Olisitko tyytyväinen 2800€/kk palkkaan
Kommentit (53)
Riippuu ihan siitä, millaisesta työstä on kyse. Palkkahan on kuitenkin jonkinlaisessa suhteessa työn vastuullisuuteen ja vaativuuteen, sekä siihen vaadittavaan koulutukseen. Kaikki työ ei ole saman arvoista.
Tavis toimistotyöntekijän palkaksi tuo on tosi hyvä.
Sen sijaan esim. lääkärin palkaksi todella huono.
🇺🇦🇮🇱
Saan palkkaa 640 € ja sen jälkeen saan sitten käyttää loput voimat tukien anelemiseen,, että hengissä pysytään. Jotta veikkaappa?
Olisin, vaikka en suinkaan entisessä elämässäni. Kun viimeksi olin töissä, sain bruttona 4200 €/kk. Sitten lähdin hölmönä opiskelemaan lisää, eikä töitä sen jälkeen ole löytynyt. Eli ensin kituutin opiskeluajan opintotuella ja sen jälkeen olen elänyt työttömyysturvan varassa.
Omakohtaisten kokemusten perusteella nämä opiskelu kannattaa aina -mantrat ovat täyttä p*skaa. Toki opiskelu voi kannattaa, ja usein niin tekeekin, mutta en silti suosittele jättämään mielenkiintoista vakiduunia opiskelun vuoksi. Etenkään yli 30-vuotiaana.
Timo Soinin mielestä yli 2500 tienaavat ovat sileäkätisiä rikkaita.
Kävis, jos työmatkoihin menis alle tunti päivässä ja työtä olisi 30h/vko.
Riippuu työn kuormittavuudesta. Tällä hetkellä vain vähän parempi palkka ja töitä joutuu tekemään myös vapaa-ajalla jatkuvasti.
Kaffepulla kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, millaisesta työstä on kyse. Palkkahan on kuitenkin jonkinlaisessa suhteessa työn vastuullisuuteen ja vaativuuteen, sekä siihen vaadittavaan koulutukseen. Kaikki työ ei ole saman arvoista.
Tavis toimistotyöntekijän palkaksi tuo on tosi hyvä.
Sen sijaan esim. lääkärin palkaksi todella huono.
Valitettavasti palkka on nykyään yhä enemmän suhteessa myös tuuriin. Toimin tuttavani kanssa samassa työpisteessä eri nimikkeellä ja eri kautta palkattuna. Koulutus on sama. Oma työni on vähintään yhtä vastuullinen ja vaativa kuin hänen ja usein saan korjailla myös hänen jälkiään. Silti hänen päivänsä koostuu lähinnä paikalla olosta, kiireiseltä näyttämisestä, omassa toimistossaan istuskelemisesta tupakkataukojen välissä ja yleisestä "kysy joltain muulta" asenteesta. Minä olen se joku muu, joka on todellisuudessa aina läsnä asiakkaille. Minun sopimuksessa ei muuten ole mainintaakaan tauoista työpäivän aikana. Tykkään toki ollakin asemassani, vaikka aika huono on, mutta hieman outoa, että hänen bruttopalkkansa on yli 1000 euroa parempi kuin omani..
En olisi. Olen arvokkaampi. Nyt liksa yli 4000 euroa. Kyse toimistotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Timo Soinin mielestä yli 2500 tienaavat ovat sileäkätisiä rikkaita.
Jutta Urpilaisen mielestä taas alle 3000 tienaavat pienituloisia, joten ota näistä nyt selvää.
Jos olisi peruspalkka bruttona noin paljon, niin olis aika huippua! Nyt vajaa 2300€/kk. Lisien kanssa saattaa olla todella hyvänä kuuna (joulu+uusivuosi) noin 2900€ brutto.. Hoitoalalla olen.
Saan nyt 2700 insinöörin koulutuksella. 40 % assarityötä, 40 % insinöörin työtä ja loput toimistohommaa. Mulla on myös kaupan alan koulutus. Tyhjää parempi. Olisin tyytyväinen, jos työmatka ei olisi niin pitkä. Ei, verottaja ei maksa matkojani, vain pienen osan niistä.
Jos duunin kuormittavuus olisi samassa suhteessa, niin kyllä olisin tyytyväinen. Itse olen aiemmin ollut kovemmalla rahalla asiantuntijaduunissa - ja siinä tuli kyllä tehtyä duunia kellon ympäri joka päivä, jopa lomamatkoilla.
Kiljuisin 299 riemusta tuosta palkasta ! Saan tällä hetkellä kokopäivätyöstä 1300 netto.
Oho 299 tulikin tuohon rakoon vahingossa.
Sain 1600 ennen veroja, eli kyllä olisin riemuissani jos joskus noin korkeaan kuin 2800/kk palkkaan pääsen.(tai edes lähelle.) Siihen vielä puolison palkka päälle, niin ei tarvitse ressata!
En olisi. Saan nyt noin 4200 bruttona kuussa ja verojen jälkeen 2600-2700 e. Jokainen euro lapsiperheessä tarpeen, kun pitää pärjätä omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
LMFAO! :DDDD
Tienaan yli kymmenen donaa kuukaudessa pelkillä osingoilla joten mitäpä veikkaat Hermanni? :D
Ja sit tulet tänne Vauva-palstalle pätemään, ei mee vittu sullakaan hyvin, kohtuullisista tuloistasi huolimatta. :D
En koska tällä alalla ja tällä tutkinnolla keskipalkka on 3700 €/kk.
Jos se on ihan sellasta perus toimistotyötä niin kyllä mä olisin ihan tyytyväinen. Jos PKseudun ulkopuolella niin erittäinkin tyytyväinen. Mulla 2900e hallintoassistenttina ja pidän sitä ihan ok.
Äitini saa tuon palkan ja kuulemma rahaa ei ole ikinä mihinkään..