Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko narsismia?

Vierailija
17.04.2016 |

Olen seurustellut neljä vuotta ihanan miehen kanssa. Nyt olen raskaana. Lähes heti raskauden alkumetreillä havaitsin miehessä muutamia muutoksia, mitkä pistin suojelunhalun piikkiin. Mies halusi, että vietän illat hänen kanssaan kotona, enkä näe kavereita. Nyt on kuitenkin itse alkanut käymään ulkona, mutta minun pitää olla kotona. Soittelee ja varmistelee, että olen kotona. Kertoo huolehtivansa. Muutenkin jotain outoa miehessä on tapahtunut. Voisiko olla ensimmäisiä merkkejä narsismista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa tutulta! Minun mies muuttui heti häiden jälkeen. Pitkään on miehesi kyllä jaksanut esittää kunnollista. Mutta siis tuo rajoittaminen on tyyppiesimerkki narsismista!

Vierailija
2/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ihan normaalia voi olla. Miten nyt vasta tulisivat narsismin piirteet esiin? Eikä narsismi ole niin mustavalkoinen että sitä joko on tai ei ole narsisti. Itselläsikin voi ilmetä tiettyjä primitiivisiä toimintamalleja parisuhteessa joista joku voisi heti huudahtaa että haa! Mutta tuo on kyllä omituista ettet saisi itsekin ulkona käydä! Sano heilallesi että nyt on sinunkin päästävä tuulettumaan ja että kiitos, on suloista kun suojeluvaistosi on herännyt mutta kaikki menee ihan hyvin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on narsuja!

Vierailija
4/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa niin näet, mitä tapahtuu. Tuossa on toki riskinsä, joten se kannattaa toteuttaa heti eikä siinä vaiheessa, jos ollaan jo syvemmällä. 

Onko mustasukkaisuutta ilmassa? Se kyllä pilaa suhteen kuin suhteen tosi tehokkaasti. 

Vierailija
5/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut aina mustasukkainen, esimerkiksi miespuolisia ystäviä minulla ei saa olla. Helposti myös syyttää minua virheistään. Tämä eristäminen kuitenkin nyt uusi piirre. Ennenkin soitellut kyllä usein, kun olen ollut ulkona tyttöjen kanssa. Mies katsoo minua usein tiukasti ja sen takia olen totellut. Voi kuulostaa oudolta teistä, niin minustakin nyt kun sen tänne kirjoitan. Ap.

Vierailija
6/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ei ole kiinnostunut neuvolassa käymisestä kanssani, mutta kuitenkin kertoo olevansa nuin huolissaan vauvasta ja minusta, etten voi käydä ulkona. Tämä tuntuu oudolta. Ap.

Vierailija
7/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus narsisti jaksaa esittää kauan normaalia. Joskus esitys pettää ja tämä ilmenee riitoina ym. Narsisti osaa kuitenkin hyvitellä erinomaisesti, jolloin uhri ei ymmärrä, mistä on kyse. Minun mieheni jaksoi esittää hääpäivään saakka. Riitoja kyllä oli ennenkin, mutta mies pyyteli aina vuolaasti anteeksi. Haukkumiset ym. tulivat kuvioon heti häiden jälkeen. Silti jäin suhteeseen vielä viideksi vuodeksi :(

Vierailija
8/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on narsuja!

Ennemminkin naiset:

• suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;

• keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;

• uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;

• vaatii korostunutta ihailua;

• mielestään oikeus erityiskohteluun;

• muiden hyväksikäyttö;

• empatian puute;

• kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja

• ylimielisyys ja röyhkeys.

Vierailija
9/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ei ole kiinnostunut neuvolassa käymisestä kanssani, mutta kuitenkin kertoo olevansa nuin huolissaan vauvasta ja minusta, etten voi käydä ulkona. Tämä tuntuu oudolta. Ap.

Tässä on sanat ja teot ristiriidassa, joten ei ihme, jos tuntuu oudolta.

Vierailija
10/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika perinteinen vaihe huomata miehen narsismi. Kun vauva tulee, mies ei olekaan enää huomion keskipiste vaan sitä huomiota keskittyy enemmän vauvaan. Voi kyse olla jostain muustakin toki.

Vierailija
11/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti kuulostaa narsistilta. Tai ainakin piirteitä siitä! Mustasukkaisuus on myös aina varoitusmerkki.

Vierailija
12/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tottele palsta mammaa, on ilman muuta narsisti!

Vierailija
13/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vähän vastaavanlainen kokemus narsistista. Kun tulin raskaaksi, alkoi henkinen väkivalta. Näin jälkeenpäin ajateltuna juuri siitä syystä että elin täysin raskaudelle ja myöhemmin sitten vauvalle. Niinkuin jokainen rakastava äiti. Mies syytti milloin mistäkin ja haukkui minua. Ei saanut tarpeeksi huomiota :/ Tilanne oli aivan käsittämätön. Mies oli mustasukkainen omalle lapselleen. Ei kyllä hirveästi viettänyt lapsen kanssa aikaa. Erosin vasta myöhemmin avioliitosta. Yritin kaikkeni, mutta sitten voimat loppui. Älä odota ap liian kauan, jos koet henkistä tai fyysistä väkivaltaa!

Vierailija
14/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ap, jätä se. Itse en tajunnut alussa, vaan pidin tuollasta käytöstä imartelevana. Nyt olen eroamassa. Narsku ei muutu koskaan.

Vierailija
15/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v on tosi pitkä aikaa esittää. Me oltiin oltu 5kk yhdessä kun raskauduin ja välittömästi raskaustestin jälkeen mies muuttui, alkoi todella kummallinen vaihe. Sitä jatkui siihen, kun mies pahoinpiteli minut sairaalakuntoon kun lapsi oli 8kk ikäinen. Kun kerroin sosiaalityöntekijälle elämästämme niin hän sanoi, että mieheni on narsisti ja käski lähteä suhteesta heti. Myöhemmin otin selvää narsismista ja ex-mieheni käytös oli koko ajan kuin oppikirjasta, minä en sitä vaan tajunnut silloin. Nyt eksällä on minuun ja lapseen lähestymiskielto ja lapseen valvotut tapaamiset. 

Vierailija
16/16 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun puhun neuvolassa käymisestä, esimerkiksi vatsan kasvusta tai vauvan sykkeistä, mies rupeaa valittamaan omia vaivojaan. Etenkin silloin, kun puhun omista raskausvaivoistani. Synnytys vähän jännittää, miten mies tukee minua. Ei ole ollut millään lailla väkivaltainen. Perhettäni ei halua lähteä tapaamaan ja nyt tosiaan tuo ystäväjuttu. Tänään sanoi, että olen liikaa puhelimessa. Kiitos vastauksista! Kertokaa vaan lisää kokemuksistanne. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme