Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ongelma. Mieheni haluaa lapsen kanssani.

Vierailija
18.04.2016 |

Itsekin haluaisin, mutta. En tiedä pystynkö olemaan niin pitkään juomatta alkoholia. Juon joskus salaa mieheltä. Tai siis en vaan kerro että olen juonut. Vuoden aikana pisin aika kun olen ollut juomatta on kaksi viikkoa ja tämä ehkä 2-3 kertaa. Muuten juon 1-3 kertaa viikossa. Olen siis saanut tämän alkoholiongelman vasta lähivuosina. Mieheni ei välitä vaikka juon, koska olen humalassa hauska, rento ja meillä on nautinnollista seksiä paljon. Luulen kyllä etten voisi juoda kun vauva mahassa mutta olisin varmaan todella ahdistunut. Haluaisin kuulla kokemuksia vastaavaa kokeneilta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sä haluat niin sä olet kylä sen 9kk juomatta. Sä suojelet sitä lasta. Sä voit antaa psille lapselle ainakin sen syntymälahjana, että sä et ehdoin tahdoin tuhoa biologisia mahdollisuuksia. Siis jos sä raskaaksi tulet... Mä ajattelin silleen. Se on oikeestaan ainoa, mitä äiti voi sille lapselle tarjota tossa vaiheessa. Puhtaan eli elimistön. Mieti sitä ...kyllä sä pyssyt laittamaan ittes siinä taustalle. Se raskaana olo on myös niin ainutkertaista.ihan omaa hienoa. Olet suojelija.

No sitten, kun vauva on, niin se viina väsyttää kyllä tosi paljon. Ihan pakosta sä et viinaa tarvi. Mene al anoniin jo vaikka raskausaikana. Mä menin paljon myöhemmin. Nyt sulla olis siihen aika.

Sit kun olet äiti, niin sä helposti vedät viinaa. Ja se vie virtaa ja omaa tuntoa.

Mä lopetin vasta kun lapset oli alle kouluikäisiä. Tuntu , että tää viinan käyttö oli mulla nyt tässä. Se vaan riitti.

Ja ihan mieleeni olisin ollut aiemmin valmis, mutta en vaan osannut lopettaa. Kun oma sielu oli tarpeeksi vahva, niin sit se päätös vaan tuli. Tää riitti.

Onnea sulle matkaan. Se on oikeestaan tila, että ei ees aattele. On niin paljon parempia asioita elämässä.

Kannattaa miettiä noi jutut omalta kohdalta. Ja lukea sellasten juttuja jotka on valinneet Selvin päin elämisen. Ne avartaa. Ja niitä on paljon.

Vierailija
2/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ensin vaikka terveyskeskuksen kautta keskustelemaan jonkun kanssa, yritä hoitaa alkoholihomma kuntoon ennen kuin edes ajattelet lasten hankkimista.

Voi olla että selviäisit hyvin ilman alkoholia mutta entä jos et? Kannattaako viattoman vauvan kustannuksella ottaa sitä riskiä? Niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelles että haistaa V*eetä ja te ette mitään penskoja hanki.

Vierailija
4/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oot huolissas siitä 9kk raskausajasta? Jos sulla on alkoholiongelma ni kannattaako niitä lapsia ylipäänsä hankkia? Ongelmathan vasta alkaa sen raskauden jälkeen :D

Vierailija
5/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio?

Vierailija
6/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, paitsi että al anon on alkoholistien läheisille tarkoitettu ryhmä ja ne jotka kipuilevat oman juomisensa kanssa ovat aa:n jäseniä.

Vierailija
7/7 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin join varmaan tuon verran. Mutta nyt raskaana ei tee edes mieli. En olisi uskonut. Olen niin huolestunut jo muuten miten raskaus menee ja sikiöiden terveydestä ja tulevasta synnytyksestä, etten voisi kuvitellakaan lisätä mitään vaaraa juomalla edes sen yhden... Mulle jopa ehkä raskaampia on ollut nää ruokavaliorajoitukset. Mun herkkuja kun on juuri ne kielletyt tiätty. Mutta, on tää raskaus (puhumattakaan varmaan sitten vauva-ajasta) jo niin ahdistava ja pelottava tila, että sun on todella itse haluttava tätä. Jos ryhdyt tähän kenenkään muun toiveesta, tulet kyllä katkeroitumaan. Voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi