Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun valtionyhtiö Finavia haluaa lakkauttaa pienimmät lentokentät kannattamattomina, haluaako uusi tieyhtiö vastaavasti lakkauttaa pienimmät kylätietiet kannattamattomina?

Vierailija
18.04.2016 |

Niin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmät kylätiet ovat yksityisteitä, jotka hoidetaan paikallisten tiekuntien toimesta.

Vierailija
2/4 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinne saadaan tukiaisia jos maalaisten puolue pysyy vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt maalla maksetaan ihan itse tienhoitomaksut, joten ihan ilman teiden yhtiöittämistä tuo on totta j tänään. Meillä maksetaan noin 700 e/v siitä, että tie on kenen tahansa käytettävissä. Kaupunkilaiset kun ei maksa mitään tiemaksuja, ei kuulemma ole heidän juttu.

Vierailija
4/4 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt maalla maksetaan ihan itse tienhoitomaksut, joten ihan ilman teiden yhtiöittämistä tuo on totta j tänään. Meillä maksetaan noin 700 e/v siitä, että tie on kenen tahansa käytettävissä. Kaupunkilaiset kun ei maksa mitään tiemaksuja, ei kuulemma ole heidän juttu.

Eipä ole tiekään, se on kunnan tai kaupungin omistama ja hoitama, jos ei tarvitse maksaa. Jalkakäytävien talvihoito taas ei ole sinun ongelmasi, mutta kaupungissa se on oman tontin kohdalla hoidettava vaikka ajaisi aina itse autolla. Yksityiset pihatiensä jokainen hoitaa itse ja tienhoitokunnat maksavat itse tarvitsemansa tien kulut kaupungin alueella samalla tavalla kuin maaseudulla.

Aloittajan kysymykseen vastauksena: ei teitä lakkauteta. Hoitoluokkaa ja tien pintamateriaalia voidaan muuttaa ja tien hoito tulee silloin halvemmaksi. Se tarkoittaisi enemmän sorapintaisia teitä.