siis vi..tu sentään miten Gigantti huijaa vähän iäkkäämpää ihmistä.
Äitini 67v, eli ei kuitenkaan mikään vanhus vielä kävi ostamassa tänään tarjousläppärin hintaan 289€.
Tarkoitus oli ostaa pelkkä läppäri, mieheni osaa tehdä koneeseen kaikki tarvittavat asennukset, virustorjunnat ym.
Myyjä oli onnistunut ylipuhumaan äitini ottamaan sopimuksen, mihin kuuluu asennus, virustorjunta, huolto ja kolmen vuoden ilmainen mikrotukineuvonta. Hintaa tälle ylimääräiselle ja hyödyttömälle paketille kertyi koneen päälle 249€!
Saatana mitä kusetusta Gigantilta.
Kaikenlisäksi harmittaa miten äitini on noin jumalattoman helppo ylipuhua:(
Kommentit (30)
Minä taas tiedän tapauksen, jossa Gigantti myi vain läppärin, ei muuta. Seuraavalla viikolla tuli hurjan vihainen tytär liikkeeseen ihmettelemään, että miten te kuvittelette 70v äitini tätä käyttävän ja mistä hankkivan asennnukset ja mikrotuen.
Että ole sitten kaltaisillesi mieliksi. Miksi et mennyt ostamaan itse sitä läppäriä?
No eihän se myyjä tossa mitään väärää ole tehnyt vaan äitis on vain suostunut hänen ehdottamiinsa lisämyyntituotteisiin. Kyllä niille myyjille voi sano, että ei kiitos saan vävypojalta avun koneen asennukseen.
Virusturva on kyllä kunnon rahastusta. Monien merkkivalmistajien koneissakin on valmiiksi esiasennettuna joku koeversio joka alkaa itkemään maksua kuukauden parin jälkeen. Windowsin omat turvat on aivan olleet vuosikausia aivan riittävät.
Öö äitisi on aikuinen ihminen, eikä mikään vanhus, kuten itse sanoit. Sen ikäisen pitäisi kyllä itse pystyä pitämään puolensa ostostilanteessa ja tietää, mitä oikein ostamassa ja mitä tarvitsee.
Siksi, koska olen töissä ja läppäri tuli juuri tänään tarjoukseen ja äitini päätti, että haluaa koneen ihan nyt ja heti, ennenkuin loppuu.
Soitti ja yritti perua, sanoivat ottavansa kohta yhteyttä mutta jos ovat aloittaneet jo virustorjunnan, sopimusta ei voi periä.
Mitenkäs ne se nyt jo olisivat aloittaneet, kun lupasivat että kone valmis noudettavaksi torstaina????
Kyllä noita yritetään kaupata ihan kaikille iästä riippumatta, ja se on sitten oma vika jos niitä menee ostamaan.
Taistele, nehän niin hehkuttavat maailman parhailla palautusoikeuksilla. Ehkä peruvatkin somen pelossa.
Miten itse päästit oman äitisi, dementikon, yksinään liikkeelle? Jokuhan ois voinut myydä sille vaikka kerrostalon velaksi. Myyjän tehtävä on myydä/tarjota oheistuotteita ja asiakkaan tehtävä ostaa, jos niin itse päättää tehdä!!! Siinäpä meillä tytär :O !!!!!!!!!
Ei tässä iästä ole kyse, vaan siitä, että myyjän työhön kuuluu myynti. Äitisi olisi kyllä voinut sanoa, että ei kiitos, en tarvitse, sillä tyttöni mies on luvannut laittaa kaiken kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä iästä ole kyse, vaan siitä, että myyjän työhön kuuluu myynti. Äitisi olisi kyllä voinut sanoa, että ei kiitos, en tarvitse, sillä tyttöni mies on luvannut laittaa kaiken kuntoon.
Ei kai kukaan tuollaista ala selitellä? Ainoa oikea vastaus on "ei kiitos" ilman mitään lisäselvityksiä. Jos kysyvät uudelleen niin uusi ei kiitos ja jos vielä kolmatta kertaa yrittää niin sitten voi ostaa läppärin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä iästä ole kyse, vaan siitä, että myyjän työhön kuuluu myynti. Äitisi olisi kyllä voinut sanoa, että ei kiitos, en tarvitse, sillä tyttöni mies on luvannut laittaa kaiken kuntoon.
Ei kai kukaan tuollaista ala selitellä? Ainoa oikea vastaus on "ei kiitos" ilman mitään lisäselvityksiä. Jos kysyvät uudelleen niin uusi ei kiitos ja jos vielä kolmatta kertaa yrittää niin sitten voi ostaa läppärin muualta.
Kyllä monikin selittelee, mitäs se sua haittaa? Vai AINOA oikea tapa on sanoa ei kiitos. On paljon muitakin tapoja, kuten ap:n aloituksesta selviää :D.
Ap;n äidin ihan oma moka.
Gigantissa joillain myyjillä on kyllä todella pakkomyymistä. Oikein painostavat ostamaan. Kun johonkin sanoo ei, niin sitten pakkomyy jo jotain toista asiaa...
Joo tää on niin tuttu juttu. Menee yleensä vielä näin. Joo mulla olis budjetti 1000 euroo ihan maksimi. Ehdotat jotain parempaa tuotetta vaikka 300 euroa kalliimmalla, niin se on täysi mahdottomuus. Joo ei mitään niin kallista.
Sit tullaan kaupasta kuin naantalin aurinko. Joo mä ostin tämmösen ja tämmösen ja tämmösen siihen kylkeen. Makso yhteensä vaan 1500. Olen yleensä tyytynyt vetään sen hiljasen facepalmin.
Vierailija kirjoitti:
Äitini 67v, eli ei kuitenkaan mikään vanhus vielä kävi ostamassa tänään tarjousläppärin hintaan 289€.
Tarkoitus oli ostaa pelkkä läppäri, mieheni osaa tehdä koneeseen kaikki tarvittavat asennukset, virustorjunnat ym.
Myyjä oli onnistunut ylipuhumaan äitini ottamaan sopimuksen, mihin kuuluu asennus, virustorjunta, huolto ja kolmen vuoden ilmainen mikrotukineuvonta. Hintaa tälle ylimääräiselle ja hyödyttömälle paketille kertyi koneen päälle 249€!
Saatana mitä kusetusta Gigantilta.
Kaikenlisäksi harmittaa miten äitini on noin jumalattoman helppo ylipuhua:(
Joko äitisi kuuluu holhoukseen tai sitten sinulla ei oikeasti ole mitään mussuttamista tässä asiassa. Kuulostaa suorastaan ihmeellisen hyvältä palvelulta, että ummikolle loppuasiakkaalle osataan samalla myydä tuki, huollot ja virustorjunta kohtuuhintaan. Usein ei näin tapahdu vaan isketään kone pelkällä käyttöjärjestelmällä kainaloon ja potkastaan kassalle.
Turha tässä enää miettiä miten ap:n äidin olisi pitänyt toimia, tapahtunut mikä tapahtunut ja nyt siihen täytyy löytyä ratkaisu miten siitä selvitä. Meette sinne liikeeseen perumaan sen sopimuksen, kyllä siinä täytyy kuluttajasuojalainkin mukaan jokin aika olla minkä sisään voi perua. Seuraava osoite sitten kuluttaja-asiamies ja se myös firmalle tiedoksi jos ei muuten homma ala luistaa.
Voiluoja, mene äitisi kanssa sitten kauppaan itse jos hän ei osaa kieltäytyä. Myyjä myy ja 67v on vielä siinä iässä että osaisi sanoa ei ihan itsekkin. Turha syyttää taas kauppaa ja myyjää huijaamisesta. Sopimuksissa on ehdot, siksi ne kannattaa lukea ;)
Menet sinne firmaan, otat siitä myyjästä kuvan joka tämän paketin äidillesi tyrkytti ja laitat Facebookiin ja kirjoitat että "Tässä on pakkomyyjä, joka kusettaa viattomia vanhuksia!"
16 vielä jatkaa.. liike ei ole sinänsä tehnyt mitään väärää myydessään palvelun koska myyjällä ei ole ollut tietoa että ko. palvelua ei tarvita. Väärin tekevät jos he eivät suostu palvelua perumaan edellyttäen että palvelusopimuksessa ei ole ehtoja. Mutta kyllähän minkä tahansa palvelun pystyy perumaan/lopettamaan, eihän se konekaan ikuisesti kestä.
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa joillain myyjillä on kyllä todella pakkomyymistä. Oikein painostavat ostamaan. Kun johonkin sanoo ei, niin sitten pakkomyy jo jotain toista asiaa...
Myyjän työhän on myydä.
Eiköhän tuon voi perua vielä. Menette äitinne kanssa liikkeeseen yhdessä.