Työ otettava vastaan, vaikka korvaus olisi pienempi kuin työttömyysturva - tarkoittaako tämä nyt siis,
että euron tuntipalkallakin on työ otettava vastaan? Työmarkkinatuki on todella pieni eli tuotakin pienemmällä palkalla kokopäivätyö otettava?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki uudistukset tehdään niinkuin Suomessa olisi hirveä työvoimapula ja täyttämättömiä työpaikkoja pilvin pimein. Faktahan on ettei työpaikkoja ole ja niihin vähiin mitä on saadaan hakemuksia kymmeniä jos ei satoja ilman uhkauksiakin.
Ilmaistyövoimasta tai orjapalkkatyövoimasta on toki aina pula ja matalapalkkatyövoima tai peräti jopa ilmaistyövoima on jokaisen porvariherran unelma.
Näin, käsite työvoimapula on niin erilainen eri intressipiireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä suuntaukselta. Mulla olis paljon lapiohommia pihassa, mutta ei oo varaa palkata kaivinkonekuskia. Voisin ottaa aluksi parikymmentä nohevaa lapiomiestä euron tuntipalkalla niin sais pihat kuntoon kesäksi.
Miksi tieten tahtoen maksat jollekin euron tuntipalkkaa, kun vaihtoehtona on ottaa kuukasien ajaksi "työnäytteen antajia" joille ei tarvitse maksaa senttiäkään palkkaa? Noita voi myös ottaa monta peräkkäin ilman mitään varsinaista syytä sille ettei ketään palkata.
"Riistäjät-orjuuttajat, perrkkkele!" riemua on hillittävä toistaiseksi sen verran, että työnäyttö on tekijälle vapaaehtoinen. Vielä ei saa soittaa ruoskaa selkänahassa.
Tällä porvarit siirtävät palkkakustannuksia sosiaalitoimen maksettavaksi. No, jäähän sitten enemmän verottajalta piilotettavaa.
Perh kirjoitti:
Miksi ihmiset luulee ett sossuraha on niiden perusetu elämässä? Se on tarkoitettu niille jotka ovat väliaikaisesti työttömiä. Palkka pienempi kuin sossuraha? So? Ei jälkimmäinen ole oikeus niillekin, joille löytyy perushommia
Sun mielestä on siis ihan ok maksaa palkkaa joka ei riitä elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen voi monella olla aika isokin ja siksi sen kestäessä ei mennä entistä työtä huonompiin paikkoihin.
Tämähän ei oikeasti ole se ongelma. Niitä joilla on iso ansiosidonnainen ei kyllä palkata mihin vaan hommiin vaikka työtön itse haluaisikin töihin, koska tarjolla on niitä pienipalkkaisia töitä aiemminkin tehneitä työttömiä vaikka kuinka ja paljon. "Sulla on tota koulutusta ja kokemusta niin paljon ettei tää oikein taida olla sun hommasi", ei ihan muutamaan kertaan kuultu lause...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki uudistukset tehdään niinkuin Suomessa olisi hirveä työvoimapula ja täyttämättömiä työpaikkoja pilvin pimein. Faktahan on ettei työpaikkoja ole ja niihin vähiin mitä on saadaan hakemuksia kymmeniä jos ei satoja ilman uhkauksiakin.
Ilmaistyövoimasta tai orjapalkkatyövoimasta on toki aina pula ja matalapalkkatyövoima tai peräti jopa ilmaistyövoima on jokaisen porvariherran unelma.
Juuri näin. Säälittää näiden ihmisten typeryys, jotka täällä iloitsevat työttömien oikeuksien rajoittamisesta eli käytännössä siitä, että ihmisiä voidaan alkaa pakottamaan orjatyöhön. Hölmöt eivät tajua, että se tulee olemaan pian omakin kohtalo, koska kuka enää maksaa normipalkkaa mistään jos ilmaista tai puoli-ilmaista työvoimaakin on tarjolla. Pikkuhiljaa ne nykyisetkin normipalkkatyöt siirtyvät halpatyömarkkinoille ja tämä koskee sekä yksityistä että julkista sektoria. Vähän voisi miettiä asioita laajemmasta näkökulmasta.
Mikäli joku tarjoaa kahden tunnin siivouskeikkaa, niin se on otettava vastaan. Työnantaja määrittelee minkä kokoiseen alueeseen menee kaksi tuntia. Mikäli olet ollut koneinsinööri tms sinulla saattaa mennä 16 tuntia siivoamiseen. Päivän palkka 12€ miinus verot ja tiemaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä suuntaukselta. Mulla olis paljon lapiohommia pihassa, mutta ei oo varaa palkata kaivinkonekuskia. Voisin ottaa aluksi parikymmentä nohevaa lapiomiestä euron tuntipalkalla niin sais pihat kuntoon kesäksi.
Miksi tieten tahtoen maksat jollekin euron tuntipalkkaa, kun vaihtoehtona on ottaa kuukasien ajaksi "työnäytteen antajia" joille ei tarvitse maksaa senttiäkään palkkaa? Noita voi myös ottaa monta peräkkäin ilman mitään varsinaista syytä sille ettei ketään palkata.
"Riistäjät-orjuuttajat, perrkkkele!" riemua on hillittävä toistaiseksi sen verran, että työnäyttö on tekijälle vapaaehtoinen. Vielä ei saa soittaa ruoskaa selkänahassa.
Kuvitteletko että palkkaan yhtäkään työntekijää sen jälkeen kun saan käyttää ilmaisia näyttötyöntekijöitä?
Nyt jytkytetään suomalaiset syvälle suohon! Perussuomalaiset, sitä saa mitä tilaa.
Tämä nykyinen hallitus on tuhoamassa Suomen ennenkuulumattomalla tavalla.
Näin epäpäteviä henkilöitä ei ole historian aikana koskaan ennen ollut kuin on nyt hallituksessa.
Työvoimapulaa on ollut vähintäänkin 200 vuotta esimerkiksi Usa aikoinaan ratkaisa asian työvoiman liikkuvuuden sääntelyllä mm. Afrikkalaisten työssäkäyntialue laajeni kertaheitolla
Vierailija kirjoitti:
Mikäli joku tarjoaa kahden tunnin siivouskeikkaa, niin se on otettava vastaan. Työnantaja määrittelee minkä kokoiseen alueeseen menee kaksi tuntia. Mikäli olet ollut koneinsinööri tms sinulla saattaa mennä 16 tuntia siivoamiseen. Päivän palkka 12€ miinus verot ja tiemaksut.
Siis meinaat että koneinsinöörillä menee 2h siivouskeikkaan 16h? Eiköhän meistä jokainen osaa sen verran siivota ettei siihen hommaan saa kohtuuttomaa aikaa menemään. Itse olen paljon tehnyt siivouskeikkaa ja jos johonkin oikeasti 4h kohteeseen on varattu vain 2h, niin olen siivonnut sen mitä siinä 2 tunnissa olen ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapioi kuule se oma lantatunkiosi ihan itse tai tilaa se kaivuri ja kuljettaja sille.
Kuvitteletko todellakin saavasi ahkeria ja motivoituneita ilmaisia orjia/ sotavankeja pihaasi tonkimaan ilmaiseksi ? TAUNO 🙉
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapulaa on ollut vähintäänkin 200 vuotta esimerkiksi Usa aikoinaan ratkaisa asian työvoiman liikkuvuuden sääntelyllä mm. Afrikkalaisten työssäkäyntialue laajeni kertaheitolla
Niinpä ja nyt usa on kusessa neekereitten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapioi kuule se oma lantatunkiosi ihan itse tai tilaa se kaivuri ja kuljettaja sille.
Kuvitteletko todellakin saavasi ahkeria ja motivoituneita ilmaisia orjia/ sotavankeja pihaasi tonkimaan ilmaiseksi ? TAUNO 🙉
Mua kiihottaa ajatus paidattomista miehistä raatamassa pihallani lapio kourassa. Itse voin nojata toisen kerroksen parvekkeeni kaiteeseen ja siemailla samalla kahvia. Välillä voin huudella jotta jos ei työt maistu niin voi lähtee käveleen ja todistuksessa on koeaikapurku syynä työtehtävien laiminlyönti.
Miks hitossa maksaisin jostain kaivinkoneesta kun itselleni tulee halvemmaksi ja yhden sijaan kaksikymmentä ihmistä työllistyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkan on oltava työehtosopimuksen mukainen.
Entäpä jos alalla ei ole työehtosopimusta? Suomessahan ei ole minimipalkkaa.
On, 1 173 €/kk.
EI OLE.
Pointtihan tuossa varmaan pääasiallisesti koskee ansiosidonnaista, joka voi olla jopa suurempi kuin minimipalkka verojen jälkeen. Toisaalta, onhan niitä paljon matalapalkkaisia töitäkin, joista käteen ei jää paljon enemmän kuin työttömyyden aikana maksettavista tulonsiirroista kertyy yhteensä. Ihan hyvä, että tähän puututaan.
Eli ehdotonta vähimmäispalkkaa ei Suomessa tällä hetkellä ole.