Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ansioluetteloon laittaa vain työkokemukset jotka liittyvät työhön?

Vierailija
13.04.2016 |

Ei koko työhistoriaani, koska ansioluettelonhan pitäisi olla vaan 1-2 sivua pitkä? Valaiskaa tyhmää. Ja nämä työkokemukset jotka nyt liittyvät hakemaani työhön niin pitääkö ne kaikki sisällyttää ansioluetteloon vai viimeisimmät ja tärkeimmät? KIITOS PALJON!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
2/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut muutamalla sanalla tyyliin "vuosina x-y alan z töitä". Ei kyllä ole ainuttakaan haastattelupyyntöä tullut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten reilu aukko työhistoriassa parempi kuin cv:n 3. ja 4. sivu?

En osaa tuohon itse vastata kun nyt olen itse työtön, mutta ei siitä kuitenkaan lueta kuin ensimmäinen sivu, eli aloita tärkeimmistä.

Vierailija
4/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos on 20 vuotta tehny alan hommia eri firmoissa, niin ne on tärkeitä ilmoittaa, mutta jos sitä ennen on 15- kesäsenä ollu jätskikiskalla töissä, ni se on vähän turha. Jos taas on vastavalmistunut/ työkokemusta ei ole paljon, laittaisin ne jäätelömyyjän työt yms, koska ne sitte kielii ainakin siitä, että töissä on oltu ja töitä tehty, vaikkei niin oman alan hommia olisikaan.

Vierailija
5/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmistä työpaikoista kerrotaan osaamisesta ja työtehtävistä enemmän, ikivanhat kesätyöt yms. kuitataan lyhyesti esim.: "Jäätelömyyjänä, siivoojana, varastolla kerääjänä yms. kesätöissä kesäisin 2001-2005." 

Vierailija
6/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmistä työpaikoista kerrotaan osaamisesta ja työtehtävistä enemmän, ikivanhat kesätyöt yms. kuitataan lyhyesti esim.: "Jäätelömyyjänä, siivoojana, varastolla kerääjänä yms. kesätöissä kesäisin 2001-2005." 

Juuri näin. Aukkoja ei saisi olla, joten vanhat ja epärelevantit työkokemukset yllä olevaan tapaan.

On hyvä olla itsellä sähköisena ansioluettelo, johon on laittanut kaikki koulutukset ja työkokemukset tarkoine aikoineen ja työtehtävineen. Siitä on sitten hyvä ottaa oleellinen mukaan.

Vierailija
7/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ansioluettelossa katsota enää niitä "aukkoja" niin kuin ennen. Pelkästään relevantti työkokemus ansioluetteloon. Itselläni on 5 tärkeintä paikkaa. En usko, että nyk. toimihenkilötason töissä ketään rekrytoijaa kiinnostaa pätkääkään se, olenko ollut 10 vuotta sitten kesällä myymässä marjoja vai en.

Vierailija
8/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla aloittelevilla tietty eri juttu.

Vierailija
9/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä epärelevanteista töistä voi mainita, että työ x opetti minulle y. Jotain taitoja, joista voisi olla haettavassa työssä hyötyä.

Vierailija
10/10 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne tärkeimmät ekaksi ja avaa niitä: mitä teit, mitä opit, missä menestyit ja mitä saavutit. Sitten voit listata muut perään yksinkertaisesti vaikka titteli/työpaikka ja vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan