhtä urheilulajia, ja on tosi hyvä siinä (btw kerran hän sanoi että voisi/haluaisi vanhempana harrastaa sitä MM-tasolla, ja uskon että hän pystyisi siihen koska on niin hyvä). Jos hän nyt murhaisi minut niin tuo kaikkihan olisi ihan "mennyttä".
ap
Tottakai poliisille voi ilmoittaa. Se on laiton uhkaus, ei ylireagointia taholtasi. Voisi vähän lastensuojelukin kiinnostua uhkailijoista, kun ilmoitat poliisille.
Jollei äitisi kerran suhtaudu vakavasti asiaan, sinun täytyy kertoa jollekin opettajalle tai rehtorille asiasta. Pakko tähän nyt on aikuisten puuttua, ei tappouhkauksia pidä jättää lasten keskenään selvitettäväksi.
Turpiin, turpiin, ap saa turpiin! Ap:n naama turpoaa, verta se pian oksentaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Äitini uskoo että 2 (joka on muuten poika, jännä kuvitelma että hän olisi tyttö sillä jotkut tuollakin keskustelussa olettivat niin) ei oikeasti ole ketään tappamassa. Ei kuulemma vaikuta siltä. Eilenkin äitini näki 2:n naamasta kuvan ja sanoi että onpa ystävällisen näköinen poika.
Ja kun olen uudelleen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi tuon jälkeen, niin äitini sanoo ettei hän jaksa enää puhua samoista asioista uudelleen ja uudelleen.
ap
Ei se kai päälle päin näy...
Muutenhan ne kaikki olis estetty. Kyllä sun olisi aika kertoa tosta koulussa. Niin, että siihen reagoidaan. Ei ole yksin kannettava juttu. Tai se poliisi, koulussa terkkri, rehtori, kuraattori, psykologi opettaja....vaikka he kaikki ensin. Puhu! Niin kauan, että joku rupeaa auttamaan.
Ootteko -02? No joka tapauksessa muista tämä: "ihmii on erilai".
Minusta vahvasti tuntuu siltä, että tuo tappouhkaus johtuu yksinkertaisesti siitä, että tyyppi tietää sinun pelkäävän. Siitä on varmaan kivaa näyttää kusipäälle paikkansa (ja tästä on turha vääntää kättä, näkeekö tyyppi sinut kusipäänä vai ei). Hyvä keino olisi olla kokonaan reagoimatta, koska sitähän tuo uhkailemalla hakee. Mutta vähän tuntuu siltä, ettet siihen pysty ja se meinaa ikävä kyllä, että tyyppi tulee jatkamaan tuota.
Ellet sitten ilmoita jollekin opettajalle tai vastaavalle. Ikävää, jos teidän koulussanne tuommoinen "ei ole tapana", mutta parempaa vastausta et tule saamaan. Ja ainahan tuo kakkonen voi olla tosissaan, jolloin opettajalle ilmoittaminen vielä parempi vaihtoehto.
Mutta jos se maineen menettäminen ihmisten silmissä pelottaa, niin se on voi voi, tulet sitten varmaan kuolemaan.