Onko normaalia? Kaverilla kotona 100 purkkia hernekeittoa, 200 purkkia tomaattimurkskaa,
papusäilykkeitä myös 100 purkkia, kuivattuja papuja ja linssejä parisenkymmentä kiloa, kuivattuja marjarouheita useampi kg, lisäksi kalasäilykkeitä ( makrillia, tonnikalaa yms) monta kymmentä purkkia, hillosipuleita, oliiveita, säilykeherneitä, suolakurkkuja yms. kasvissäilykkeitä myös vaan yhteensä parisataa purnukkaa/tölkkiä, hedelmäsäilykkeitä kymmeniä ja näkkileipää kymmenittäin.
Olin kaverin luona, ja ruvettiin laittamaan ruokaa. Hän katsoi keittiön kaappian, ja sanoi, että tomaattimurska onkin loppu, ja pyysi minua hakemaan vaatehuoneesta tomaattimurskatölkin. Siellä sitten näin tuon ruokavaraston. vähän kyselin siitä, niin on kuulemma pahan päivän varalle. Lisäksi on jauhoja ja kuivahiivaa, jotka ovat pakattu muovilaatikkoon. Nämä ovat kellarivarastossa.
Kommentit (118)
Kuulostaa mun työkaverilta. Kun Pepsillä oli joku koodikampanja osti noin 100 kappaletta 1,5 litran pulloja... ja kaverini on ehdottomasti terve ja täyspäinen.
Voi Hemmetti. kirjoitti:
Mistä vitusta kaverisi on saanut rahaa niin kaikkiin ruokiin? Helvetistäkö?
Kyllähän Suomessa on paljon rikkaita. Kertoohan sen jo se, että pelkkiä porvarihallituksia äänestetään koko ajan.
kuulostaa hullulta ja pakkomielteiseltä ihmiseltä
Mulla just posahti kaapissa se yksi ja ainoa persikkapurkki, että kannattaa vähän vahtia varastojaan siellä vaatehuoneessa ettei kohta käy köpelösti ja kaikki rahat kuivuneet tölkinpohjiin... Sano mun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla just posahti kaapissa se yksi ja ainoa persikkapurkki, että kannattaa vähän vahtia varastojaan siellä vaatehuoneessa ettei kohta käy köpelösti ja kaikki rahat kuivuneet tölkinpohjiin... Sano mun sanoneen.
höpönpöppö
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin että mulla ois noin. Nyt oon vaan ilman ruokaa päiväkausia kun en kykene menemään kauppaan.
Itse en todellakaan haluaisi, tuollainen määrähän vaatisi jo ainakin yhden huoneen varastotilaksi, tai sitten kaikki komerot olisi täppäsen täynnä purkkeja ja kuivamuonaa. Itselläni on aina jauhoja, muutama papusoppapurkki, kaurahiutaleita, makaroneja, ym kuivamuonaa, sekä paksastimessa leipää ja erilaisia ruokia rasioihin valmiiksi annoksiksi pakattuina. Ainakin muutamaksi viikoksi tarpeita löytyisi, jos tarve vaatisi, mutta en todellakaan mitään vuosien varastoa ala kotonani säilyttämään.
Ydinlaskeumaa odotellessa... totesi poikani, kun täytin kaappeja Heinzin valkoisilla pavuilla.
Niitä sai viime kesänä 10 senttiä purkki, kun normaalisti ne maksaa 1.99 euroa.
Taisin mä niitä sata kaikkiaan ostaa, puolet syöty. Parhaita valkoisia papuja, ei jauhosia.
Sen jälkeen innostuin myös keräämään muutakin "ydinvarastoa". Nyt on kaapeissa kuivamuonaa ja säilykkeitä jne.
Tollanen määrä ehtii mennä vanhaksi.
Ei oo järkevän hommaa.
Miten teillä on noin ankeita tuotteita varastossa? Kyllä mullakin on noita hernareita yms. mutta myös reilusti manteleita, rusinoita ja suklaata. Suut makiaks ennen maailmanloppua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on pimeitä vinttejä enemmänkin kuin aloituksessa mainittu...Jos ja paino sanalla jos kriisi puhkeaisi, ei takuulla tuo ihminen voisi olla omassa kämpässään viikko tai kuukausitolkulla syömässä rauhassa koko satojen purkkien säilykkeet! Täysi mahdottomuus. Pieni kriisi kuten sähkökatkos, tietoverkkokatkos tai vastaava kestää yleensä päivistä viikkoon. Suuronnettomuus, kuten ydinvoimalaonnettomuus tai sota vaatii evakuoimista ja suojautumista. Mihin uhka-arvioon nuo valtavat säilykevarastot perustuvat?
No mihin perustuu jenkkien maailmanlopun odotus? Aseita ja pateja autotalli täyteen ja komerot ja sängyn alus ruokaa täys. Mökin sijasta ostetaan 10ha maata kuusen perseestä ja rakennetaan piilopirtti ja bunkkerikompleksi.
Niin??!!! Sieltäkö nää hörhöt onkin ottanut mallia?! Niinpä tietysti. Erona on vain se, että jenkkisekoboltseilla voi olla vaikka patteristo aseita ja sinkoja jemmassa, jolla voivat tappaa pikkusen vieraalta näyttävän tyypin,joka kävelee liian läheltä taloa. Eiköhän Suomessa jotkut haluaisi tätäkin "parannusta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernekeittoa 100 purkkia? 500 gramman hernepussista tulee ehkä n.15 purkillista hernekeittoa.
Purkkikeitto on enimmäkseen purkitettua vettä.
15? Et oo tosissas?
Kyllä vaan,lihaakin tuohon painekattilaan laitan n.3 kiloa,sipulia,porkkanaa ja luita jos saan.
On pikkuisen parempaa kuin purkkikeitto.
Ei taida monta hernettä siinä liemessä lillua 😃 jos meinaat 15 purkin määrän keittää yhdestä ainoasta pussista!
Oletko koskaan edes käyttänyt kuivattuja herneitä? Herneet liotetaan ennen keiton valmistusta, jolloin ne turpoavat todella paljon. Helposti tulee 15 purkillista keittoa yhdestä pussista.
Ei todellakaan tule. Hernari purkki painaa 400 - 500 grammaa ja puolesta kilosta kuivattuja herneitä saat noin kolmisen litraa keittoa. Jos käytät kilon herneitä ja sitä lihaakin sitten reilummin niin silloin saatat päästä tuohon määrään.
Pandemian varalle on hyvä varastoida ravintoa ja käyttöhyödykkeitä. Kun joku virus jyllää ja kaataa kansaa ja hautausurakoitsijoilla on peijaiset, on kiva kun on omassa jemmassa hernekeittoa, papuja ja tomaattia. Kun paska osuu tuulettimeen nauran makeasti kaikille merkkilaukkupissiksille, jotka rakennekynsineen ja tekoripsineen ovat pahemmassa kuin pulassa ilman kotivaraa.
Pandemia nyt on sitten vain yksi mahdollinen skenaario, keksikää itse lisää.
Kanit ovat rauhoitettua eläimiä, joten niitä ei tule syödä missään olosuhteissa!
Viisi vuotta vanha letju. Ap.n kaveri oli aikaansa edellä.
Pitääkin taas pian hamstrata.
Vierailija kirjoitti:
Pandemian varalle on hyvä varastoida ravintoa ja käyttöhyödykkeitä. Kun joku virus jyllää ja kaataa kansaa ja hautausurakoitsijoilla on peijaiset, on kiva kun on omassa jemmassa hernekeittoa, papuja ja tomaattia. Kun paska osuu tuulettimeen nauran makeasti kaikille merkkilaukkupissiksille, jotka rakennekynsineen ja tekoripsineen ovat pahemmassa kuin pulassa ilman kotivaraa.
Pandemia nyt on sitten vain yksi mahdollinen skenaario, keksikää itse lisää.
OMG!
Näkijä!
Ei välttis ihan normaalia tai järkevää tuollaisilla määrillä. Toisaalta jos ne on käyttötuotteita eikä niitä jemmailla patjojen, ovien ja seinien sisään piiloon happanemaan, hivenen pienimuotoisempana ihan järkevää nykyinen maailmantilanne huomioiden.
Ap:n kuvailema tilanne on se uusi normaali.
Sano kaverille terveisiä, että purkkihernariin tulee paha makuhaitta muutamassa vuodessa.
Itsellä on laatikollinen kuivia herneitä, parasta ennen päiväys 2025. On myös helppo päästä eroon, kun sen aika on.
Yleisesti ottaen herne on hyvä valinta hätävaraksi, siinä on kivasti protskuakin.
lakitietoinen kirjoitti:
Kanit ovat rauhoitettua eläimiä, joten niitä ei tule syödä missään olosuhteissa!
Taidat nyt sekoittaa kanit ja jänikset keskenään. Ensin mainitut eivät edes kuulu Suomen luontoon, joten niiden hävittämiseen ei ole mitään estettä. Jänikset sen sijaan ovat harvinaistuneet niin, että ne pitää rauhoittaa.
Mistä vitusta kaverisi on saanut rahaa niin kaikkiin ruokiin? Helvetistäkö?