Millä erään äidin päähän sais taottua, että hänen pitää puuttua siihen, kun lapsensa 4v tönii ja kiusaa muita
Tämä äiti vaan naureskelee, että mun lapsi on vähän vilkas ja muiden pitää se hyväksyä. Kun kyse on siitä, että muut lapset pelkäävät tätä lasta, joka on tosi arvaamaton ja väkivaltainen ja äidin asenne on se, että hänen kultamussukkaa ei saa kieltää ja että lasten tulee itse selvittää välinsä. Tämä terrorisoi joka päivä taloyhtiön leikkipaikalla ja meillä kaikki asukaspuistot ym kaukana, joten olisi kiva, jos voisi omaa leikkipaikkaa käyttää ilman pelkoa. Tätä kieltoasiaa äiti perustelee mm silllä, kun viime viikolla joku psykiatri kommentoi tuota Mari Kasvin tapausta, että kieltäminen lisää syyllisyyttä lapsissa jne. Mutta eikö tuollaisesta tönimisestä pitäis vähän syyllisyyttä tullakin, että yliminä kehittyy???
Kommentit (31)
Veisin omat lapseni muualle leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Minä komentaisin lasta itse
Olen komentanut, äiti on kieltänyt sen nykyään. Hänen lapsen itsetuntoa ei saa pilata kieltämällä eikä saa tulla syyllisyyden tunteita kieltämisestä. Hän vetoaa näihin psykiatreihin ym. Hän ei näe lapsessaan siis mitään ongelmaa, se töniminen ym on vaan leikkiä ja muiden pitää hyväksyä lapsen vilkkaus ja vilkkaat leikit.
Hommatkaa joku isompi lapsi antamaan sille kunnolla köniin.
Sitten kysytte vieläkö raggarikakaran äiti on sitä mieltä että lapset eläköön viidakon laeilla.
Vierailija kirjoitti:
Veisin omat lapseni muualle leikkimään.
Hyvä idea muuten, mutta kaikki leikkipuistot vähintään 2 km päässä, eikä aina jaksaisi lähteä. Ja pienempien lasten päiväunet ohjaa tätä ulkoiluaikaa, muuten voitais mennä eri aikaankin leikkiin. Jotain tietty pitää keksiä, jos meno ei ala muuttumaan. Terv. Ap.
Minäkin kieltäisin, jos äiti ei kiellä. Menisin istumaan siihen hiekkalaatikkolle ja joka kerta kun esim. käsi nousee lyönniksi niin jämäkkä kielto. Ja lisäksi kääntäisin selkäni ja lapsen selän moiselle kiusaajalle. Ja jos tulee leikkimään mukaan väkisin niin sanoa vaan että sitten kun osaat käyttäytyä voit tulla meidän kanssa leikkimään. Parit jämäkät kiellot ja selän käännöt sekä muutamat itkut tuo vaatii ja sitten käytös muuttuu.
Äiti saa sanoa, mitä tahansa. Jos minun lasta lyödään, aivan varmasti komennan. Jos äiti ei sitä hyväksy, hän vaihtakoot leikkipaikkaa.
Tao se sen äidin päähän nyrkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen komentanut, äiti on kieltänyt sen nykyään. Hänen lapsen itsetuntoa ei saa pilata kieltämällä eikä saa tulla syyllisyyden tunteita kieltämisestä. Hän vetoaa näihin psykiatreihin ym. Hän ei näe lapsessaan siis mitään ongelmaa, se töniminen ym on vaan leikkiä ja muiden pitää hyväksyä lapsen vilkkaus ja vilkkaat leikit.
Jatkat ihan vapaasti sitä kieltämistä vaan. Jos sun lapsesi joutuu kärsimään hänen lapsensa käytöksen takia, on sinun oikeutesi tai paremminkin velvollisuutesi puuttua tiukasti asiaan. Sinä suojelet lastasi. Jos hän käyttää perusteluna, että hänen lapsellaan on oikeus leikkiä niin kuin hän haluaa, voit itse käyttää perusteluna, että sinun lapsellasi on oikeus leikkiä ilman kiusatuksi tuloa, ja siihen ei hänellä ole nokan koputtamista. Painukoot muualle, jos se on hänelle ongelma. Voit myös uhkailla lastensuojeluilmoituksella, jos hänen lapsensa on oikeasti väkivaltainen muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten kiellä. Käännät vain selkäsi ja sanot vain että me ei leikitä sun kanssa jos käytös ei parane ja komennat jättämään rauhaan. Ja mitä äidistä välität sehän heuluttelee vain huuliaan. Koskea et voi kuin korkeintaan estääksesi satuttamasta toista lasta etkä huuta, mutta selän voit käntää ja olla huomioimatta lasta.
Tietenkin kiellät lyömästä ja tönimästä! Ihan sama mitä tönijän äiti sanoo, mutta oman lapsen puolia tulee pitää ja väkivallalta suojella.
meillä oli myös tuollainen pikku terroristi pihapiirissä
sitten pikku terroristi meni eskariin eikä kestäny viikkoa kun muut lapset pistivät sen kuriin, tosin vähän epämiellyttävällä tavalla mutta kuitenkin
ryhmäkuri toimii useimmiten ja on lapselle parempi opetus kuin mikään nalkuttaminen tai lastensuojeluilmoitus
Huoh. Tää provo oli vasta täällä.
Anna tämän kerran omilles lipa tintata. Edes kerran.
Vähät välittäisin äidin kielloista ettei saa puuttua. Sanoisin joka kerta jämäkästi tönijäterroristille että nyt lopetat tai et saa leikkiä muiden kanssa. Äidille ilmoittaisin myös ettei hänen pennullaan ole mitään oikeutta koskea lapseeni, enkä jäisi kuuntelemaan mitään höpinöitä lastenpsykiatriasta.
Tässä ei valitettavasti selän kääntäminen auta, kun hänen lapsi rynnii paikassa kuin sähköjänis ja tulee heti kaappaamaan lelut jne toisilta ja tönimään. Leikkipaikka on siis aika pieni. Ja tuon äidin asenne on varmasti se suurin syy, miksi töniminen jatkuu, kun hän tavallaan sallii lapsensa toimia noin. Eikä äitiin tunnu auttavan järkipuhe, että muut lapset pelkää jne. Hän on näitä minä ihmisiä: minun oikeuteni, minun lapseni oikeus. Eikä häntä tietysti voi kieltääkään leikkimästä taloyhtiön leikkipaikalla. Ehkä parempi sitten vaan raahustautua parin kilsan päähän leikkimään... terv. ap
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Tää provo oli vasta täällä.
Voi kun tää oliskin vaan provo. Kyllä tämä on valitettavasti ihan totisinta totta :( terv. ap.
Onnellisessa asemassa olet, jos sinun lähipiirissä ei ole tuollaisia äitejä.
En tiedä yliminästä, mutta kyllä väkivaltainen käytös pitää lopettaa. Jos äiti ei halua kieltää, hänen pitää keksiä joku muu keino. Minä kyllä komentaisin tuota lasta itse niiltä osin kun käyttäytyy huonosti minua tai omia lapsiani (tai muita sillä hetkellä lähietäisyydellä olevia lapsia) kohtaan.