Kahden vaiheilla vaihdanko farkkujen kokoa, apua.
Ovat nyt uutena napakat ja tiedän että pienemmässä koossa vatsanahkaa ym hieman jäisi "yli" siitä vyötäröltä, toisaalta enhän minä tiukkoja puseroita käytä niin ei sillä kai niin väliä..
Pitäiskö nykyisen koon vai vaihtaisko pienempään, en tiedä. Plörähtääköhän nuo liikaa käytössä ja ovat sitten isot ja löröt, huoh..
Kommentit (14)
Kutistuvatko ne pesussa?
Kumpi näyttää paremmalta?
Minun olis tilattava netistä housut...first time.
Ne värit on netissä niin haastavia tällaiselle vähän värisokealle :)
Espritin puuvillahousuista diggaan ja nyt se putiikki on lopettanut täällä. Minun housukauppa, voi.
Vierailija kirjoitti:
Onko malli ylipäätään oikea?
Palstapoliisien mielestä todnäk ei. Toisaalta who cares, en muutenkaan juokse muotioikkujen tms perässä vaan pukeudun kuten tykkään ja mikä minusta näyttää hyvälle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko malli ylipäätään oikea?
Palstapoliisien mielestä todnäk ei. Toisaalta who cares, en muutenkaan juokse muotioikkujen tms perässä vaan pukeudun kuten tykkään ja mikä minusta näyttää hyvälle.
ap
Kummat tuntuvat jalassa paremmalta? Itse en myöskään ole löytänyt oikean kokoisia farkkuja,käytän liian löysiä koska liian tiukoissa on tukala olla.
Jos sinusta se pienempi koko on hyväntuntuinen,ja ei haittaa tursuava vatsanahka,ota pienempi koko.Yleensä vaatteet,varsinkin farkut ja jotkut kengät,muokkautuvat mukaviksi käytössä.Eli jos vaate on ostohetkellä on vähän tiukka,mutta melkein sopiva,se voi muuttua ajan myötä paremmin istuvaksi.
Minulla on sama ongelma, mutta toisinpäin. Ostin Seppälästä Great Girls-malliston koon 46 farkut jotka tuntuivat hyvältä sovituskopissa, siis napakoilta ja hyvin istuvilta, mutta nyt käytössä olen huomannut että olisi pitänyt ostaa noin 48 housut; lantion kohdalta nappi/vetoketjuosa kiristää niin että vatsaan sattuu ja ihoon jää punaiset jäljet. Olen 174 cm pitkä ja laihdutin noiden housujen takia 4 kg eli olen nyt 78 kg, mutta se ei näy eikä tunnu missään, yhä housut ovat todella epämukavat erityisesti istuessa ja sen jälkeen, kun olen niitä käyttänyt yli 10 minuuttia. Harmittaa, kun ostin niitä heti kolme varastoon niin en haluaisi mennä ostamaan uusia taas, ei ole oikein opiskelijana varaakaan moiseen. Olen yrittänyt venyttää niitä, pukea märkinä päälle ja tehdä kyykkyjä, änkenyt ison kirjan niiden sisään ja pessyt monta kertaa, silittänyt märkinä jne. mutta yhä ne vain pysyvät mallissaan.
Jos tretchiä, niin sellaiset, jotka saat just ja just kiinni ja hädin tuskin pystyt hengittää. Venyy 1-1,5 kokoa :) Näin myyjä minua aikoinaan neuvoi.
Jättää ylimmän napin auki niin maha mahtuu olemaan. Laittaa jonkun narun vyöksi niin ne ei tipu. Crocsien kanssa ei haittaa vaikka on vähän pitkät puntit.
Vierailija kirjoitti:
http://www.hattentatti.fi/housujen-hameiden-vytrn-jatkopala-p-5028.html
Tällainen ;)
Haha, kruunaa tyylikkäät farkut!
https://www.ozbaby.fi/tuote/carriwell-expander-belt-jatkopala-vy%C3%B6t…
Tämä ehkäpä jopa parempi :D
Vierailija kirjoitti:
Jättää ylimmän napin auki niin maha mahtuu olemaan. Laittaa jonkun narun vyöksi niin ne ei tipu. Crocsien kanssa ei haittaa vaikka on vähän pitkät puntit.
Ihana, kiitos mutta jatkopalat jäävät tällä kertaa crocsien kanssa kauppahyllylle :D Vaikka olen epätoivoinen tämän asian kanssa niin ihan nappi/vetoketju auki en kehtaa kulkea.
Eikö sovituskopin tarkoitus ole, että saa todettua istuuko housut sellaisenaan?
Minusta on aika huono idea huomata vähän isomman sopivan, mutta huomioida omille muodoille kutistumisvaraa. Harvoin huonosti istuva on ainakaan muiden silmissä esteettisesti paremman näköinen.
Ahtaat housut eivät anna niiden kantajasta hoikempaa kuvaa, vaan päinvastoin korostavat sitä mikä ei näytä mahtuvan kunnolla housuihin. Väljyys voi antaa vastakkaista vaikutelmaa, mutta pääsääntöisesti istuvilla vaatteilla kantajastakin syntyy miellyttävin vaikutelma.
Aina kannattaa ottaa numeroa pienemmät. Ne venyy käytössä ja jos tulee liian pienet sitten se onkin hyvä syy laihduttaa muutama kilo.