Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (4648)

Vierailija

Ihmettelen miten tänä päivänä leffassa porukka ei tajua mitä zombit ovat, jos tietävät jonkin viruksen olevan liikkeellä ja näkevät outoja tyyppejä laahustamassa. Eivätkä sitä mitä tapahtuu kun sellainen puree. Tai sitä että ruumista ei kannata jättää samaan taloon tms. kun se kuitenkin herää zombina sitten.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Tällainen pimeällä heti sälekaihtimet ja verhot eteen laittava henkilö kuten minä ei ymmärrä elokuvia, jossa ollaan jossain syrjäisessä talossa illalla eikä kukaan edes ajattele sulkevansa kaihtimia/verhoja. Yleensä talossa on myös ikkunat, jotka ovat lattiasta kattoon. Kaikki näkyy tulevalle sarjamur h aajalle tai psykopaatille kahden kilometrin päähän. Kaikista pahimpia elokuvia liittyen aiheeseen ovat trillerit Hush ja When a stranger calls.

• ylös 18
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten tänä päivänä leffassa porukka ei tajua mitä zombit ovat, jos tietävät jonkin viruksen olevan liikkeellä ja näkevät outoja tyyppejä laahustamassa. Eivätkä sitä mitä tapahtuu kun sellainen puree. Tai sitä että ruumista ei kannata jättää samaan taloon tms. kun se kuitenkin herää zombina sitten.

Ja niitä ei koskaan kutsuta zombeiksi. Aina on joku muu sana, esim. walkers. 

Ihan kuin zombileffoja ei olisi koskaan tehty, eikä ko. otuksia keksittykään.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on loputon valikoima vaatteita, eikä kukaan näyttäydy samassa paidassa useampaa kertaa.

Paitsi jos kyse on jostain kylähullusta, sillä on aina samat vaatteet päällä. 

Tähtien sodassa oli samat kledjut päällä monta vuosikymmentä.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hörppivät suoraan mehutölkistä tai muovisesta maitopullosta. 

Mikä leffa klisee tuo on?
Itsekin teen noin.

Yäk. Toivottavasti asut yksin, eikä kaikki perheenjäsenet hörpi samoista tölkeistä,  niin kuin  TV-sarjoissa. 

Asun yksin ja on paljon niitäkin, jotka eivät ole bakteerikammoisia ja juovat samoista pulloista.

Lue Portnoyn tauti, niin suhtaudut jatkossa eri tavalla....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja niitä ei koskaan kutsuta zombeiksi. Aina on joku muu sana, esim. walkers. 

Ihan kuin zombileffoja ei olisi koskaan tehty, eikä ko. otuksia keksittykään.

Joo. Tuo tuli mieleen kun katsoin "What We Become", siinä kai niille ei ehditty keksiä mitään nimeä. Ihan yllätystä oli kaikki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimpien elokuvien henkilöt jotenkin onnistuvat elämään elämäänsä käymättä koskaan kakalla. Pissaamattakin voidaan näköjään olla päiviä, jopa vuosia. Suolistokaasujakin elokuvissa kehittyy paljon tosielämää vähemmän.

Aika monesti jo mainittu tässä ketjussa.

Minä en ainakaan jaksaisi katsoa sarjaa/elokuvaa, jossa henkilöt asioisivat vessassa vähän väliä. Kyllä minä tiedän miltä vessakäynti näyttää ja kuulostaa. Ei kiinnosta.

Ainoastaan jossain panttivankidraamassa sillä saattaisi olla kiinnostavuusarvoa, tai jopa merkitystä juonen kannalta.

Kauhu elokuvissa joku istuu paskalla ja näkee haamun jalat oven ulkopuolella.
Dead Snow elokuvassa zombie tappaa kauniin naisen vetämällä tämän ulkohuussin pöntön sisään ja samalla lailla taisi myös olla Hills have eyes -elokuvassa, mutta vaan mies naisen paikalla. Paska reissuista saadaan mielenkiintoisia kohtauksia aikaan.

Eri

Mikko Niskasen Pulakapinassa yksi tyyppi karkasi ulkohuusin reiän kautta. Ponterosassa Tony Halmeen roolihahmo kyttäsi naisia alla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset ovat aina vihaisia, ei ikinä "normaaleja" (paitsi saksalaisissa sarjoissa ja leffoissa totta kai)

Puhuvat myös saksaa kovalla äänellä liioitellun koomisesti lausuen.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Mä oon sitä mieltä, että aikamatkustus on utopiaa, että sellainen ei ikinä ole mahdollista.
Jos ajatellaan tarkasti leffoissa olevia aikamatkustuksia niin aina löytyy joitain epäkohtia.

Ajatelkaapa myös sitä, kun muutetaan tulevaisuutta aikamatkustuksen avulla niin mitä vanhalle nykyhetkelle tapahtuu?

Jos on aikamatkustusta olemassa niin se ei sitten ole aikamatkustamista vaan toiseen maailmaan matkustamista. Nykyisyyttä, kun ei vaan voi muuttaa sekoittamatta kaikkea ajan kulua ja menneisyys pysyy entisellään, kun se aikamatkustus järkyttäisi niin pahasti nykyaikaa.

Vaikea laittaa sanoiksi, kun kokonaiskuva on piirtynyt kuvaksi pääni sisään. Mielessäni meidän nykyinen hetki räjähtäisi täusin, jos tulevaisuutta mentäisiin muuttamaan. Ajatelkaa omia kokemuksiannekin, kun nekin muuttuisivat aikamatkustuksen takia.

Vierailija

Mitä ihmettä?
Teillekö aikamatkustus on normia, mutta ihmisten erilaiset käyttäytymiset ja homoilla vain naisia kavereina on utopiaa?

Mielestäni tämä ketju on pahasti ajautunut raiteiltaan, kun täällä on paljon sellaisia mitkä voivat hyvinkin olla ihan mahdollisia.

Minä sentään pyrin selittelee valintaani tähän ketjuun ja pessimistisesti 3/4:stä suhtautui kommenttiini.

Vierailija

Hahmo on kuolemassa keuhkosyöpään tai tuberkuloosiin, mutta jaksaa silti juosta, tanssia jne hengästymättä pahemmin. Välillä vaan yskii dramaattisesti.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Teillekö aikamatkustus on normia, mutta ihmisten erilaiset käyttäytymiset ja homoilla vain naisia kavereina on utopiaa?

Mielestäni tämä ketju on pahasti ajautunut raiteiltaan, kun täällä on paljon sellaisia mitkä voivat hyvinkin olla ihan mahdollisia.

Minä sentään pyrin selittelee valintaani tähän ketjuun ja pessimistisesti 3/4:stä suhtautui kommenttiini.

Ei kai kommentteja tarvitse mitenkään selitellä. Leffaklisee voi olla mikä vain mitä täällä on mainittu, esim. kukaan ei käy vessassa, talvitakin vetskaria ei laiteta kiinni jne. 

Kyllä homoilla on tosielämässä paljonkin toisia homoja kavereina ja heteromiehiäkin, kokemusta löytyy. TV:ssä ovat vain naisten kavereita. 

Mitä tässä ketjussa pitäisi sun mielestäsi sitten olla? Ei kai kukaan ole sanonut, että aikamatkustus on normia. 

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä, että aikamatkustus on utopiaa, että sellainen ei ikinä ole mahdollista.
Jos ajatellaan tarkasti leffoissa olevia aikamatkustuksia niin aina löytyy joitain epäkohtia.

Ajatelkaapa myös sitä, kun muutetaan tulevaisuutta aikamatkustuksen avulla niin mitä vanhalle nykyhetkelle tapahtuu?

Jos on aikamatkustusta olemassa niin se ei sitten ole aikamatkustamista vaan toiseen maailmaan matkustamista. Nykyisyyttä, kun ei vaan voi muuttaa sekoittamatta kaikkea ajan kulua ja menneisyys pysyy entisellään, kun se aikamatkustus järkyttäisi niin pahasti nykyaikaa.

Vaikea laittaa sanoiksi, kun kokonaiskuva on piirtynyt kuvaksi pääni sisään. Mielessäni meidän nykyinen hetki räjähtäisi täusin, jos tulevaisuutta mentäisiin muuttamaan. Ajatelkaa omia kokemuksiannekin, kun nekin muuttuisivat aikamatkustuksen takia.

Aika monessa aikamatkustusleffassa/sarjassa noita asioita on käsitelty. Esimerkkinä 12 Monkeys, jossa sekä leffassa että sarjassa käsiteltiin aikamatkustamisen paradokseja ja sitä, mitä tapahtuu tulevaisuudelle. Esim. joku henkilö joka on alkuperäisessä ajassa kuollut, onkin jäänyt henkiin toisessa ajassa, kun menneisyyttä on muutettu.

Näistä saa hyvinkin mielenkiintoisia ideoita, jos niitä on kunnolla kehitelty. Joissakin leffoissa ja sarjoissa toki ei ole. 

Tarinassa on kuitenkin tiettyä vapautta keksiä juttuja, joita tosielämässä ei voisi olla ja jotka voisivat olla katastrofi, jos oikeasti tapahtuisivat. 

Tässä ei ole kyse minusta leffakliseistä, vaan pohdit fiktiivisen asian suhdetta tosielämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset ovat aina vihaisia, ei ikinä "normaaleja" (paitsi saksalaisissa sarjoissa ja leffoissa totta kai)

Puhuvat myös saksaa kovalla äänellä liioitellun koomisesti lausuen.

Ja ihmeen tunteettomia. Jos vaikka oma lapsi on kuollut, niin poliisin kanssa pystytään keskustelemaan rauhallisesti ja itkemättä ja hyvin järkevästi. Jos minun lapsi kuolisi, olisin ihan hysteerinen enkä pystyisi kyllä puhumaan poliisille yhtään mitään järjellistä.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Iltaisin asunnoissa ei ole valaistusta, joku yksi pikkulamppu vaan jossain nurkassa yksin nököttää kelmeänä. Luulisi että tulee tapaturmia ja kaatumisia kun ei ole kunnon valaistusta :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?

Ei kai kommentteja tarvitse mitenkään selitellä. Leffaklisee voi olla mikä vain mitä täällä on mainittu, esim. kukaan ei käy vessassa, talvitakin vetskaria ei laiteta kiinni jne. 

Kyllä homoilla on tosielämässä paljonkin toisia homoja kavereina ja heteromiehiäkin, kokemusta löytyy. TV:ssä ovat vain naisten kavereita. 

Mitä tässä ketjussa pitäisi sun mielestäsi sitten olla? Ei kai kukaan ole sanonut, että aikamatkustus on normia. 

Mistä ihmeestä ne disliket tulivat?
Mä kiinnitin huomiota, kun otsikossa lukee "tapahtuu vain elokuvissa" niin tapahtumat olisivat mitä todellisuudessa ei voisi mitenkään olla mahdollista. Voisinhan minäkin olla homo, jolla on vain naisia kavereina ja voisinhan minä jättää ruoka tarvikkeet vahinhossa pöydälle ja minähän pidän koko aika ikkunoita niin, ettei kukaan näe tänne sisälle enkä minä ulos.

Epärealistisia juttuja eikös tänne ollut tarkoitus laittaa? (joita tapahtuu elokuvissa)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aika monessa aikamatkustusleffassa/sarjassa noita asioita on käsitelty. Esimerkkinä 12 Monkeys, jossa sekä leffassa että sarjassa käsiteltiin aikamatkustamisen paradokseja ja sitä, mitä tapahtuu tulevaisuudelle. Esim. joku henkilö joka on alkuperäisessä ajassa kuollut, onkin jäänyt henkiin toisessa ajassa, kun menneisyyttä on muutettu.

Näistä saa hyvinkin mielenkiintoisia ideoita, jos niitä on kunnolla kehitelty. Joissakin leffoissa ja sarjoissa toki ei ole. 

Tarinassa on kuitenkin tiettyä vapautta keksiä juttuja, joita tosielämässä ei voisi olla ja jotka voisivat olla katastrofi, jos oikeasti tapahtuisivat. 

Tässä ei ole kyse minusta leffakliseistä, vaan pohdit fiktiivisen asian suhdetta tosielämään.

Mä kylläkin tarkoitin kommentillani, että se on vain elokuviin sopivaa, että se ei ole mahdollista todellisuudessa. Sitä koitin vain lisäksi selitellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhuleffoissa ollaan yksin kotona kun alkaa tapahtua ja AINA on ukkosilma ja sähköt menee poikki 😬

Ja kun kuulet kellarista (jossa on joskus tapahtunut murhia) outoa meteliä lähdet yksin alas katsomaan mitä siellä on.

Juu tai vintille ja aina fraasi "Is there anybody here?" 😁

"Täällä minä odotan puukon kanssa oven takana. Tule tänne vaan ihan rohkeasti!" :DDDDD

Vierailija

Kun mies tutustuu naiseen, se johtaa lähes aina siihen, että he rakastuvat toisiinsa tai ainakin harrastavat seksiä.

Sivut