Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten onnistuitte Venlafaxinista vierottautumaan?

Vierailija
18.04.2016 |

Ei heikoille! Kolmas pvä se iski. Vatsa sekaisin, päässä sähköiskuja ja pyörryttää. Koko kroppaa särkee. En päässyt edes töihin. Lähiesimies vittuili sitten kuten arvata saattoi. Tärisen. Mikä helvetin laillinen huume tää on ollut? Ja mikä päättäväisenä ihmisenä päätin tehdä vierotuksen nopeasti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia, käytin pari kuukautta 150mg. Sitten vaihdoin voxraan.

Vierailija
2/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut edes Venlan aloitus. Jouduin ambulanssilla sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi riippuu ihmisestä. Jotkut saavat oireita heti, jos lääkkeenotto myöhästyy tunninkin, toiset voivat lopettaa kuin seinään. Suositus kuitenkin on venlafaksiinin kanssa, että se lopetettaisiin äärimmäisen pikkuhiljaa. Loppuvaiheessa voi vähentää niitä rakeita kapselin sisältä, kunhan muistaa sulkea sen kapselin uudelleen!

Vierailija
4/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heikoille! Kolmas pvä se iski. Vatsa sekaisin, päässä sähköiskuja ja pyörryttää. Koko kroppaa särkee. En päässyt edes töihin. Lähiesimies vittuili sitten kuten arvata saattoi. Tärisen. Mikä helvetin laillinen huume tää on ollut? Ja mikä päättäväisenä ihmisenä päätin tehdä vierotuksen nopeasti.

Joo Venloja ei kyllä kovin nopeasti kannata lopettaa. Ihan jäätävät viekkarit.

Lääkärin mielestä olisin voinut vierottautua 2viikossa. Ei tullut mitään. Oli pakko tehdä se todella hitaasti. Ja siihen meni useampi kuukausi.

Vierailija
5/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

????? itse oon tänään menossa hakemaan purkkia apteekista.. taidan jättää väliin

Vierailija
6/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Nähtävästi riippuu ihmisestä. Jotkut saavat oireita heti, jos lääkkeenotto myöhästyy tunninkin, toiset voivat lopettaa kuin seinään. Suositus kuitenkin on venlafaksiinin kanssa, että se lopetettaisiin äärimmäisen pikkuhiljaa. Loppuvaiheessa voi vähentää niitä rakeita kapselin sisältä, kunhan muistaa sulkea sen kapselin uudelleen!

Ok, sitten mä avaan kapselin ja otan yhden rakeen vähemmän joka päivä. Pitäis vaihtaa Voxraan ja Venla on saatava minimiin ennen sitä. Ihan kun olis jossain narkkarivierotuksessa. En tod ole työkykyinen.

Vierailija
7/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru kerrallaan. Vaikka joka 3. pvä. 

8/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole siinä onnistunut, 6 tuntia kestän heräämisen jälkeen ilman mutta sitten on pakko saada lääkeannos. No, meneehän se näinkin.

Vierailija
9/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kaikista psyykenlääkkeistä: mieluuten psykiatrin ohjeilla ja hiljakseen. T. Kantapään kautta oppinut

Vierailija
10/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmia, käytin pari kuukautta 150mg. Sitten vaihdoin voxraan.

No sä käytitkin vain pari kk. Jotkut ovat käyttäneet pidempään.

11/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ok, sitten mä avaan kapselin ja otan yhden rakeen vähemmän joka päivä. Pitäis vaihtaa Voxraan ja Venla on saatava minimiin ennen sitä. Ihan kun olis jossain narkkarivierotuksessa. En tod ole työkykyinen.

Miksi venlafaksiini pitää saada minimiin ennen sitä? Moni syö noita yhtä aikaa.

Vierailija
12/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole päässyt Venlafanituxesta vieläkään eroon, on se Savikuja niin nätti <3

Vierailija
13/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei onnistunut edes Venlan aloitus. Jouduin ambulanssilla sairaalaan.

Mitä tapahtui? Joku allergia?

Vierailija
14/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin toimit? Ei sitä pidä lopettaa kerralla. Seuraukset oli odotetut.

Käyttöohjeessa sanotaan:

"Jos lopetat Venlafaxin Orion depotkapseleiden käytön

Älä lopeta hoitoa äläkä pienennä annosta ilman lääkärin neuvoa, vaikka olosi olisikin jo parempi. Jos lääkäri arvelee, että et enää tarvitse Venlafaxin Orion depotkapseleita, hän saattaa kehottaa sinua vähentämään annosta vähitellen ennen kuin lopetat hoidon kokonaan. On tiedossa, että Venlafaxin Orion depotkapseleiden käytön lopettamiseen saattaa liittyä haittavaikutuksia etenkin, jos lääkkeen käyttö lopetetaan äkillisesti tai annosta vähennetään liian nopeasti. Joillakuilla saattaa esiintyä esimerkiksi väsymystä, heitehuimausta, pyörrytystä, päänsärkyä, unettomuutta, painajaisia, suun kuivumista, ruokahalun heikkenemistä, pahoinvointia, ripulia, hermostuneisuutta, kiihtyneisyyttä, sekavuutta, korvien soimista, pistelyä tai joskus sähköiskumaisia tuntemuksia, heikotusta, hikoilua, kouristuskohtauksia tai flunssankaltaisia oireita.

Lääkäri kertoo sinulle, miten Venlafaxin Orion hoito lopetetaan vähitellen. Pyydä lääkäriltä tarkempia ohjeita, jos sinulla esiintyy tällaisia oireita tai muita hankalia oireita."

15/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

????? itse oon tänään menossa hakemaan purkkia apteekista.. taidan jättää väliin

Jos olet vakavasti masentunut ja muita vaihtoehtoja jo kokeillut, niin kannattaa koittaa. Siinä on sivuoireita, mutta ne ovat useille parempi vaihtoehto, kuin kuoleminen... Vierotus on hidasta touhua.

Vierailija
16/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä miten käy itselle, 15-vuotiaasta venlafaxinia syönyt ja nyt kuusi vuotta myöhemmin vaihdetaan lääkitystä ja katsotaan jos auttaisi paremmin...

Vierailija
17/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Miksi venlafaksiini pitää saada minimiin ennen sitä? Moni syö noita yhtä aikaa.

Mulla add. Voxran teho on parempi ilman venlaa. Ja toki se Venlan lopetus houkuttelee, niin olen ennenkin laihtunut.

Vierailija
18/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuodenpäivät, sitten tuli kesäloma töistä ja päätin että nyt tämä pillerihiiren elämä loppuu. Lopetin seinään ja ne olivat elämäni kamalimmat 4 päivää. Hikoilin, huusin itkin melkein taukoamatta 3 päivää, en oikein pystynyt syömään en liikkumaan, makasin vain kylpyhuoneen lattialla ja luulin kuolevani. Mutta periksi en sitten antanut ja sitten pahin olikin ohi. Mutta sähköiskuja päässä oli vielä pitemmän aikaa. jonkun pari viikkoa. Sitten nekin loppuivat. Tuon jälkeen en aijo enää eläissäni kokeilla mitään riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä. Välillä on hankalaa, varsinkin kun muistaa kuinka mukava ja iloinen olo oli silloin kun Venloja käytti. Mutta en halua palata enää siihen takaisin. Olihan sitä vähän tunnoton.

Vierailija
19/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin toimit? Ei sitä pidä lopettaa kerralla. Seuraukset oli odotetut.

Käyttöohjeessa sanotaan:

"Jos lopetat Venlafaxin Orion depotkapseleiden käytön

Älä lopeta hoitoa äläkä pienennä annosta ilman lääkärin neuvoa, vaikka olosi olisikin jo parempi. Jos lääkäri arvelee, että et enää tarvitse Venlafaxin Orion depotkapseleita, hän saattaa kehottaa sinua vähentämään annosta vähitellen ennen kuin lopetat hoidon kokonaan. On tiedossa, että Venlafaxin Orion depotkapseleiden käytön lopettamiseen saattaa liittyä haittavaikutuksia etenkin, jos lääkkeen käyttö lopetetaan äkillisesti tai annosta vähennetään liian nopeasti. Joillakuilla saattaa esiintyä esimerkiksi väsymystä, heitehuimausta, pyörrytystä, päänsärkyä, unettomuutta, painajaisia, suun kuivumista, ruokahalun heikkenemistä, pahoinvointia, ripulia, hermostuneisuutta, kiihtyneisyyttä, sekavuutta, korvien soimista, pistelyä tai joskus sähköiskumaisia tuntemuksia, heikotusta, hikoilua, kouristuskohtauksia tai flunssankaltaisia oireita.

Lääkäri kertoo sinulle, miten Venlafaxin Orion hoito lopetetaan vähitellen. Pyydä lääkäriltä tarkempia ohjeita, jos sinulla esiintyy tällaisia oireita tai muita hankalia oireita."

Just nuo oireet mulla on. Kouristelee, S ähköiskuja, ei nälkää. Ja lähiesimies uhkailee puhuttelulla kun tulen töihin. Kiltin tytön tragedia.

Vierailija
20/22 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin vuodenpäivät, sitten tuli kesäloma töistä ja päätin että nyt tämä pillerihiiren elämä loppuu. Lopetin seinään ja ne olivat elämäni kamalimmat 4 päivää. Hikoilin, huusin itkin melkein taukoamatta 3 päivää, en oikein pystynyt syömään en liikkuwmaan, makasin vain kylpyhuoneen lattialla ja luulin kuolevani. Mutta periksi en sitten antanut ja sitten pahin olikin ohi. Mutta sähköiskuja päässä oli vielä pitemmän aikaa. jonkun pari viikkoa. Sitten nekin loppuivat. Tuon jälkeen en aijo enää eläissäni kokeilla mitään riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä. Välillä on hankalaa, varsinkin kun muistaa kuinka mukava ja iloinen olo oli silloin kun Venloja käytti. Mutta en halua palata enää siihen takaisin. Olihan sitä vähän tunnoton.

Siis tekisinkö rajummanpuoleisen vierotuksen. Ainoo ongelma on, että sitten en vois olla töissä. Jos aion käydä töissä niin tää v ierotus vie kauemmin. Haluan tosiaan nopeita ratkaisuja, mutta sitten työt kärsisi. Ja mun lähiesimies on ilkeä, joten sen kanssa ei viitsi edes puhua. Haluan tehdä töitä, mutta haluan lopettaa tän paska lääkkeen, onko se mahdollista?