Korsetilla rantakuntoon
Hei. Onko muita jotka ovat aloittaneet kireän korsetin käytön vyötärönsä ja mahansa pienentämiseksi? Minä ainakin olen ja voin suositella. Pidän nyt joka päivä kotona kun olen lasten kanssa. Mieheni kiristää nyörit aamulla ennen työhön lähtöään ja työstä tultuaan lisää kiristystä illaksi. Yöllä pidän ns. yökorsettia löysemmällä. Korsetti estää syömistä ja tukee selkää. Jaksan paljon paremmin nostella puolivuotiasta korsetissa kuin ilman.
Kirjoitelkaa kokemuksianne ja kyselkää lisää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kipeytyy selkä, jos pidän korsettia pitkään. Alkaa varmaan painamaan jotain hermoa selästä... Muita?
Arvaanko oikein, että korsettisi ei ole mittatilaustavaraa?
Ensimmäinen vierailija valehtelee, ja toinen "trolli" hokee hokemaansa, joka sekään ei ole totta. Keitä nyt sitten ovatkaan.
Huonosti netistä löytyy, vielä kun mustaa en haluis.. Harmittaa.
[/quote]
Tuo yöllä pitäminen on kyllä mielenkiintoista. Voiko korsetissa siis oikeasti nukkua? Eikö jatkuva puristus ole vatsalle pahaksi? Eikö tule vessahätä?[/quote]
Kyllä korsetissa voi nukkua. Itse käytän edellistä jo liian suureksi päiväkäyttöön jäänyttä korsettia. Eli kiristän yöpuulle noin 10 cm vapaamitastani ja kun olen makuuasennossa niin korsetti ei oikeastaan edes tunnu eikä purista. Ei puristus ole vatsalle pahaksi ja joskus kyllä pitää käydä veskissä.[/quote]
Kuulostaa siltä, että tuo kaikki on ihan totuudenmukaista, kuitenkin minua kiinnostaa, oletko todellinen suomalainen, siis henkilö joka todella kirjoittaa omista kokemuksistaan, siitä en ole ihan varma. En nyt tietysti motiiveistakaan. Tuo korsetilla laihduttaminen on nyt tietysti tavallaan ihan uusi muoti, mutta kun en siihenkään ole ennen törmännyt, tulee mieleen että olisiko nyt kuitenkin vain kyse fetissistä, johon joku on langennut, ja takana olisi kuitenkin joku dominoiva. Eikä siinäkään olisi mitään, jos motiivi ja moraalit olisivat molemmilla hyvät ja täydelliset, mutta tiedä niistä sitten.
Korsetti sinänsä ei ole minusta juuri sen kummempi asia kuin vaikkapa pöytäliina, kyllä silläkin saa (kapealla ainakin) itsensä tai vaikka toisen kuristettua hengiltä, kaulaan vaan ja solmuun. Tai pöytäliinan avulla voi syyttää toista esimerkiksi huonosta työstä. Monia asioita voi käyttää monella tavalla.
Parempi että hyvällä, vaikka siten että tekee sen mikä on oikein, ja hävittää sen mikä on väärin----
Vinkkinä voi antaa seimerkiksi seuraavan; On siis hyvä jos voi sanoa itselleen oikean löytäneeenä: En ole aiheyttanut itkua kenellekkään, saman voi (ja pitää) sitten toistaa ihmistä suuremmalle, josta se on lähtöisin. Muistaen vielä että on tietysti niin että edellinen ei päde siinä suhteessa, että porun aiheuttaminen on sallittua, jos sen avulla poru ja vääryys maailmasta katoaa, sen pitää tietysti koskea myös häntä/heitä, jolle sitä porua aiheutetaan. Sillä se on heidän vikansa. Rangaistuksen tarkoitus on kuitenkin puhdistaa täydellisesti, ennenkuin se on myöhäistä. Myöhäistä se on sitten kun viimeinen tuomari katsoo silmiin.
Tämä ei tietysti nykymaailmassa toteudu.
Tässä mennään. Meni nyt tietysti hiukan aiheen ohi, mutta ehkä se ei haittaa.
Laitetaan nyt vielä linkki, niin tulee selväksi kuinka ohi aiheesta mentiin:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egyptian_-_Statue_of_Isis_Prote…
-iset-
Suosittelen mittatilaus korsettia, jos oikeasti kiinnostaa muokata vartaloaan tekemättä mitään. Valmismitoitetut korsetit harvemmin istuu kenellekään kunnolla. Itselleni kaikki mitä olen kokeillut ovat olleet molemmissa suunnissa liian isoja. Mutta olenkin mallia pätkä ja pulkannaru.
Suomessa mittatilauskorsetteja ompelee/tekee esim. Belle Modeste.
laita nauha rusetille kirjoitti:
Ei siihen kiristämiseen mitään ovenkahvoja tarvita, vatsa sisään ja kevyt veto nauhoista, ja hupsista, melkein kymmenen senttiä katoaa vyötäröltä. Toimii oikein hyvin, jos on liukkaat nauhat.
No ei sellaiseen peruskiristykseen kun tottuu työskentelemään nyörien kanssa selkänsä takana. Mutta sitten kun kalutaan kovempaa, 20 cm:in kiristystä on ovenkahvasta apua jos ei ole miestä kiristämässä.
Minä olen nyt sellaisessa 25 cm:in kiristyksessä kun mieheni on aamusta tehnyt jo kolme lisäkiristystä. Nyt on takaa aivan kiinni ja siihen en olisi kyllä itse pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti netistä löytyy, vielä kun mustaa en haluis.. Harmittaa.
Ostin juuri Tori.fi :stä 22-tuumaisen kiristyskorsetin vyötärön muokkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanasti korsetissa kirjoitti:
Hei. Onko muita jotka ovat aloittaneet kireän korsetin käytön vyötärönsä ja mahansa pienentämiseksi? Minä ainakin olen ja voin suositella. Pidän nyt joka päivä kotona kun olen lasten kanssa. Mieheni kiristää nyörit aamulla ennen työhön lähtöään ja työstä tultuaan lisää kiristystä illaksi. Yöllä pidän ns. yökorsettia löysemmällä. Korsetti estää syömistä ja tukee selkää. Jaksan paljon paremmin nostella puolivuotiasta korsetissa kuin ilman.
Kirjoitelkaa kokemuksianne ja kyselkää lisää.On totta, että korsetilla saa tiimalasimaisemman vartalon, mutta ei se itsessään mitenkään laihduta. Paitsi tietty syöminen voi olla hankalaa kireässä korsetissa. Korsetin huono puoli on kuitenkin, että siinä surkastuu keskivartalon lihakset, koska niitä ei tule korsetin kanssa juuri käytettyä, kun korsetti tukee vartaloa lihasten puolesta. Siksi myös sinä koet, että jaksat nostella lastasi korsetin kanssa paremmin. Korsetti myös siirtää jonkin verran sisäelimiä, mutta se ei ehkä ole niin vaarallista. Vaarallisempaa on se, että sisäelimet saattavat vaurioitua aikaa myöten kireän korsetin käytön vuoksi. Korsetin käyttö vaikeuttaa myös jonkin verran hengittämistä. Korsetin kanssa hengitys on jatkuvasti pintapuolista ja siitäkin voi pidemmällä aika välillä olla potentiaalisesti haittaa.
Kyllä se jatkuvasti käytettynä myöslaihduttaa kun se estää jatkuvasti syömistä ja ainakin minulla puristava tunne pitää nälän poissa. En minä sitä korsetin sisäelinten puristusta myöskään pelkää koska ne kyllä siirtyvät alta pois. Myöskin lihakset taipuvat puristuksen alla ja kehittyvät vahvemmiksi. Hengitys on kyllä pinnallisempaa ja koska poltan pikkusikareja kun otan alkoholia niin ne joskus pyörryttävät.
Vasta tuli luettua kirja vampirasta eli maila nurmesta joka runnoi uumansa luonottoman kapeaksi roolia varten- ja vaurioitahan siitä tuli. Eli en suosittele.
Nappaa itseäsi vaikka kädestä kiinni ja purista. Kun päästät irti, jääkö se puristettu käsi sellaiseksi kuin oli puristamisen aikana vai palautuuko oikeaan muotoonsa? Entä vyötärö, kun sen runnoo kasaan korsetilla, niin korsetin pois otettuaan, eikö se vyötärö palaudu? Eli turhaa touhua.
Korsetilla rantakuntoon? Niin kuin joku tuossa jo mainitsi, niin ei se korsetti sinua laihduta eikä auta rantakuntoon. Sinun vatsasi pullahtaa esille kun menet rannalle paitsi jos menet sinne korsetissa. Fysiikassa tunnetaan sellainen ilmiö kuin massan katoamattomuuden laki..
Aika hullua touhua. Kyllä, minulla on erilaisia korsetteja kasa, koska se kuuluu pukeutumistyyliini mutta en siltikään pitäisi noita ympäri vuorokauden.