Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi tytärtä, enkä voi auttaa... :(

Vierailija
15.04.2016 |

On ammattikoulusta valmistumisesta asti tuskaillut työnsaannin mahdottomuutta. :( Nyt 21 vuotias, on myös selvästi masentunut kun häntä ei oteta töihin. ( työnantajat ovat vaatineet 1-5v työkokemusta) Luulevatko työnantajat todella että kaikki työtä hakevat ovat olleet töissä ennenkin…?

Surettaa kun tytön itseluottamus on aivan maassa.. Seurannut olen vierestä kun aina vain joutuu pettymään.. Tampereella asumme.

Ps. Vilkaisin mol:n sivuja ja tosiaan enimmäkseen juuri tuota työkokemusta vaaditaan melkein jokaisessa ilmoituksessa...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtumaan mä häpeää en saa, tätä mä en voi enää muuksi muuttaa. Ammattikoulu, ammattikoulu, ammattikoulu. Eikö kannattaisi lähteä opiskelemaan 3. asteelle esim. ammattisurkeaan? Nykyään amistutkinnolla ei saa hyvin töitä pl. tietyt alat. Tsemppiä teille, yritä alleviivata tytölle, että todella moni on samassa jamassa eli tyttö ei ole mitenkään poikkeuksellisen huono

Vierailija
2/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta mennä amikseen, kun tiedossa on että amiksesta valmistutaan työttömäksi. Nyt tyttö hakemaan ammattikorkeaan tai yliopistoon ja sitten uusi yritys työelämään. Takaan, että saa töitä. Amis on eri juttu. Amislaisille lähinnä nauretaan työpaikoilla ja työnantajat palkkaavat mieluummin vaikka ylioppilaan kuin amiksen käyneen "ammattilaisen"

Vierailija
4/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatöihin keräämään sitä työkokemusta!!!!

Vierailija
5/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko yllätyksenä, että ammattikoulun tutkinnolla ei saa töitä?

ei pitäisi tulla

Vierailija
6/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia nuorten pitäisi mennä kesätöihin heti kun pystyy. Itse sain ekan kesätyöpaikan 15-vuotiaana ja olen aina saanut hyvin töitä. Lukion ohellakin olin verotoimistossa, vaikka ei mitään ammatillista koulutusta vielä ollut. Kaupan kassalle pääsee helposti esim vuokrafirman kautta, jostain pitää aloittaa.

Vierailija
7/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä vastauksia täällä. Ap, tsemppiä tyttärellesi! Onko ala hyvin työllistävä vai yleisesti hankala? Lisäkouluttautuminen on noin nuorelle hyvä vaihtoehto.

Vierailija
8/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi kaltaisia on Suomessa satoja tuhansia. Mars tyttö koulunpenkille ja kunnon koulutukseen esim. ammattikorkeaan tai yliopistoon. Tai sitten voi lähteä ulkomaille töihin.

Vierailija
9/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia nuorten pitäisi mennä kesätöihin heti kun pystyy. Itse sain ekan kesätyöpaikan 15-vuotiaana ja olen aina saanut hyvin töitä. Lukion ohellakin olin verotoimistossa, vaikka ei mitään ammatillista koulutusta vielä ollut. Kaupan kassalle pääsee helposti esim vuokrafirman kautta, jostain pitää aloittaa.

Tällä hetkellä mihinkään ei pääse helposti.

Vierailija
10/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työnantajan pitäisi ottaa täysin kokematon henkilö, kun samalla kustannuksella saa kokeneen? Niinpä. Ei mistään syystä.

Vierailija
11/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä mihinkään ei pääse helposti.

Kyllä pääsee, kun viitsii vain etsiä eikä istu kotona odottamassa, että joku tulisi ovelta hakemaan. Omat lapseni ovat 15-, 17- ja 21-v ja jokainen on itse hankkinut ja saanut kesätyön. Se vain vaati vähän vaivannäköä. Jos olisivat olleet kotona odottamassa jotain kutsua töihin, eivät olisi hommia saaneet.

Vierailija
12/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä lähteä tyttäresi kokeilemaan onneaan vaikka Helsingin työmarkkinoille. Ei sillä, että sielläkään helppoa nykyään olisi työtä kenenkään saada kun hakijoita on ihan riittämiin, mutta on siellä nyt työpaikoissakin enemmän tarjontaa.

Mikä ala on kyseessä?

Vierailija
13/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveitä vastauksia täällä. Ap, tsemppiä tyttärellesi! Onko ala hyvin työllistävä vai yleisesti hankala? Lisäkouluttautuminen on noin nuorelle hyvä vaihtoehto.

Myyjäksi rupesi.. vaateliikkeet kiinnostaisivat eniten, mutta se työkokemus... JUURI siitä puuttuu.. kesätyönä mm. Hautausmaan hoitaminen ei oikein auta tässä..

Ap

Vierailija
14/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 21-vuotias eikä ole koskaan ollut töissä?! Eikä edes ole missään opiskelemassa? Että se slittäisi. Huh huh.

Vierailija
15/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työnantajan pitäisi ottaa täysin kokematon henkilö, kun samalla kustannuksella saa kokeneen? Niinpä. Ei mistään syystä.

Ei se kokeneidenkaan määrä ole loputon. Kokeneetkin ovat siksi kokeneita, koska ovat saaneet noviiseina sen ekan paikan, josta aloittaa. Nyt se on työn ja tuskan takana päästä sellaiseen paikkaan...

Vierailija
16/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjäksi rupesi.. vaateliikkeet kiinnostaisivat eniten, mutta se työkokemus... JUURI siitä puuttuu.. kesätyönä mm. Hautausmaan hoitaminen ei oikein auta tässä..

Ap

Rättien kanssa tekemisiin haluavia nuoria naisia on tässä maassa pilvin pimein. Oma valinta osasyy siihen, ettei ole töitä. Jos on kiinnostunut myyntialasta, kannattaa hakeutua joko ammattikorkeaan tai kauppakorkeaan, vai ihanko vain puotipuksuna se sun tyttös haluaa olla? Siihen ei tarvita edes amiksen käymistä mutta pitää olla reipas ja ulospäinsuuntautunut ja osata paria kieltä ja olla hyvännäköinen.

Vierailija
17/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure.

Varmasti jossain vaiheessa töitä löytyy.

Mimä arvostan amiksia, toinen tyttöni valmistuu keväällä amiksessa, toinen notkuu yliopistossa.

Kannusta tytärtä, entä ihan siivoushommat aluksi? Työnantajat arvostavat mitä tahansa työkokemusta.

Minun tyttärelle on jonkin verran töitä luvattu kesäksi aiemmasta harjoittelupaikasta, ei täysiä tunteja, mutta edes jonkin verran.

Jaksetaan kannustaa tyttöjämme! Ymmärrän sinua hyvin, lapsen suru on äidin suru.

Vierailija
18/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen työllisyystilanne on kyllä surkea, mutta nyt hakemaan töitä mitä tahansa, niin työnantajat näkevät, että on edes jotain kokemusta ja työhaluinen ihminen.

Käyttäkää kaikki mahdolliset suhteen poikasetkin hyväksi. Esim. oma/veljesi/äitisi/ystäväsi työpaikka, mikä firma siellä siivoaa, voisiko sitä kautta saada edes siivoustöitä. Toki tytön pitää itse töitä hakea, mutta usein auttaa, kun jotain kautta on ensik mennyt "terveisiä".

Ja niin edelleen. Jos ostat usein esim. kukkia, niin kysy, olisiko tarvetta työntekijälle, ja tyttäresi sitten toki hakee. Jos veljesi tuntee jonkun pomon jostain, niin voi vihjaista, että siskon tyttöni muuten hakee tuota paikkaa. Jne.

Ihan mitä vaan töitä. On jotain järkevää tekemistä, saa työkokemusta ja rahaakim.

Vierailija
19/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Demonihenki riivaa taas keskustelijoita ja ohjaa sormet näpyttelemään pahoja vastauksia. Välillä palstan yli pyyhkäisee demonihenkien hyökkäys, joka käynnistää ilkeilyn ketjureaktion. Moni saa siitä hyökkäyksestä nenilleen. Paholainn seuraa tapahtumia ja nauraa makeasti.

Vierailija
20/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Kaupallinen, tekniikka...? Voisiko jatkaa opiskelemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä