Mitä onnellisuus on?
Kommentit (11)
Tämän viikonlopun olen ottanut itselleni. Nukuin aamulla pitkään. Siivosin, sisustin ja kävin kaupassa. Ulkona ihana lämmin ilma ja aurinkokin paistaa.. Nyt vielä 3 koneellista pyykkiä. Kohta ajattelin tehdä herkkuruokaa ja leipoa pullaa. Katselen tässä naisten salibandyn finaalia ja viideltä alkaa lätkäfinaali. Illalla sitten tv:stä leffaa, ehkä juon yhden siiderin siinä lomassa. Nukun taas pitkään. Päivän lepäilen ja käyn lenkillä. Menen aikaisin nukkumaan, jotta jaksan herätä maanantaina töihin. Vaikka työt ajoittain stressaa niin olen iloinen, ettäminulla on työ josta pidän. Minulla on myös ihana valoisa koti mukavalla paikalla. Olen onnellinen.
Onnellisuus on kykyä oivaltaa ja nähdä se kaikki, mikä on juuri nyt hyvin. Tyytyväisyyttä. Kiitollisuutta. Olotila ettei mitään puutu.
Juuri nyt olen masentuneessa tilassa, jotenkin huono olo. Aamupäivä riidelty perheen kanssa. Kotityöt ahdistaa. Kaunis ilma ahdistaa. Haluaisin vaan nukkua.
Tuo onnellisuus on niin pienen askeleen päässä, mutta kuitenkin niin kaukana...
Se on taito olla tyytyväinen siihen mitä itsellä on.
Aika kokonaisvaltaisen onnellisuuden määritelmiä edellä annettu. Minusta onnellinen voi olla jostain yksittäisestä, pienestä, arkisestakin asiasta, myös arjen kaaoksen tms keskellä.
Onnellisuus on onnettomuuden poissaoloa.
Olisin onnellisempi, jos mulla olisi taloudelliset asiat kunnossa. Eli rahalla voi ostaa onnellisuutta ja tyytyväisyyttä elämään. Kyllä raha rauhoittaaa ja lisää onnellisuuden tunnetta,
Onnea on vapaapäivä., kun saa nukkua pitkään. ;)
Onnellisuutta on painaa poski oman kullan karvaista pimppiä vasten.
onnellisuus on enemmän kuin yksi onnen hetki. Se on mielestäni luottamusta elämään,että pärjään vaikka tulee hyvien päivien väliin huonojakin. Tunne,että voin vapaana tehdä elämän valintoja,joskus kipeitäkin. Että olen elossa ja saan henkisen yhteyden maailmankaikkeuteen. Tunne ettei mitään puutu,vaikkei läheskään kaikkea haluamaani ole saavutettu. Rakkaus;itseen ja läheisiin.
Onnellisuus on se hetki kun tiedostaa, että on hyväksynyt menneisyytensä, on suhteelliseen tyytyväinen nykyiseen elämäänsä, tietää että edessä on vastoinkäymisiä ja kuolema, mutta kaikesta huolimatta on ihana olla elossa juuri tässä ja nyt.