Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suositeltavaa on kuitenkin keittää!!!

21.02.2006 |

itse en antaisi hana vettä ennen puoltavuotta. kiintiät aloitettiin 1.5kk iässä, ja vettä maistelee pitkin päivää.. AINA KEITETTYÄ! ja vauva tykkääkin kun vesi on vähän lämpöisempää. annan aina ruuan kanssa lämpöistä keitettyä vettä.

t.jeoska ja jassu 3,5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on kohta 8kk ja keitän veden ja laitan sitte ihan kylmää vettä raanasta joukkoon.. mielestäni se on puhdasta vettä, jota voi antaa vaikka alle 1-vuotiaalle.. mut jos laittaa lämmintä vettä raanasta niin sieltä putkista saattaa irrota jotain ainakin vanhoista putkista.. semmonen käsitys mulla..

Kysyn vaan että miksi oot alkanu antaa vauvallesi kiinteitä noin varhaisessa vaiheessa? Vai oliko ruokahalu niin suuri, eikö maito ois parasta vain noin pienelle..

anteeks vähän epäselvästi kirjotin.. :)

Vierailija
2/4 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 3kk ja keitän vedet. Siis meillä jauheesta tehtyä korviketta, siihen tarvitsee lämmintä vettä. Periaatteessa kai veden keittämisen voisi lopettaa kun kiinteitä aletaan antamaan mutta itse kyllä meinaan yksi vuotiaaksi asti keittää, ikävä jos näin pienelle tulee paha vatsatauti. Kyllä se kylmä vesi varmasti ihan puhdasta sellaisenaankin olisi mutta itse otan varman päälle ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin antaan ensten vellejä, maissi ja peruna-porkkana.. sit otin kaikkee kiinteitä mukaan, pottu-kukkakaali, kasvikset, hedelmät... niin tämähän onki jo asian vierestä...

alotin kiinteet jo niin aikaisin kun imetys meillä ei onnistunut ollenkaan, tyttö syntyi sektiolla,ja mulla nousi maito vasta kuudentena päivänä, sen ajan tyttö sai pullosta maitoa sairaalassa. eihän se enään suostunut tissiä syömään kun pullosta sai paljon helpommalla. ja ei sitä maitoa paljoa tullutkaan..

varmaan vaikutti mun stressikin,kun kaikki oli roikkumassa mun tisseissä ja näyttämässä miten se pitää tehdä.. ja väkisin pitää lasta rinnalla,kun tyttö vain huutaa.. apua,kaikki oli minulle painajaista.

ehkä ois ollu hyvä kun oisin saanu rauhassa syötellä tyttöä,ois se voinu ajan päästä lähtä luonnistuunkin.

oot varmaan huomannu kun kaikki haluavat tietää,että no imetätkö sinä?

mun mielestä se on äidin ja lapsen välinen asia, en mä ainakaan kaivannut siihen väliin ketään,niin siinä vaan kaikki oli jakelemassa neuvoja.. niin ja (sori näin pitkä vastaus,ja aiheen vierestäkin taas välillä) niin... kun sain hetkellisesti vauvan syömään rinnasta laittamalla tuttipullon tutti osan rinnan päähän ja vauva imi sitä kautta,niin kaikki oli järkyttyneitä... EI NOIN HYVÄ IHMINEN... siinäpä se aloin antaan korvike maitoo,sitä tyttö joi niin paljon että päätin ottaa vellit kehiin.. kun vellikin maistui niin hyvin lähdimme maisteleen kiinteitä. terveenä on tytsy ollu eikä ole ollut masuvaivoja. joten kaikki on hyvin.

huh,huh, nyt lähen teelle... siksi siis niin aikaisin aloitin kiinteet :))

Vierailija
4/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin eka kun oot niin aikasin alkanu antaan muuta kuin maitoa, mut asia selvis..:) me maisteltiin perunaa kun tyttö oli alta 5kk. Sit ostin muksun peruna-porkkana puurojauhetta niin se oksensi ja ripuloi niin sit aattelin et nyt vielä ootan hetken. No tyttö oli alle 5,5kk ni aloin antaan muksun riisipuurojauhe puuroo ja keitettyä vettä ja omaa maitoa joukkoon ja sit aloin laittaan jotain sosetta sekaan ja jätin maidon pois.. " Tappelua" oli viikon verran ja sit tyttö alkoi syömään hyvällä ruokahalulla ja paljon. sit oon antanu sille kaikkee, porkkanasta tykkää erityisesti.. n.3vkoo oon antanu lihaa ja kaurapuuroo ja puuron ansiosta nukkuu kokoyön..:) Tuntuu et se on jo niin isotyttö, kun ei ees yöllä heräile..

t.pullan tuoksuinen kotiäiti:) jatkan leipomista..