Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näin yhden, ennen opettajana työskennelleen naisen kaupan kassana

Vierailija
16.04.2016 |

Järkytyin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus harjoittelussa pk:ssa ja mun ohjaajani (lto) oli aivan kamala biatch ja kohteli mua epäreilusti ja huonosti ja päästi lopulta läpi harjoittelusta mahdollisimman huonolla arvostelulla. Noh, tästä vuosi eteenpäin kun asioin ärrällä niin tämä kotka istuikin siellä tiskin takana. Kyllä sillä naama venähti kun tunnisti mut 😁 Paha sai palkkansa, hähhähää 😂

Joo, lastentarhaopettajahan on ihan superarvostettua ja hyvinpalkattua hommaa, not. Vastavalmistuneet sossutkin pääsevät lto:iksi 2100 kk-palkalla, ei ne Ärrän myyjät varmaan kovin kauaksi jää? Eikä tarvitse työpuhelin kädessä koettaa pyyhkiä jonkun tenavan pyllyä samalla kun toinen itkee kun kolmas ei leiki sen kanssa jajaja...Tai entä jos hän olikin ruvennut yrittäjäksi? :)

Vierailija
22/35 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus harjoittelussa pk:ssa ja mun ohjaajani (lto) oli aivan kamala biatch ja kohteli mua epäreilusti ja huonosti ja päästi lopulta läpi harjoittelusta mahdollisimman huonolla arvostelulla. Noh, tästä vuosi eteenpäin kun asioin ärrällä niin tämä kotka istuikin siellä tiskin takana. Kyllä sillä naama venähti kun tunnisti mut 😁 Paha sai palkkansa, hähhähää 😂

Joo, lastentarhaopettajahan on ihan superarvostettua ja hyvinpalkattua hommaa, not. Vastavalmistuneet sossutkin pääsevät lto:iksi 2100 kk-palkalla, ei ne Ärrän myyjät varmaan kovin kauaksi jää? Eikä tarvitse työpuhelin kädessä koettaa pyyhkiä jonkun tenavan pyllyä samalla kun toinen itkee kun kolmas ei leiki sen kanssa jajaja...Tai entä jos hän olikin ruvennut yrittäjäksi? :)

Ehkäpä tuo työ oli hänelle soveltuvampi kuin pk:ssa työskentely. Sen verran leipääntyneeltä ja kyllästyneeltä vaikutti 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltämättä viime aikoina miettinyt tuota asiaa. Olen alanvaihtaja ja opiskelen opettajaksi, samalla siis tehnyt aika paljon sijaisuuksia kun olen ollut opintovapaalla, mutta nyt taas kun on aika paljon kirjatenttejä ja muita etäopintoja, olen palannut vanhan sorvin ääreen osastopäälliköksi muuan tavarataloon, jonka kaikki tietävät ja jossa "kaikki" käyvät. Aivan varmasti jonkun äiti on huomannut minut, ja luullut minun "vajonneen" opehommista myyjäksi. Oppilaat tuskin tietävät, etten ollut muodollisesti pätevä, ja vanhalla työpaikallani taas kukaan asiakas tuskin erottaa minua myyjästä, ellei ole tosi tarkkasilmäinen. Toisaalta, mitäpä se minua haittaa. Omapahan on häpeänsä jos pitää myyjän hommia jotenkin alempiarvoisena. Suurimman työn omat alaiseni, siis myyjät, kuitenkin tekevät, eikä osastoni olisi mitään ilman heitä.  

Vierailija
24/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näit minut. Olen ollut esiopetuksen opettajana, mutta se ei tuntunut ollenkaan oikealta alalta. En jaksa olla aidosti kiinnostunut lasten kasvatustyöstä ja sen tuomista haasteista eli jatkuvasta melusta, ohjeistamisesta, joka asiasta useita kertoja sanomisesta, vaikeista lapsista ja vielä vaikeammista lasten vanhemmista. Edes mukavat hetket tuossa työssä eivät riittäneet motivoimaan minua jaksamaan noita hankalimpia työn puolia. Tunsin olevani koko ajan väsynyt ja ärtyisä. Lisäksi nuo hommat ovat sellaisia että ne seuraavat kotiinkin. Palkkakin oli työn kuormittavuuteen nähden kehno. Nyt olen myyntityössä, johon kuuluu kassalla työskentelyn lisäksi paljon muutakin. Nautin tästä työstä. Olen ihan oikeassa paikassa. Olen saanut ihan upeaa palautetta sekä työnantajaltani että asiakkailta työtavastani. Minulla on hyvä tunne kun lähden töistä, virtaa riittää kotonakin kaikkeen. Olen tyytyväisempi kuin aikoihin. En mene enää koskaan opetushommiin. Sinun ihmettelysi ei minua haittaa, sillä minulle on tärkeintä oma jaksaminen ja työn mielekkyys eikä työn tittelit tai tutkinnot.

Vierailija
25/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin.

Ja tämä nainen suhtautui joskus minuun ylimielisesti. Saanko olla nyt vahingoniloinen?

Nyt meni kyllä vähän ohi, että miksi pitäisi olla vahingoniloinen? 😂

Vierailija
26/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtanut alaa, ei kestänyt vi#t@ilevia penskoja?

Tai opettajien huonoa työllisyystilannetta.

Katsopa Helsingin, Espoon ja Vantaan Avoimet työpaikat.. pelkästään Helsingissä taitaa olla noin 100 avointa paikkaa.

ja jokaiseen pestiin tulee toistasataa hakemusta. Hakijoita on huomattavasti enemmän kuin mitä on vapaita paikkoja.

Vierailija
27/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi eluokanopettajiksi.

Vierailija
28/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni pari vuotta sitten tutkimuksen, joka käsitteli ammatinvaihtoa. Kaksi ammattiryhmää, jotka vaihtoivat ammattiaan vuoden sisällä työllistymisestään olivat opettajat ja mielenterveyshoitajat, joten ihmettele yhtään. 

Yks tuttu on koulutukseltaan luokanopettaja, mutta juurikin vuoden töissä oltuaan meni paikallislehteen toimittajaksi, nykyään sen lehden päätoimittaja.

Yks ope rupesi Suomen presidentiksi myös ja sai vielä nuubelin rauhanpalkinnon.

Vierailija
29/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden opettajan, joka vaihtoi "amistason" hommiin. Valmistui aikoinaan tosi hyvin arvosanoin. On sanonut, ettei ikinä enää aio tehdä päivääkään niitä hommia, vaan vaikka siivousta ennemmin. 

Vierailija
30/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"näin yhden, ennen opettajana työskennelleen naisen kaupan kassana"

Taitaa silti osata kirjoittaa paremmin kuin sinä. Mitä itse arvelet?

Vierailija
31/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normitapaus. Vähän liian herkkä ja empaattinen ihminen opettajaksi. Väsynyt vaikeisiin lapsiin ja niiden vanhempiin. Noita riittää.

Vierailija
32/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa Helsingin, Espoon ja Vantaan Avoimet työpaikat.. pelkästään Helsingissä taitaa olla noin 100 avointa paikkaa.

ja jokaiseen pestiin tulee toistasataa hakemusta. Hakijoita on huomattavasti enemmän kuin mitä on vapaita paikkoja.

Tätä minä ihmettelen, että miksi jotkut luulevat, että avoin paikka tarkoittaa, ettei paikkaan ole tulijoita? Jossain voi olla vaikka tuhat työpaikkaa yhdessä firmassa, mutta hakijoita 20000. Ne paikat sitten vaan täytetään. Opettajilla on suuri vaihtuvuus, mutta silti alalle on tulijoita. Se selittää avoimet paikat, jotka aikanaan täytetään. 

Vierailija
33/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen erityislastentarhaopettajana. Paska palkka, raskasta työtä, vaikeita lapsia ja vielä vaikeimpia vanhempia.

Nykyisin ajan tehtaassa trukkia vuorortyössä ja tienaan enemmän.

Lisäksi oma mielenterveys säilyy, ei tarvitse miettiä öisin työasioita ja saa nukuttua. Elämä hymyilee.

Vierailija
34/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kieltämättä viime aikoina miettinyt tuota asiaa. Olen alanvaihtaja ja opiskelen opettajaksi, samalla siis tehnyt aika paljon sijaisuuksia kun olen ollut opintovapaalla, mutta nyt taas kun on aika paljon kirjatenttejä ja muita etäopintoja, olen palannut vanhan sorvin ääreen osastopäälliköksi muuan tavarataloon, jonka kaikki tietävät ja jossa "kaikki" käyvät. Aivan varmasti jonkun äiti on huomannut minut, ja luullut minun "vajonneen" opehommista myyjäksi. Oppilaat tuskin tietävät, etten ollut muodollisesti pätevä, ja vanhalla työpaikallani taas kukaan asiakas tuskin erottaa minua myyjästä, ellei ole tosi tarkkasilmäinen. Toisaalta, mitäpä se minua haittaa. Omapahan on häpeänsä jos pitää myyjän hommia jotenkin alempiarvoisena. Suurimman työn omat alaiseni, siis myyjät, kuitenkin tekevät, eikä osastoni olisi mitään ilman heitä.  

Heh amerikkalaiset ja monet muut ulkomaiset, jotka ovat Suomen koulusysteemiä käyneet ihmettelemässä ovat jokseenkin järkyttyneitä siitä miten opettajan ammattia Suomessa arvostetaan, kuten Itä-Euroopan maissa yleensäkin.

Vaihtarina jenkeissä meillä taisi olla päteviä koulutettuja opettajia, joilla oli vakipaikat, vain urheiluvalmentajat. Muista monet olivat kovinkin nuoria ja toinen työ saattoi olla bensa-aseman kassalla. Tosin Floridan julkinen koululaitos on USAn omallakin mittakaavalla varmaan yksi surkeimmista. Florida on osavaltio, minne tuolloin muutettiin eläkepäiviä viettämään. Julkinen puolikin sijoitti eläkeläisiin, koulut oli välttämätön paha.

Vierailija
35/35 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä ihmettelen, että miksi jotkut luulevat, että avoin paikka tarkoittaa, ettei paikkaan ole tulijoita? Jossain voi olla vaikka tuhat työpaikkaa yhdessä firmassa, mutta hakijoita 20000. Ne paikat sitten vaan täytetään. Opettajilla on suuri vaihtuvuus, mutta silti alalle on tulijoita. Se selittää avoimet paikat, jotka aikanaan täytetään. 

Nämä opettajan paikat laitetaan yleensä julkiseen hakuun, vaikka on jo valittu tehtävään joku. Julkisella puolella on kai vähän pakkokin näin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi