Tuosta VR:n lipunmyynnistä junissa vielä
Kun kerran lakkaavat myymästä lippuja ensi vuonna junissa (miksi???), niin kuinka saan ostettua lipun seuraavissa tilanteissa:
1. Asemalla ei ole lipunmyyntilaitetta eikä minulla älypuhelinta
2. Asemalla oleva laite ei toimi eikä myöskään kännykkäni (esim. sammuu/menee jumiin pakkasella)
Kommentit (3)
VR haluaa tuhota asiakaspalvelun. Miten käy junassa matkustavien turvallisuudellekin, kun konnareita vähennetään? Konnarit kuitenkin edes jonkinlainen auktoriteetti myös niille rettelöitsijöille. Ei hyvältä näytä. Inhottaa muutenkin tää itsepalvelun kulttuuri, jota Suomessa koko ajan lisätään. HALUAN PALVELUA ja olen siitä valmis maksamaan. Käyn jo töissä, en halua vapaa-ajallani tehdä muiden töitä.
Mitä jos ostat lipun etukäteen netistä ja tulostat ?
Ei kaikkea tarvi tehdä viime tipassa.
Ja junissa on sähköpistokkeitakin, puhelinta voi matkan aikana ladata
Vielä yksi kysymys samasta aiheesta: kun junassa myytävä lippu on vielä kalliimpi, miksi sillä ei saa edes paikkaa? Tämä olisi aika tärkeä tieto täydessä junassa ja todella kummallista, kun asiakas itse voisi paikkalipunkin omalla älypuhelimellaan ostamalla saada.
Kyllä ne nyt tosissaan koittavat saada "kuraa junan lattialle tuovista matkustajista" eroon! Pankeissa se on jo onnistunutkin.
Työssä käyvät ja täyden hinnan maksavat tulevat toisinaan juosten junalle ja suoraan vaunuun, eivätkä ehdi ostaa lippua mistään muualta - done that. Tämän jälkeen juostaan sitten bussiin, pysäkkikin on usein lähempänä kuin rautatieasema, niin ehtii paremmin.
Asemalla olevalla lipunmyyntilaitteella on muuten usein jonoa eikä siihen tarvita kuin yksi sähläri, joka ei osaa sitä käyttää, kun kaikki myöhästyvät. Eräälle aamujunalla mennessä meille kävi näin ja niinpä me kolme toisillemme tuntematonta sovimme keskenämme, että kerrotaan junassa ettei se laite toiminut ja siksi emme saaneet siitä lippuja. Saimme sitten konnarilta liput ilman lisämaksua.