Minkä ikäiseltä lapselta mittaatte vielä kuumeen pyllystä?
Meillä mitataan 5- vuotiaalta. Nopea ja vaivaton, sekä varma tulos.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
16v tytöltä, isäpuoli tykkää katsella toimenpidettä.
...Sitten heräsit ja päästit koiran ulos.
Ainakin 80-luvulla mitattiin armeijassa lämpö takapuolesta, jos valitti mahavaivoja.
Nykyään mitataan pelkästään kainalosta..
Korvakuumemittari pikkuvauvasta lähtien ja kipulääkkeet nestemäisenä. Helpointa kaikille.
En minkään ikäiseltä. Kainalosta kuume mitataan vastasyntyneiltä vauvoiltakin. Mitään suppojakaan en ole ikinä käyttänyt. Ihan karmiva ajatuskin työntää lapsen peräaukkoon yhtään mitään!
Korvasta mittaan jo vastasyntyneeltä. Enkä käytä suppoja, vaan nestemäisiä kipulääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Täh, lapseni on syntynyt v.2014 ja ohjeena oli varsinkin vauvaiässä mitata peräsuolesta.. Nyt vajaa 2 vuotiaana oli pakko antaa kuumelääkkeenä suppoja koska kurkku oli influenssassa niin kipeä ettei mennyt muu kuin vesi ja joku piltti alas pakottamalla.. Ja meijän pikkusella ainaki pidemmän kuumeilun aikana maha menee ihan ripulille suunkautta otettavien kuumelääkkeiden takia ja supot helpottivat samaisen taudin aikana tätäkin vaivaa
Niin munkin lapsi syntynyt 2014 ja lämpö mitattiin kainalosta. Oli ohjeena myös että lämpö mitataan kainalosta.
Ja miten sä pakottamalla lasta syötät?
En koskaan. Kuumelääkkeen annoin suppona 2-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta 70-luvun lapsena se on selvästi liian vanhana mitattu vielä noin perhepäivähoitajan toimesta. Tapahtumapaikan perusteella olen ollut ehkä 3-vuotias. Minulla on ikävä ahdistava muisto että olen keittiön lattialla selällään, kattovalo paistaa pahasti silmiin ja olen paniikissa kun täti tekee minulle kipeää. Tästä loppuelämän seurauksena en pysty olemaan missään missä valo paistaa silmiin, esim hammaslääkärin tuolissa, ilman suojalaseja. Onneksi valo ei laukaise paniikkikohtausta kuitenkaan, vaikka sekin olisi mahdollista.
Niin että mitäs kaikkea siitä muka voisi lapselle seurata.
Kuulostaa sairaalta fantasialta! Ei pikkulapsen lämpöjä tuolleen mitata pyllystä. Oikea mittaustapa ei satu laisinkaan. Emättimeenkö sua on yritetty tökkiä jos kerta kuumeen mittaaminen niin kovasti sattui?? t. ap
Meillä teini itse mittaa itseltään oikein kipeenä peräsuolesta, kun se on niin nopea ja varma tulos. Siitä kun vähentää 5 pykälää, niin vastaa kainalon suositusarvoja.
16v tytöltä, isäpuoli tykkää katsella toimenpidettä.