Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko tilata verkkokaupoista?

Vierailija
16.04.2016 |

Onko kiva kun etu- ja sukunimesi, luottokorttinumerosi ja kotiosoitteesi on tahoilla joista et tiedä yhtään mitään?

Kuvittelitko esimerkiksi että jos tilaat amazonista niin tietosi on jää vain Amazonin tietoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan.

Eikä minun tarvitsekaan tietää. Jos väärinkäytöksiä tapahtuu niin kortti kuoletetaan ja saan uuden tilalle.

Vierailija
2/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kauppapaikat, kuten Amazon ja Ebay, ei varmasti olisi niin isoja, jos ne jakelisivat asiakkaiden korttitietoja ympäriinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan

http://www.amazon.co.uk/Pyrex-500-Kitchen-Measure-Beaker/dp/B007XPW3BE/…

Tollanen tuli juuri. Pyrex 500 ml keittiömitta.

Vierailija
4/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot kauppapaikat, kuten Amazon ja Ebay, ei varmasti olisi niin isoja, jos ne jakelisivat asiakkaiden korttitietoja ympäriinsä.

Kun sä tilaat Amazonista niin eihän ne tavarat tule Amazonista vaan tavaran toimittajalta joka myös käsittelee henkilötietosi.

Jos olet siis tehnyt tuhansia tilauksia tietosi ovat tuhnsailla tahoilla joista et tiedä mitään.

Enkä puhunut pelkistä luottokorttitiedoista vaan KOTIOSOITTEESTA JA ETU- JA SUKUNIMESTÄ. Miten kuoletat nimesi ja osoitteesi?

Vierailija
5/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypal.

Vierailija
6/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskallan. En kaipaa takaisin aikaan, jolloin elettiin enempi vaihtotaloudessa. - Toki pieni varovaisuus on hyväksi; jos jokin on liian hyvä ollakseen totta, niin silloin se ei kenties olekaan totta. Tykkään myös käteisellä maksamisesta ihan vain siksi, että siten ikäänkuin helpommin hahmotan paremmin mihin rahani menee. Mutta toki maksan myös toisinaan kortilla. - Kummassa sitten on isompi riski siinä, että joku kopioi korttini ja kavaltaa sillä rahaa vai siinä, että joku anastaa lompakkoni minulta kulkiessani, niin en tiedä.   

Vierailija
7/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä riski, jos ulkomaalainen rosmo saa nimen ja osoitteen tietoonsa, niin kohta se on oven takana koska haluaa pölliä tilaamani rihkamakorun.

Vierailija
8/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kiva kun etu- ja sukunimesi, luottokorttinumerosi ja kotiosoitteesi on tahoilla joista et tiedä yhtään mitään?

Kuvittelitko esimerkiksi että jos tilaat amazonista niin tietosi on jää vain Amazonin tietoon?

Miten uskallat elää, kun nimesi on ovessa? Miten uskallat tilata lehtiä? Luuletko, että tietosi jäävät pankille, kun avaat tilin? Entä niiden jäävän kaupoille, kun maksat luottokortilla? Jos olet Lidlissä maksanut, niin kuinka pitkälle luulet tietojesi jo levinneen?

Vierailija
9/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sä tilaat Amazonista niin eihän ne tavarat tule Amazonista vaan tavaran toimittajalta joka myös käsittelee henkilötietosi.

Jos olet siis tehnyt tuhansia tilauksia tietosi ovat tuhnsailla tahoilla joista et tiedä mitään.

Enkä puhunut pelkistä luottokorttitiedoista vaan KOTIOSOITTEESTA JA ETU- JA SUKUNIMESTÄ. Miten kuoletat nimesi ja osoitteesi?

Miksi minun pitäisi kuolettaa nimeni ja osoitteeni?

Korttini on kerran kuoletettu ja uusi tuli tilalle. Syytä ei kerrottu.

Ei aiheuttanut tunnekuohuja, jossain oli tietovuoto mitä ilmeisimmin.

Vierailija
10/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kaiken melkein netistä.

Vierailija
11/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko mennä lähikauppaan? Yhtä järkevä kysymys.

12/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän nettikauppoja kusetetaan, eli tilataan tavaraa ja jätetään maksamatta, kuin toisin päin.

Jos tilaan netistä jotain, eli oletan, että joku jossain toisella puolella maailmaa näkee sen vaivan, että lähettää minulle jonkun tuotteen luottaen siihen, että maksan sen myöhemmin, niin totta helvetissä annan tietoni ja maksan sen myös.

Jos en maksa, on minulle vähintäänkin oikein, että tuotteen lähettäjä tietää nimeni ja luottokorttini numeron, jotta eivät vahingossakaan myisi minulle, huijarille, tavaraa uudelleen.

Eli joo, en pidä yhtään kohtuuttomana noita ehtoja, ja joo, minusta on tosi kivaa että nykyään voin tilata melkein minkä tuotteen mistä vaan päin maailmaa, mistä vaan sen halvimmalla saan. Markkinatalous rules.

Netistä ei ole kenenkään pakko ostaa mitään. Voihan kaiken tarvitsemansa hankkia sieltä lähikaupastakin, jos se tuntuu paremmalta.

Itse tilaan netistä nykyään melkein kaiken ruokaa lukuun ottamatta. Tai no, olen kyllä tilannut ruokaakin Alepasta kotiinkuljetuksella. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä netistä tilaamisessa pelottaa on se, että vaatteet ei istu tai on ihan erilaisia kuin kuvassa näytettiin.

Vierailija
14/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken netistä, paitsi tuoreen ruoka tavaran. Kuka enää muualta ostaa?

Vierailija
15/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Tilaan oikeastaan vaan Saksasta tilisiirrolla. Luottokorttia nettikaupassa olen viimeksi käyttänyt varmaan yli vuosikymmen sitten.

Haluttaisi kyllä tilata Kiinasta AliExpressistä ainakin elektroniikkaa, mutta tähän mennessä Saksa on riittänyt.

Vierailija
16/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, maksan vaan kortilla autoni tankkauksen tossa lähibensiksellä. Tai nostinhan mä rahaa automaatista kerran Helsingissä Töölöntorilla.

Vierailija
17/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut.Ulkomaiset verkkokaupat USA ja Saksa toimivat hyvin.Ainoa epärehellinen ihminen ollut Huuto.netissä.Myi feikkiä tavaraa.

Vierailija
18/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat elää, kun nimesi on ovessa? Miten uskallat tilata lehtiä? Luuletko, että tietosi jäävät pankille, kun avaat tilin? Entä niiden jäävän kaupoille, kun maksat luottokortilla? Jos olet Lidlissä maksanut, niin kuinka pitkälle luulet tietojesi jo levinneen?

Lidlilla ei ole mitän tietoa kotiosoitteestasi

Vierailija
19/21 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen vuosikaudet tilannut. Ja luottokortilla nimenomaan. Jos tapahtuis jotain niin rahat korvataan siinä tapauksessa

Vierailija
20/21 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen vuosikaudet tilannut. Ja luottokortilla nimenomaan. Jos tapahtuis jotain niin rahat korvataan siinä tapauksessa

Pointti ei ollut rahojen korvaaminen vaan se että YHDISTELMÄ: kotiosoite, nimi ja luottokortinnumero kiertää maapalloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi