Aamuyön unettomuus
Herään joka aamu klo 3-5. En ole ahdistunut tai stressaantunut. Aiemmin tämä liittyi stressiin ja vain työaamuihin.
Nyt herään myös viikonloppuisin tosi aikaisin.
Ei ole vaikutusta mihin aikaan menen nukkumaan. Joskus menen kahdeksalta ja saan nukuttua yli 8 tuntia. Joskus menen nukkumaan 10 jälkeen ja unet jää 5 tuntiin. Niinpä usein nukun jo alkuillasta.
Työni on vaativaa. Tällä hetkellä ei ole stressiä. Tätä on ollut ennenkin. Mutta pahempana nyt puoli vuotta. Aiemmin kausittain stressiin liittyen. Olin vuoden opintovapaalla ja siinä aluksi meni viisi kuukautta päästä aamukuuden tai viiden heräämisistä seitsemään. Nykyään en pääse edes viikonloppuisin seitsemään.
Olen 48-vuotias.
Mikä avuksi?
Kommentit (8)
Vaihdevuodet ?
Haittaako tämä sinua, oletko väsynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ala Lehdenjakajaksi .
Mieheni ehdotti samaa. Ennen päivätyötäni ehtisin jakaa lehdet
Ap
Itse kärsin samasta ongelmasta vuosia sitten. En mennyt heti lääkäriin ja sairastuin myöhemmin keskivaikea-asteiseen masennukseen. Lääkärillä sitten selvisi, että kuvaamasi kaltainen oire on stressipohjaisen masennuksen ensivaihe. Käy puhumassa asiasta lääkärillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet ?
Haittaako tämä sinua, oletko väsynyt?
Vaihdevuosista en tiedä, koska hormonikierrukka.
Haittaa. Olen väsynyt, vaikka nukun. Jos menen myöhemmin nukkumaan, uni jää vähäiseksi. Vaikka nukun 8 tuntia, voin olla päivillä väsynyt. Ja olen aina illalla väsynyt
Minulla on nukahtamislääke, nukun sen avulla noin kuuteen.Kevät ja valo tekee nyt liian virkeäksi. Talvella nukun helposti kymmeneen jos vaan voi.Ennen tuota unilääkettä heräsin kolmeen aikaan ja valvoin aamuun ja olin todella väsynyt päivällä.Olen 34.
Minäkin otan nukahtamislääkkeen jos herään klo 3. Sillä menee kuuteen. Liittyy stressiin tai "ylikierroksilla käyntiin"...
Ikä. Olen kohtalotoveri. Liikunta auttaa jonkin verran.
Ala Lehdenjakajaksi .