Koiranomistajat, eikö ällötä kun koira tuo kakkaa ja likaa kotiin?
Ulkona kävelee ties missä eikä joka kerta sisään tullessa viitsisi pestä koiran tassujakaan. Koiraahan ei kovin usein saisi pestä, ettei turkki menetä luontaisia ominaisuuksiaan.
Haluaisin todella paljon koiran ja lapsuudenkodissani oli aina koiria sekä tiedän paljon koirista, vanhempani olivat vähän mukana eräässä koiraharrastustoiminnassa. Kuitenkin aikuisiällä olen tullut todella tarkaksi kotini siisteydestä. Ei täällä kliinistä ole ja eläminen näkyy, mutta äsh...
Kommentit (32)
Niin ne lapset tuo muitten koiranpaskaa tupaan. Kun olette niin uskomattoman laiskoja ja itsekeskeisiä, ja jätätte ne rakkaan pusipusiräkyttäjärakin jätökset toisten vaivoiksi. Sama kun joku kakara tulisi teille kysymättä kotiin ja paskoisi keskelle eteisen lattiaa... Reilua?
Voi kuule. Mulla on kissa, jonka persausta joudun pesemään kuin vauvalta ikään harva se kuukausi. On pitkäkarvainen rotu ja jokseenkin sottapytty, joten aina kun perskarvat kasvaa liian pitkiksi, on pestävä sen kakkapylly (ja leikattava pyllykarvat pois). Tähän kakkiaiseen verrattuna meidän koira on supersiisti elikko.
No mitä? :D kuraiset tassut ja paskainen karvahanuri kylppärin kautta sisälle? Mikä ongelma?
Ei se mun mielestä ole mitään turhaa bakteerikammoa tätäkään miettiä. Googlettakaapa vaikka millaisia bakteereja voi tulla sisään, jos kävelee kengillä sisällä kuten monissa maissa tehdään. Sama pätee koiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuon itsekin kengillä kaikkea likaa ja kakkaa eteiseen, josta ne sitten kulkeutuvat sukkien mukana joka paikkaan. Voi voi.
Normaali ihminen jättää ne kengät eteiseen ja omistaa jonkinsortin kuramaton ettei hiekka ja lika kulkeudu. Lisäksi pesee lattiat kerta viikkoon?
En minäkään ymmärrä niitä isojen koirien omistajia jotka vielä päästävät sen kaikenmaailman kurassa pyörineen koiran sänkyynsä. Eikö ne tuo kesäisin myös punkit mukanaan? Ainakin meidän kissa toi kun käytiin valjailla ulkona ja sattuu olemaan pitkäkarvainen, niin miten sitten sellainen jättiläiskoira?
Sen olen kyllä pannut merkille että näitä jättikoiria omistavien koti ei ole yleensä mitenkään siisti.
Mee Heini siivoon omat nurkkas!
Ahdistaa aivan saatanasti ajatus siitä, että olisi joku noin neuroottisesti "kakasta" ja "liasta" ajatteleva hullu. Yleisesti ottaenkin halveksin kaltaisiasi ihmisiä, siis en vaan kestä minuuttiakaan jotain joka paikan jatkuvia puunaajia ja siivoilijoita. Nautin rakkaista koiristani ja ihan vain tiedoksesi, että koirahuushollissani ei ole paskaa eikä likaa. En asu missään kaatopaikalla. Roska siellä ja toinen täällä voipi olla, mutta mitä sitten? Kotona saa olla kotoisaa, eihän tämä mikään steriili sairaala ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun mielestä ole mitään turhaa bakteerikammoa tätäkään miettiä. Googlettakaapa vaikka millaisia bakteereja voi tulla sisään, jos kävelee kengillä sisällä kuten monissa maissa tehdään. Sama pätee koiriin.
Jos googletat, mitä kaikkea voi saada hengittämällä, koskemalla, ruokailemalla ravintolassa, käymällä töissä yms. et uskalla enää poistua kotoasi.
Ei se nyt mitään kakkaa tuo mukanaan, muuten ei ällötä mikään, koska en ole neitokainen.
Juuri tuossa on iso syy siihen, miksen itse osta koiraa vaikka pidän kyllä niistä, mutten tarpeeksi. En ottaisi ainakaan kaupunkiin, missä tienvarret ovat sitä itseään täynnä. Siellähän se rekkukin sitten siipottaisi menemään... paskaa anturoissa, ainakin aina jossain määrin... hyh.
Ei meillä ainakaan ihmisten kengät tuo mitenkään ihmeemmin likaa sisälle, koska ne pyyhitään aina hyvin kuramattoon ulkona ja jätetään heti eteiseen säilöön. Kodissani ei tod. kävellä pidemmälle kengät jalassa, ja jos taas eteisessä on jotain sotkua kenkien jäljiltä, niin sehän luonnollisestikin siivotaan siitä saman tien poiskin. Ei ole mitenkään ylihygieenistä, mutta on hygieenistä, eikä koiran kanssa kodin siisteys yltäisi tasolle mitä minä vaadin. Koiraa ei tosiaan voisi pestäkään aina, joten se kuljettaisi periaatteessa kaiken sen paskan mitä ulkona on, kaikkialle. Juu ei kiitos. Meillä ei juuri koskaan ole flunssia eikä vatsatauteja ym. ja se johtuu erittäin pitkälti siisteystasosta sanoo kuka mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googletat, mitä kaikkea voi saada hengittämällä, koskemalla, ruokailemalla ravintolassa, käymällä töissä yms. et uskalla enää poistua kotoasi.
Eli parempi vaan pysyä tietämättömänä kaikesta? Just. Kyllä jos mulla olisi alle 2-vuotias lapsi, joka viettää aikaa lattialla ja tutkii asioita aktiivisesti käsin (ja ne kädet menee myös suuhun), niin mua kiinnostais kuinka suuri mahdollisuus on, että sieltä lattialta löytyy esimerkiksi E.colia tai keuhkokuumetta aiheuttavaa bakteeria. En siis sano kenellekään, että tuon takia ei koiraa ottaisi ja totta kai lemmikkieläimet myös vahvistavat vastustuskykyä, mutta kyllä tuohon kannattaa kiinnittää huomiota. Ja ainakin tämän ketjun perusteella useimmat kiinnittävätkin, pesevät tassuja ja muuta.
Sivuhuomiona, monet teistäkin varmaan pitäisi ihmistä, joka kävelee ilman kenkiä ulkona epähygieenisenä, vaikka pesisikin jalat sisälle tullessa. Itse siis jossain vaiheessa harrastin tuota, mutta tutkiessani asiaa enemmän päätin lopettaa.
Ajatelkaa ulkomailla tullaan kadulta kengillä sisälle , ja vauvat siellä ryömii ja leikki lattialla .Hengissä pysyvät.
En ole koskaan kokenut koiriani epähygieenisemmiksi kuin ihmisiäkään. Tottahan tuo on, että lialta ei voi välttyä lemmikkitaloudessa, mutta koen sen olevan pieni paha moneen muuhun verrattuna. Vesi on paskan lääke, näin opetti muorikin aikoinaan. Kurakeleillä tai muuten sotkuisina tullaan suihkun kautta sisälle ja muut liat pyyhitään asianmukaisilla aineilla. Takapihalta ja metsäreissuilta saattaa ötiäisiä tulla sisälle koirien mukana, mutta samat ötiäiset voisi hyvinkin tulla omien vaatteiden mukana sisälle.