Kuuluisiko yhteiskunnan huolehtia erakoista?
Tarinan veli ihmettelee miksei verottajaa kiinnostanut tai hoivayhteiskunta hoitanut?
Miksi veli itse ei hommannut apua??
http://yle.fi/uutiset/nain_eli_ja_kuoli_lieksalainen_erakko__14_vuotta_…
Kommentit (8)
Mä ihmettelin ihan samaa kun luin jutun. Niin tyypillistä, syytetään yhteiskuntaa kun sukulaiset voisivat vähän katsoa omiensa perään.
Kaikista pitää huolehtia. Kukaan ei ole tänne pyytänyt syntymään.
Ihan niinkuin minä. Paitsi minä toki elän täysin yhteiskunnan tukien varassa. Kuitenkin yhtä erakoitunut olen.
Kiinnosti veljeä vasta sitten kun olisi saanut perinnön. Siinä vaiheessa ois varmaan ollut kiva että olis veljelle tukia maksettu ja olis jotain omaisuutta kertynyt. Nyt jäi perinnön saadessaan nuolemaan näppejään.
Mä vähän luulen, että verottajan tietojärjestelmät eivät "hälytä", jos yksinasuvalla ei ole mitään verotettavia tuloja. Eihän kotiäideiltäkään verottaja kysele, millä elää, eli olettamus silloin on, että joku muu elättää. Tämäkin mies oli asunut 45-vuotiaaksi asti äitinsä kanssa eli äiti oli elättänyt. Ja kun äiti kuoli, ei kukaan - edes omaiset - havahtuneet asiaan.
Jos erakkous ei ole henkilölle itselleen ongelma, miksi siihen pitäisi puuttua? Kaikki ei vaan halua tätä oravanpyöräpelleilyä.
Wittu mikä urpo. Mä olisin mennyt kalaan.
Siinä kuin kaikista muistakin,jos apua haluavat.