Thaimaa- Khao Lak vai Koh Lanta, vai kenties jokin muu?
Vuoden päästä olisi aiottu reissu, mutta siellä päin maailmaa ei ole tullut käytyä lainkaan. Teneriffasta (Americas) tykkäsin ilmaston ja sen takia, että se oli rauhallinen, mutta kaikki palvelut olivat lähellä ja hotelli aivan rannalla ja kaikkialle pystyi periaatteessa kävelemään, kun välimatkat olivat lyhyitä. En kuitenkaan haluaisi toistamiseen sinne vaan nähdä muutakin. Thaimaa siis olisi seuraavana listalla.
Viikon verran olen nyt nettiä selaillut, ja olen jo ihan pihalla, että minne Thaimaassa mennä. :(
Mitä haluan lomaltani: Nukkua yöt rauhassa ja hiljaisuudessa, mutta päivisin olla lähellä hyvää rantaa (hienoa hiekkaa, ei kivirantaa) ja kohtuullisen matkan päässä ostospaikoista ja ravintoloista. Ei tarvitse olla kävelymatka, mutta kuljetuksella maks.20min. Muut turistit eivät haittaa, eli en etsi autiota saarta, vaan leppoisaa meininkiä jossa ei ole prostituutiota tai yökerhoja. Hotellitoivomukset olisivat sellaiset, että hyvät uima-altaat ja siistit huoneet ilmastoinnin kanssa, huoneessa on tarkoitus vaan nukkua.
Matkassa on mukana yläasteikäinen tyttö, eli jos kohtuu lähellä on vesipuistoja ja ostospaikkoja tms. niin sekin olisi plussaa.
Olisin kiitollinen, jos saisin täältä vinkkejä, sillä netistä en oikeastaan löytänyt mitään järkevää perustelua sille, miksi ihmiset menevät vaikkapa Khao Lakiin ja onko se kalliimpi kuin vaikka Koh Lanta.
KAIKKI kokemukset otetaan vastaan ja luetaan, myös ne negatiiviset. :)
Oletko menossa jollekin pakettimatkalle vai omatoimisesti?
Itse pidin rauhallisesta Lantasta. Sinne matkustaminen on hieman aikaavievää kun saarella ei ole lentokenttää. Olenkin yhdistänyt Lantalla käynnin niihin muihinkin saariin lähistöllä. Ko Jum oli meistä ihana.
Mitään vesipuistoja tai ostoskeskuksia ei näissä ole enkä kyllä kaipaa sellaisia lomallani. Shoppailut sitten Bangkokissa ennen lentoa kotiin.