"Kuuluuko" kimppakyytiä tarjota oma-aloitteisesti?
Työpaikalla aloitti kuunvaihteessa uusi työntekijä, ja eilen jäätiin tekemään vähän pidempää päivää. Töiden loputtua lähdin normaalisti
Tänään aamulla joudun sitten pomon puheille, ja sain tietää että olin jättänyt tämän uuden tekijän oman onnensa nojaan. Hän olisi tarvinnut kyydin koska julkiset ei kulje niin myöhään, ja hänestä minun olisi pitänyt tarjota sitä. Todellisuudessa minulla oli yhtä kiire kotiin kun kenellä tahansa.
Miten siis on normit näissä tapauksissa?
Kommentit (11)
Mites pitkälle väärään suuntaan se olis pitänyt käydä heittämässä?
Jokainen hoitaa työmatkansa itse, eikä tee niin pitkään ylitöitä ettei enää pääse töistä pois.
Jos tiesit että työkaveri on julkisten varassa niin olet kyllä vähän mulkku. Jos et tiennyt, niin ei tehtäväsi huolehtia siitä miten työkaveri pääsee kotiin, se olisi turhaa holhoamista.
Kantsii ehdotella sellaisia kyytejä hienotunteisesti!
Vierailija kirjoitti:
Jos tiesit että työkaveri on julkisten varassa niin olet kyllä vähän mulkku. Jos et tiennyt, niin ei tehtäväsi huolehtia siitä miten työkaveri pääsee kotiin, se olisi turhaa holhoamista.
Jaa, no minä olen julkisten varassa enkä todellaan oleta, että kukaan kuskaa minua yhtään mihinkään vaikka tietäisikin, että julkisilla liikun. Ihan itse järjestän kulkemiseni, niin kuin tuon ap:n kollegankin pitäisi.
Miksi on otettu töihin ihminen joka on julkisten varassa jos töihin/sieltä pois ei pääse julkisella? Ei todellakaan voi velvoittaa työkavereita kuskaamaan yhtään ketään yhtään mihinkään.
Mä kuljen mielelläni julkisella mutta naapuritiimissä esimies asuu n 200 m päästä minulta ja kun näkee jos olen lähdössä , sanoo usein olen juuri lähdössä , saat kyydin.
Tämä on mielestäni normaalia käytöstä.
Annan hänelle aina jouluna viinapullon, esim viskiä, joka muutaman kieltosanan jälkeen ottaa vastaan.
Kummatkin tyytyväisiä.
Ja kun oli lakko, sain häneltä kyydin mennen tullen.
Sitten kun autoton olisi ilmoittanut lähtevänsä vikaan bussiin/junaan/? Niin poruhan siitäkin olisi tullut, kun duuni jäi kesken.
onko sulla autoetu tms, vai miten se pomo noin puuttui asiaan?
Oikeinko kanteli pomolle? :D
Yx autoton
Ei mikään velvollisuus, mutta kuuluu omaan käsitykseen hyvistä käytöstavoista.
Ite oisin kysyny mihin päin on menossa ja jos ois sama suunta oisin voinu viedä joko kotiin tai johki mistä ois päässy näppärästi jatkaan matkaa. Jos menis ihan toiseen suuntaan, niin en lähtis viemään, omaan suuntaan voisin viedä bussipysäkille/asemalle/tms.
No ei kyllä tossa tilanteessa, jos se uus työntekijä ei sanonut tarvitsevansa kyytiä