Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor ja kyvyttömyys ajatella tai puhua

Vierailija
18.04.2016 |

Joo no siinäpä se tulikin. Mulla kyseinen lääke pienellä annostuksella unettomuuteen. Siihen se on auttanut vallan hyvin mutta mulla on sellainen olo että mun pääkopassa ei pysy mikään ajatusketju kasassa. Se ikäänkuin sulautuu pois. Sitä välillä miettii että vois tapahtua mitä vaan ja olo on hyvä. Tai hyvä ja hyvä. Samalla multa on loppunut puheenaiheet. Voin olla hiljaa ihan tyytyväisenä koko päivän. Musta vaan tuntuu ettei pää tuota mitään asiaa. Terapiassa käyn ja tänään jätin senkin väliin ensimmäistä kertaa kun eihän mulla tosiaan oo asiaa enkä osaa vastata mihinkään. Onko muilla samanlaista kokemusta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla kokeiltiin tuota unettomuuteen myös, ja lopputulos oli että olin täysin työkyvytön lääkkeen takia. Lopetettiin sitten aika pian, koska eihän se voi tavoite olla että unettomuuden hoidon takia on kyvyttömämpi elämään kuin unettomana.

Nykyisin syön kombinaatiota mirtatsapiini + rivatril, eli masennuslääkettä ja bentsoa, ja onneksi tämä toimii itselleni ilman sivuvaikutuksia.

Vierailija
2/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, että ihmiset pakotetaan heille luonnottomaan unirytmiin ja syömään vielä jotain lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kokeilla jotain muuta lääkettä jos ketopinor vaikuttaa sinulla noin ?

Vierailija
4/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta, että ihmiset pakotetaan heille luonnottomaan unirytmiin ja syömään vielä jotain lääkkeitä.

Unettomuus on meistä osalle ihan itsenäinen sairaus, eikä auta vaikka olisi millainen unirytmi. Mulla tosiaan vaiva on krooninen, ja ilman lääkkeitä en nuku lainkaan sellaisia normaaleja tuntien unia. Kokeilu olla ilman lääkkeitä sisulla johti siihen, että en pystynyt varsinaisesti nukkumaan sängyssä ollenkaan, mutta viikon päästä aloin mikronukahdella esim. autoa ajaessani, ruokaa laittaessani jne. Hiton vaarallista sellainen. Parempi sitten vaikka lääkkeillä nukuttaa itsensä että aivot ja keho saa tarvitsemansa levon.

-1 

Vierailija
5/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on luonnotonta olla nukkumatta varsinkin kun on lapsia. Ei mulle sovi etten nukkunut yöllä enkä päivällä. Nukahtamislääke auttoi nukahtamaan muttei pitänyt unessa. Tokikin olen valmis kokeilemaan jotain muuta, mutta tämä lääke on sivuvaikutuksiltaan ollut mulle ok. Venla ja Sertralin aiheutti niin kauheen olon etten pystyssä pysynyt. Ja väsyttivät ja toisaalta piristivät niin että nukkuminen hävisi kokonaan.ap

Vierailija
6/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on ihan myrkkyä. Varsinkin jos sitä käyttää unettomuuteen, johon on monta muuta vaarattomampaa ainetta keksitty. Minulla ketipinor pätki ajatuksia ja aivot jumitti todella paljon. Meni monta kuukautta, että palauduin.

Vierailija
7/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor on ihan myrkkyä. Varsinkin jos sitä käyttää unettomuuteen, johon on monta muuta vaarattomampaa ainetta keksitty. Minulla ketipinor pätki ajatuksia ja aivot jumitti todella paljon. Meni monta kuukautta, että palauduin.

Ärsyttävää kyllä, Suomessa Ketipinorista on tullut joku yleislääke masennukseen ja unettomuuteen. Sehän on oikeasti kova psykoosilääke, ja esim. jenkeissä sitä ei missään nimessä suositella masennuksen ja unettomuuden hoitoon, koska sen käyttöön liittyy myös selittämättömiä kuolemantapauksia nuorilla ja muuten terveillä ihmisillä. Mutta Suomessa on valtava riippuvuuden pelko, ja paras lääke on se missä ei ole riippuvuusriskiä, muista vaikutuksista viis. Esim. ahdistukseen joku bentso tarvittaessa voisi olla parasta mitä on, mutta kamalaa kun siitä voi tulla hyvä olo ja joku voi sitä väärinkäyttää, niin kirjoitetaanpa sen sijaan Ketipinor, niin että saa olla psykoosilääkittynä zombina päivästä toiseen, ilman ahdistusta mutta  myös ilman iloa tai oikein mitään muutakaan liikettä mielessä.

Vierailija
8/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita lääkkkeitä on keksitty, mutta kun niissä on riippuvuusriski. Nukahtamislääkkeet toimisivat osalle erittäin hyvin, ilman koettuja haittoja. Mutta kun tosiaan joku voi sitten väärinkäyttää niitä viinan kanssa tms niin eivät uskalla määrätä. Samoin niille joilla unettomuuden tekee hermoston yliviritystila ja levottomuus, pitkävaikuttainen rauhoittava voisi olla kaikkein paras apu, mutta niistäkin pelkäävät ihan ylettömästi väärinkäyttöä...

Vierailija
9/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Imovanet kyllä kirjoitettu kiltisti mutta ne eivät auta kuin nukahtamaan. Ketipinorilla pystyn aamulla nousemaan lasten kanssa ja pysyn hereillä iltaan saakka. Eniten häiritsee tuo tyhmä olo kun aivot on lakossa ja nyt tajuan ettei musta saa mitään irti vaikka kuinka lypsäis. Normaalisti lapsille ja läheisille puhun kun voi läpistä ilman syväanalyysiä niinkuin terapeutille. Ap

Vierailija
10/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neuroleptit tehneet ihan samaa. Musta on tullut hiljainen, ei ole vaan mitään sanottavaa kenellekään...

Vierailija
11/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroleptit eivät sovellu ollenkaan masennuksen eikä unettomuuden hoitoon, silti kummallisesti, lääkärit tekevät juuri päinvastoin eli määräävät tätä kyseistä lääkettä lähestulkoon vaivaan kuin vaivaan, aikamoista touhua. Söin itse Ketipinoria n. 2 vuotta, viime syksynä sen onneksi lopetin, sillä se aiheutti juuri noita aloittajan kuvailemia oireita, olin sellainen tahdoton ihminen, joka ei kyennyt kunnolla muodostamaan lauseita suullaan. Ajatus myös pätki pahasti ja paino nousi aivan hillittömän paljon, olen onnellinen että pääsin lääkkeestä eroon.

Vierailija
12/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Imovanet kyllä kirjoitettu kiltisti mutta ne eivät auta kuin nukahtamaan. Ketipinorilla pystyn aamulla nousemaan lasten kanssa ja pysyn hereillä iltaan saakka. Eniten häiritsee tuo tyhmä olo kun aivot on lakossa ja nyt tajuan ettei musta saa mitään irti vaikka kuinka lypsäis. Normaalisti lapsille ja läheisille puhun kun voi läpistä ilman syväanalyysiä niinkuin terapeutille. Ap

Oletko kokeillut melatoniinia? 5 mg, ei niitä mietoja reseptittömiä. Minä otan puolikkaan tuollaisesta ja puolikkaan imovanen ja välillä opamoxin. En ole jäänyt koukkuun sen enempää kuin aamuisesta kahvistani. Tämä melatoniini+imovane on paras kaikista tähän asti ja olen kokeillut ihan kaikki mitä on saatavilla. Kaikista muista tulee sivuoireita liikaa. Joistakin lihoo, eikä pää toimi. Krooninen unettomuus on kauhea vaiva. Ikävää, että selviytyäkseen pitää syödä lääkkeitä.

Vierailija
13/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti sinulle, jos et pysy nukahtamislääkkeen jälkeen unessa, joku pitkävaikutteinen rauhoittava kuten tuo ekan vastaajan mainitsema Rivatril voisi olla paras. 

Vierailija
14/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia katkonaista unta, heräilyä aamuyöllä, panikointia, itkuisuutta, masennusta. Nykyiset masennuslääkkeet toimi, uni edelleen neljä tuntia max. ja väheni siitäkin. Psykiatri keksi ehdottaa rinnalle Ketipinoria, 25 mg tai puolitoista illalla. Nyt nukun puolta pidemmät, hyvät unet. Ainoa haittapuoli ajoittain omituiset unet, mutta mua ei haittaa, koska päivätietoisuuden möröt on pahempia kuin unet. Lopettakaa se ainainen Ketipinorin mollaaminen, ehkä se ei teille sovi.

Paasatkaa välillä vaikka Cymbaltasta (varsinkin sen lopettamisesta), Triptylistä (mite, suu niin kuiva,ettei kieli irronnu kitalaesta)? Mirtazapini ( näin psykedeelisiä isoja palloja nukkumaan mennessä, aamulla sydän löi hädissään, ja kädet ja jalat ei tuntunu omilta). Mirtazapin vasta hirvittävä myrkkyhuume lääkkeen nimissä onkin.

Ketipinor koitui mun pelastukseksi, ihmisellä on oikeus hyvään, syvään uneen. Aivovaurio tulis hillumalla unettomana niin kauan kuin tolpillaan pysyy.

ENKÄ OO RÖISSÄ, EIKS OO IHAN KAUHEETA!

Vierailija
15/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini kokeiltu myös. Kaikkien rinnalla. Mä oon ruvennut kiinnittämään huomiota tähän "tyhmyyteeni" kun lapset ihmettelee kun toistan kysymyksiä joihin he jo ovat vastanneet. Toisaalta varmaan mikään pilleri ei oo hyväksi jos oikein miettimään alkaa. Mutta mulle Ketipinor takaa unen joka syvän masennuksen takia katos. Siitä seuras kierre itsetuhoiseen ajatteluun. Ketipinor on sillä lailla helpottanut oloa että hyvin nukutun yön jälkeen ei itsensä tappaminen pyöri mielessä. Ja jos pyöriikin niin katoaa hyvin vikkelään. Toki puhun lääkärille asiasta seuraavalla kerralla. Nyt osaan itsekin sanoa näistä haitoista. Mä oon herkästi reagoiva kaikkiin lääkkeisiin joten tämä tyhmyys tuntuu aika pieneltä vaivalta. Ap

Vierailija
16/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinori on todella järjetön valinta unettomuuteen, kun tuloksena on usein diabetes ja lihominen. Mutta noin yleensäkin, unilääkkeitäkään ei suositella unettomuuden hoitoon, eli hoida se uniongelmasi kuntoon ilman lääkkeitä!

Vierailija
17/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko etsiä alkusyy ja korjata se?

Vierailija
18/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor 25 ollut unettomuuden hoitoon ainoa toimiva lääke miulla. Joo ja välillä jää lause kesken tai ei se kesken jää vaan se juttu mitä miettii ja yrittää sanoa. Tosi fiksu olo tulee kun ensin juttelee esim lokkien väristä, kun toinen vastaa tai kommentoi lokin hienoa selkäväriä niin itse on jo unohtanut lokin. Lokki, kokki, nakki, shakki ja Matti. Mitäs sille Matille kuuluu nykyään?

Yritin lopettaa ketipinorin näiden lääkkeen haittojen takia, mutta siitä seurasi parin päivän valvonta ja 3kk masennus. Nyt vaan hyväksyn haitat ja oon hiljaa kun huomaan että ei ehkä ajatus juokse normaalisti.

Vierailija
19/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkusyytä ollaan korjaamassa. Tai miten se nyt menikään? Vammautuminen kolarissa ja siitä sitten muita sairauksia jotka vieneet liikuntakyyn, työpaikan, harrastukset. Siinä vuosien rämpimisen jälkeen seuras masennus joka aiheuttaa sen unettomuuden. Mikään nukkuminen lääkkeellä tai ilman ei poista aiemmin tapahtunutta ja pysyvää vammaa. Mä lähinnä kyselin mielenkiinnosta tuosta niin idioottimaisesta olosta jonka moni täällä tunnistikin. Ap

Vierailija
20/31 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Topimaxia migreeninestolääkkeenä. Siinä oli just tää vaiva, ettei välillä löytyny sanoja ja ajatus katkeili ja hapuili. Niin hankalat sivuoireet, että mieluummin sitten migreenit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme