Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit joilla on radikaali aate... miten te kestätte niiden kanssa?

Vierailija
14.04.2016 |

Mulla on poika joka on aina täysillä mukana siinä mihin innostuu. Jo pikkupoikana koko elämän täytti aina joku juttu, milloin se oli tähtitiede, milloin kaivurit, milloin käärmeet... suloista, vaikka vähän aspergervivahteista.

nyt se poika on teini. Sillä on Aate. Se toitottaa sitä joka taholle, joka välissä. Ja tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu. Aate on sinänsä hyvä, mutta se teini-iän mustavalkoisuus, ehdottomuus, valmius vaikka radikaaleihin tekoihin aatteen vuoksi. Turha kai sanoakaan, että kaikki kaveritkin on niitä joilla on aate. Osallistutaan mielenosoituksiin, täytetään face Aatteella jne.. Miten tuollaista jaksaa, auttakaa? Itse en jaa samaa aatetta, vaikka se mielestäni ihan hyvä aate onkin, sen teini hyväksyy, eikä siitä riidellä, tosin yrittää käännyttää muutakin perhettä.

Sivulliset aina sanoo että voi miten hienoa että sinulla on kasvamassa tiedostava nuori mies. Helppo se on huudella sivusta, kun ei joudu elämään tuon Aatteen varjossa joka päivä! Meillä on myös nuorempi lapsi, jota minun on välillä vietävä "lepäämään" turvaan isoveljen aatteen palolta. isä taas on aivan hermoromahduksen partaalla, sen teini sentään tajuaa ja säästää hänet maailmanparannuksensa pahimmalta palolta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isis-nuori?

Vierailija
2/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Aate on Vaihe, tai sitten tilanne helpottaa kun teini muuttaa omilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt mikä se on.

Vierailija
4/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Aate on ihan rakentava ja hyvä, tai niitä on oikeastaan moniakin. Kaikki kuitenkin ihan pasifistisia, eikä vahingoita ketään :)

ap

Vierailija
5/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti onkin Vaihe, mutta kun kokemuksesta tiedän että tämän Vaiheen jälkeen tulee toinen Vaihe. Rasittavaa, kun on noin täysillä kaikkeen uppoutuva lapsi. Lapsena se sentään pysyi aisoissa, nyt se Aate hallitsee koko elämää.

En erittele tarkemmin, sen vaan sanon että puoluekanta on vihervasemmisto. Ja on vasta yläasteella.

ap

Vierailija
6/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro se aate!

Vierailija
7/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin sauhuta rauhassa. Jos ei kenellekään siitä aatteesta mitään vahinkoa ole, siitä vaan. Se kuuluu nuoruuteen ja tiettyyn luonteenlaatuun, että innostuu ja välittää ja haluaa muidenkin innostuvan. Parempi kuin massassa tylsänä tarpominen ja tietokonepelien orjana roikkuminen.

Vierailija
8/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hankalaa kommentoida kun ei aatetta tiedä. Kasvissyönti? Aate on aika laaja käsite..

Jos hyvä aate, niin mikäs siinä.

Vierailija
9/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasifistisiä, mutta ollaan valmiita radikaaleihin tekoihin ja käydään mielenosoituksissa? Aatteen sisältö kiinnostaa entistäkin enemmän, ap!

Vierailija
10/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai toivo, että teini tajuaa joku pv, ettei muita kiinnosta. Minulla on as ja tykkäisin puhua niin paljon omista mielenkiinnonkohteistani, mutta tajuan kyllä, ettei muita kiinnosta :) Olen sitten hiljaa, jollei erikseen kysytä.

N17

Vierailija
11/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankalaa kommentoida kun ei aatetta tiedä. Kasvissyönti? Aate on aika laaja käsite..

Jos hyvä aate, niin mikäs siinä.

Kasvissyönti on kyllä osa aatetta, mutta ei itse aate. Siinä toinen nasta juttu. Onpa ihan törkeän nastaa kun perheessä on näsäviisas kaikkitietävä totaalivegaani, joka ei itse tajua mitä hänen pitää syödä että saa ravinteensa.. joten äidin on huolehdittava siitäkin, kun ei LAPSI vielä tajua omaa parastaan.

Vierailija
12/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis kyrpiintynyt leikkauksiin? Ja "rikkaisiin" sijoittajiin ja hallitus on korruptoitunut ja homoille oikeutta, ja mamuille ja eläimille siinä sivussa. Raskasta! Mutta, jonkun tarvii vaikuttaa. Usein "oikeistolainen" jolla vasemmiston aate, saa enemmän aikaan - otetaan tosissaan. Toivottavasti poikasi hakee vaikka oikeustiedettä lukemaan.

Vierailija
13/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan koittaa hienovaraisesti selittää pojallesi, että vaikka hänen aatteensa on hyvä yms yms, ei kaikki aina ole niin mustavalkoista?

Itsekin olen vielä nuori, joskaan en enää teini. Muistan vielä hyvin, kuinka teininä kaiken näki hyvin mustavalkoisesti: Olin kovasti lihan syömistä vastaan ja vähän kaikkea muutakin vastaan. Edelleenkään en syö lihaa, mutta koen näkeväni asiat silti laajemmin kuin teininä, enkä tavallaan niin "rajoittuneesti".

N21

Vierailija
14/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan koittaa hienovaraisesti selittää pojallesi, että vaikka hänen aatteensa on hyvä yms yms, ei kaikki aina ole niin mustavalkoista?

Luuletko etten tuota ole harrastanut.. :)

ap

Vierailija
15/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hankalaa. Sitten kun lähipiiriin lisätään vielä ihmisiä jotka pitävät lasta "hulluna kuten äitinsäkin, sairaalaan pitäisi toimittaa" jne., niin raskasta on.

Vierailija
16/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

On siis kyrpiintynyt leikkauksiin? Ja "rikkaisiin" sijoittajiin ja hallitus on korruptoitunut ja homoille oikeutta, ja mamuille ja eläimille siinä sivussa. Raskasta! Mutta, jonkun tarvii vaikuttaa. Usein "oikeistolainen" jolla vasemmiston aate, saa enemmän aikaan - otetaan tosissaan. Toivottavasti poikasi hakee vaikka oikeustiedettä lukemaan.

Aika hyvin osasit lukea rivien välistä :) Oikeistopopulistit ja maailmanrauhat on meidän 14-vuotiaan vakioaiheita.. Siinä vaiheessa kun on yhteishaun aika, on hyvin mahdollista että aate on vaihtunut johonkin ihan muuhun, joten en vielä alkaisi oikeustieteellisiä selvittelemään.. Sitä paitsi koululaitos tasapäistää ja tappaa luovuuden, vai mitä se nyt juuri eilen saarnasikaan...

Kuvitelkaa millaista arki tälläisen kanssa on, onko kenelläkään samanlaista?

Vierailija
17/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikasi on kovin nuori vielä, hänelle taitaa olla helpointa ellei jopa ainoa mahdollisuus tuoda esille aatettaan nimenomaan paasaamalla. minun tyttäreni on samanlainen, hänellä vain on ikää jo 23 vuotta ja hän kykenee tekemään asian eteen enemmän. hän toimii hyväntekeväisyysjärjestöissä, toimii vapaaehtoistyössä kodittomien, köyhien ja maahanmuuttajien parissa, opiskelee arabiaa voidakseen auttaa pakolaisia, ja auttaa ystäviään näiden projekteissa. ja tämä kaikki opintojen ja työn ohessa. 

en ole koskaan ajatellut, että tuo olisi pahasta. ehkä olen vähän samanlainen itsekin. kotona asioista on aina puhuttu isoon ääneen - välillä jopa vähän kinastellen erilaisista mielipiteistä - mutta kuitenkin siten, että kun päivä on ohi, on nukkumaan menty sovussa. 

suostuisiko poikasi ymmärtämään, jos sanoisit, että kaipaisit välillä taukoa hänen aatteestaan? voithan sanoa, että tajuat sen olevan hänelle tärkeää, mutta tarvitsisit aina silloin tällöin tilaa ajatella muitakin asioita. 

Vierailija
18/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa varsin virkistävältä. Itse olen vaipumassa epätoivoon, teiniä tuntuvat kiinnostavan lähinnä vain selfiet, instagram, meikkaaminen ja YouTuben kauneusrutiinivideot 😟 kuinka tällainen kirjatoukka-ituhippi-maailmanparantaja saakaan noin eriluonteisen lapsen?

Vierailija
19/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli aate on harmiton niin antaa olla, sellainen kuuluu nuoruuteen. Mutta jos siihen liittyy äärioikeistolle tyypillistä häiriköintiä ja väkivaltaisuutta, niin kannattaa pistää ruotuun ennenkuin oikein radikalisoituu ja tarttuu aseeseen. Maailma ei tarvitse enää yhtään tapaus Breivikiä tai Auvista.

Vierailija
20/35 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odin nuori? luulevat olevansa hyvän aatteen puolesta mutta totuus onkin jotain ihan muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme