Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kaloria päivässä söit raskausaikana?

*
18.04.2016 |

Paljonko syöt normaalisti?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200 kcal

Nyt 900 kcal.

Vierailija
2/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän, sitä sairaampi lapsi. Lueskele mitä tapahtui Hollannin Nälkätalven seurauksena lasten geeneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aivan varma, kun en laske kaloreita. Syön suunnilleen yhtä paljon kuin ennen raskautta. Ehkä sen normaalin noin 2000 kalorin verran.

Vierailija
4/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin varmaan jotain 2-3milj. kaloria. Kaloreinahan sä vastauksen halusit, etkä kilokaloreina. 

Vierailija
5/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän, sitä sairaampi lapsi. Lueskele mitä tapahtui Hollannin Nälkätalven seurauksena lasten geeneille.

Lainaamani viesti löyhkää tekosyylle.

Vierailija
6/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3200 kcal

Nyt 900 kcal.

Raskauden aikana kärsin pahasta raskausoksentelusta. Lasi vettä ja yskäisy ja kaikki tuli ulos. Sairaala tuli tutuksi tiputuksesta. Synnytyksen jälkeen elimistö jäi säästöliekille ja ei ole palautunut. Tällä hetkellä lääkäri määräsi kilpirauhashormoonia vaikka arvot ovat normaalit. Ei ole auttanut. Seuraavana vuorossa on kasvuhormoni. Liikunnassakin ei ole apua.

Vierailija
7/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muutama sata kaloria enemmän kuin muuten. Raskauden aikana ei todellakaan tarvitse syödä kahden edestä. Raskauden aikainen ylipaino on merkittävä terveysriski vauvalle.

Vierailija
8/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN mä syönyt kaloreita, mä söin ruokaa.

Vierailija
9/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran.

Vierailija
10/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kalori = 1000kcal. Jollakin 3000cal:lla ei pitkälle pötkitä. 

Vierailija
11/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyllä yhtään sanoa kun en mitään kaloreita laske. Veikkaisin jotain 1500+ kcal. Terve vauva syntyi. oon ite 170/58 ja tosiaan siis toi kalorimäärä on puhdas veikkaus, voi olla että meni ihan metsään :D

Vierailija
12/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut kaloreita, kuka tollo laskee raskausaikana? Lisättyä sokeria, kovia rasvoja ja liikaa suolaa sekä kofeiinia vältin, muuten söin kyllä mitä halusin.

Vierailija
13/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kun en laskenu. Eikä kuulukaan laskea.

Söin niin että paino nous jokaisella kolmella kerralla yli 20 kg. Yhdellä kerralla jopa 27.

Päivääkään en ole laihduttanut, painan 51kg.

Vierailija
14/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisesti söin ja liikuin.. ihan normaalia elämää. Toki jätin kaiken kielletyn veke mutta muuten ihan tavallisesti ja saman verran ku ei raskaanakin. Miksi raskaudestakin pitää tehdä niin älyttömän vaikeaa? Ei kannata stressata! 

Vierailija
15/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta mulla paino nousi raskauden aikana +12kg, varmaan aika normi? Lähti sitte vähitellen n. 3kk synnytyksestä olin takas lähtöpainossani. Älä stressaa! Ei mitään kaloreita todellakaan pidä laskea.

Vierailija
16/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sen saman ku normistikin, mitälie ikinä onkaan. Mulla ei ole aavistustakaan paljonko syön kaloreita päivittäin, mutta varmaan joku aika sama määrä tulee syötyä ku oon painanu 57kg yli 10 vuotta.. :D

Vierailija
17/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua... Syön mitä mieli tekee, listeriariskituotteet pois lukien, ja paino on noussut hallitusti. Ei tulisi mieleenkään ruveta lasken kaloreita, jos vauva tarvii omenaa, kinkuleivän tai pullaa niin minähän syön. Eri juttu tietty jos alkaisin paisua ihan hulluna.

Vierailija
18/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut mutta varmaan ihan normaali n. 2000. Rasvaa ei valitettavasti kertynyt, synnytyksen jälkeen söin muutaman kuukauden 3500 kcal.

Vierailija
19/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamani viesti löyhkää tekosyylle.

Jaa? http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/ruoka_saataa_geenejasi

Vaikutuksista näyttöä

Epigeneettisen mekanismin yhteys ihmisen sairastavuuteen on tullut ilmi monissa tutkimuksissa. Esimerkiksi sopivat lapset, jotka Hollannin nälkätalven aikana vuonna 1944 olivat äitinsä kohdussa. He syntyivät alipainoisina, ja aikuisiällä heillä oli huomattavasti suurempi riski saada ylipainoa, sydänsairaus tai diabetes kuin heitä aikaisemmin tai myöhemmin syntyneillä.

Vierailija
20/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO OLI. PIKkASEN MUUTA MIETITTÄVÄÄ KUN LASKEA KAROLEITA!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi